تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : ۴۰۲۰۷۲
در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

زارع‌پور: به جرأت می‌گویم در هیچ دوره‌ای به اندازه دولت تدبیر و امید رتبه کشوری کسب نکردیم / کسب 600 رتبه کشوری/ راه‌اندازی اولین مرکز یادگیری کشور در استان

۱
۰
زارع‌پور: به جرأت می‌گویم در هیچ دوره‌ای به اندازه دولت تدبیر و امید رتبه کشوری کسب نکردیم / کسب 600 رتبه کشوری/ راه‌اندازی اولین مرکز یادگیری کشور در استان
کبنا ؛مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:از راه‌اندازی اولین مرکز یادگیری سیار کشور در این استان خبر داد.
 به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، هادی‌زارع‌پور عصر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به عملکرد آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر، اظهار کرد: بالاترین آمار با سوادی بر اساس شهرستان‌ها؛ گچساران با 6/ 96 درصد بالاترین رتبه را دارد و شهرستان کهگیلویه نیز با احتساب مناطق دیشموک و چاروسا 2/ 88 درصد پایین‌ترین نرخ سوادآموزی را داشته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه ابراز داشت: قرار شده است که طرح پایلوت سوادآموزی در شهرستان کهگیلویه تعریف شود.
زارع‌پور، با اشاره به رتبه‌بندی اخیر در سطح کشور در زمینه عملکرد نهضت سوادآموزی، بیان کرد: عملکرد نهضت سوادآموزی در 16 شاخص مورد ارزیابی قرار گرفت و استان‌های به 4 دسته 8تایی تقسیم شدند که استان کهگیلویه و بویراحمد در تقسیم بندی جزء 8 استان اول و رتبه دوم شناخته شد.
وی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد در 11 شاخص از 16 شاخص مورد نظر بالاتر از میانگین کشور و در 5 شاخص بالاترین رتبه کشور را داشته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: میانگین‌ امتیاز کشوری در شاخص‌های سواداموزی 1130 امتیاز بوده که استان ما با 3/ 1246 امتیاز با اختلاف زیاد بالاتر از میانگین کشوری بود.
زارع‌پور گفت: برای سال 97 -98 برنامه‌های برای حوزه سوادآموزی طراحی شده که به تمام شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود.
وی افزود: برنامه‌های طرح خواندن با خانواده در حوزه سوادآموزی، حلقه‌های کتاب و کنتابخوانی و بحث مراکزی محلی یادگیری از جمله برنامه های تدوین شده در حوزه سوادآموزی است.
زارع‌پور تعداد مراکز محلی راه‌اندازی شده را 8 مورد اعلام کرد و افزود: 8 مرکز جدید دیگر نیز در دست اقدام است که در سال 97 راه‌اندازی خواهد شد.
وی گفت: همچنین در حوزه سوادآموزی با جهاد کشاورزی و فنی‌وحرفه‌ای تفاهم‌نامه‌های انعقاد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی اولین مرکز یادگیری سیار کشور در این استان خبر داد.
زارع‌پور افزود: آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد 600 رتبه در جشنواره‌های مختلف به دست آوردیم و به جرأت می‌‌گویم که در هیج دوره‌ای بعد از انقلاب همچنین جایگاه‌های کشوری نداشتیم و الان ما با استان‌های بزرگ رقابت می‌کنیم.
وی به تحصیل دانش‌آموز در مدارس غیر دولتی اشاره کرد و گفت: 8.5 درصد از دانش‌آموزان ما در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدارس هیئت‌امنایی ما به تعداد 60 مدرسه افزایش یافت.
زارع‌پور به درامدهای این دستگاه پرداخت و گفت: درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از 11 میلیارد ریال به بیش از 39 میلیارد ریال در سال 95 افزایش یافت.
وی به تعداد نوآموزهای استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: تعداد نوآموزهای ما در سال‌های 91-92، سه هزار و 492 نفر بود که این تعداد در سال‌های 97-96 به 10 هزار نفر رسید.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به نرخ ترک تحصیل در دوره دوم متوسطه گریزی زد و گفت:  در سال‌های 93-92، 5.7 درصد بود که نرخ بالایی می باشد و در سال‌های 96-95، دو درصد کاهش یافت. 
وی گفت: 1200 مدرسه استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای سیاست‌های دولت الکترونیک به شبکه ملی رشد متصل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

محسن از چرام
Iran, Islamic Republic of
جناب زارعپور این جور بفرمائید که هیچ دوره ای سیاسی تراز دوران شما نبوده و دوره ای کم تحرکتر از دوران مدیریت شما در مناطق شهرستانها نبوده.چندبار دربین معلمین حاضر شدید؟؟؟؟فکر کنم خودتون خبر از مدارس شهرستان نداری؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1