تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : ۴۰۲۰۴۵
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد

ویژه‌خواری ژن خوب‌ها هنوز در بشار یاسوج ادامه دارد

۰
ویژه‌خواری ژن خوب‌ها هنوز در بشار یاسوج ادامه دارد
کبنا ؛عزیز فیلی امروز در نشست کارگروه مبارزه با زمین‌خواری، با بیان اینکه این نشست با توجه به اهمیت موضوع حداقل یکبار در ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: خوشبختانه با افرادی که به اراضی ملی، دولتی و محدوده‌های شهری و روستایی استان تجاوز و تخلف می‌کنند در این راستا برخوردهای جدی صورت گرفته و این تجاوزات روند کاهشی پیدا کرده است.
فیلی افزود: همواره باید مبارزات و اقدامات جدی دستگاه‌های مربوطه ازجمله سازمان جهاد کشاورزی، مدیریت اراضی و اداره کل منابع طبیعی استان و همچنین اداره کل راه و شهرسازی در باب اراضی دولتی در محدوده و حریم شهرها و مجموعه استانداری هم موظف شدند که کماکان اقدامات جدی خودشان را انجام دهند و با این پدیده مبارزه و برخورد کنند تا کار قانونمند صورت گیرد.
وی اظهار داشت: اقدامات خوبی در مبارزه با زمین‌خواری صورت گرفته اما تا حدودی راضی نیستیم و امیدواریم در جلسات بعدی گزارش‌های بهتری در مبارزه با این تخلفات داشته باشیم و با این پدیده نامبارک برخورد جدی شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برداشت‌های بی‌رویه از آب رودخانه بشار که بخشی مجوز حق آبه داشتند و بخشی از آن‌ها از بستر رودخانه بشار غیرمجاز استفاده می‌کردند، گفت: امسال رودخانه بشار به دلیل مسائل خشک‌سالی و آورد کم رودخانه سبب شده که مشکلات و معضلات زیست‌محیطی به وجود بیاید.
وی با اشاره به اینکه برداشت بی‌رویه از این رودخانه به‌عمل‌آمده، افزود: کشت‌های پرمصرف آب همچون برنج‌کاری و لوبیاکاری در حریم و اراضی رودخانه بشار صورت گرفته است.
فیلی با اشاره به اینکه کمیته اضطراری نجات رودخانه بشار در استانداری تشکیل شد، گفت: سازمان آب منطقه‌ای استان طرح پایلوت در راستای ساماندهی رودخانه بشار از پل مختار تا پل بشار شهر یاسوج، پایین‌تر از پل مختار به سمت پاتاوه و دارشاهی اقدامات خوبی صورت می‌گیرد.
وی افزود: همچنین در یک برنامه زمان‌بندی مناسب سنگ‌شکن‌ها و کسانی که به بستر این رودخانه تجاوز کردند، در موعد زمانی خود جابه‌جا می‌شود که از چند مرحله این اقدام صورت می‌گیرد و سازمان صنعت و معدن، محیط‌زیست، آب منطقه‌ای و استانداری پیگیری خواهند کرد که شاهد ساماندهی و احیای رودخانه بشار شویم.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: کشت پاییزه و بهار در سال آینده ممنوع شد و با این افراد برخورد جدی خواهیم کرد تا همانند امسال دچار این مشکلات در بستر رودخانه بشار نباشیم.
فیلی بیان داشت: در بستر رودخانه بشار تنها یک شخص خاص 500 هکتار لوبیا کاشته بود، که با این شخص برخورد جدی صورت گرفت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1