تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب : ۴۰۲۰۴۴
در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مطرح شد

احمدی: من تعارف ندارم، هر کس که باشد، مقابلش می‌ایستم / چرا استاندار اجازه صحبت کردن به «سهراب بنام» را نداد / نمی‌دانند، فقط با کت و شلوار پشت میز نشسته‌اند

۱۰
۰
احمدی: من تعارف ندارم، هر کس که باشد، مقابلش می‌ایستم / چرا استاندار اجازه صحبت کردن به «سهراب بنام» را نداد / نمی‌دانند، فقط با کت و شلوار پشت میز نشسته‌اند
کبنا ؛نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ظهر امروز به ریاست علی‌محمد احمدی برگزار شد و علاوه بر بررسی مصوبات گذشته، به مشکلات چندین واحد تولیدی و صنعتی مورد بررسی قرار گرفت.
بنا بر این گزارش، مشکلات و موانع شرکت‌های تولیدی شهد ناب، تولید فرآورده‌های لبنی، آب معدنی نیلگون سی سخت، کاران گچساران، ماروج ارجان و تعاونی مبلمان شهری مورد بررسی قرار گرفت و استاندار نسبت به رافع مشکلات آنها طبق برنامه زمانبدنی دستورات لازم را صادر کرد.
همچنین در این جلسه استاندار کهگیلویه وبویراحمد مروری کلی بر مصوبات امسال ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان داشت.
پنج طرح شرکت فولاد به ویر صنعت با برگشت ۱۲۷ نفر اشتغال، شرکت بشار نگین تولیدی بازیافت محصولات پلاستیکی با ۱۷ نفر اشتغال و شرکت‌های ستایش کهگیلویه، سپید مرغ یاسوج، کارخانه تولید شن و ماسه رستاخیز از جمله طرح‌های تولیدی از مصوبات قبل این ستاد بود که مشکل همه آنها برطرف و وارد چرخه تولید شده‌اند.
به این واحدها افزون بر ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
احمدی: تعارف ندارم، هر کسی که باشد در مقابلش می‌ایستم
  شرکت «شهد ناب» یاسوج از جمله واحدهای تولیدی بود که در نشست امروز کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد مورد بررسی قرار گرفت.
 این واحد تولیدی در سال 1376 با ظرفیت تولید پنج هزار تن کنسانتره و اشتغال‌زایی 84 نفر به بهره‌برداری رسید و با وجود تولیدات خوب و صادرات به کشورهای خارجی در سال 1386 راکد شد.
 رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد عمده مشکلات این شرکت را کمبود سرمایه در گردش و ثابت دانست و اظهار داشت: طبق مصوبات سومین جلسه از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مقرر شد بانک کشاورزی تسهیلات موردنیاز را در اختیار این واحد قرار دهد. 
داریوش دیودیده با بیان اینکه بانک عامل ارزیابی وثایق را آغاز کرده است، افزود: ظرف هفته آینده قرارداد منعقد و پرداخت تسهیلات آغاز می‌شود. 
وی گفت: بر اساس اظهارات مجری در صورت دریافت تسهیلات تا قبل از فصل برداشت سیب، واحد به چرخه تولید برمی‌گردد.
 این اظهارات دیودیده واکنش رئیس مدیر شعب بانک صنعت و معدن در کهگیلویه و بویراحمد را در پی داشت تا طبق معمول پای مطالبات این بانک از واحدهای تولیدی را وسط بکشد که این موضوع سبب شد تا استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تذکر جدی به رئیس بانک صنعت و معدن، وی را از حضور در جلسات آینده کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید منع کند.
 علی‌محمد احمدی گفت: کسی که بخواهد در مقابل مردم و تولید بایستد، در مقابلش می‌ایستم.
 در ادامه معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه سرمایه‌گذاران و متقاضیان خیلی پیگیر مصوبات کارگروه تسهیل نیستند در دفاع از مدیر بانک صنعت و معدن گفت: آقای نیک‌اقبال در تمام جلسات و برنامه‌ها حضور داشته و بیشترین همکاری را برای رفع موانع تولید استان دارد.
 این صحبت‌های معاون اقتصادی استاندار به مذاق استاندار خوش نیامده و سبب شد مانع ادامه صحبت‌های جعفر گوهرگانی شود و گفت: من در خصوص مشکلات حوزه تولید استان با کسی تعارف ندارم و عزمم را جزم کرده‌ام تا آن جایی که توان دارم مطالبه دولت و نظام را در بحث اشتغال و رفع موانع تولید دنبال کنم. 
 برخی‌ها نمی‌دانند کشور در چه شرایطی است با کت و شلوار پشت میز جلسات می‌نشینند و مشکل فقر و بیکاری ندارند
از جمله واحدهای تولیدی که مورد بررسی قرار گرفت، واحد تولید و بسته‌بندی سبوس غلات آقای حمید جنیرانی بود، این واحد در شهرستان بویراحمد-شهرک صنعتی یاسوج 3(فرودگاه) واقع شده که در زمینه تولید و بسته‌بندی غلات (برنج، گندم و غیره) با اشتغال 12 نفر فعال است. مدیران این واحد اهل و ساکن استان اصفهان هستند که توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت برای دریافت 2500 متر مربع به شرکت شهرک‌ها معرفی شد و شرکت ضمن موافقت با این درخواست به متقاضی اعلام می‌کند که باید بیش از 680 متر این زمین به عنوان فضای سبز تبدیل شود که به گفته متقاضی در صورت تبدیل این مقدار زمین این واحد با مشکلاتی مواجه است، ضمن سایر واحدهای مستقر در شهرک‌ها این موضوع را رعایت نکردند.
 جنیرانی سرمایه‌گذار این طرح گفت: سال 1391 با اخذ پروانه کسب فعالیت خود را آغاز کردیم و در این مدت در زمینه سبوس برنج و گندم اقدامات خود را انجام دادیم و به سایر استان‌ها هم محصولات را ارسال می‌کنیم.
 وی عنوان کرد: سایر استان‌ها از ما استقبال کردند که سرمایه‌گذاری کنیم اما دوست نداریم از شهر یاسوج برویم چرا که محصولاتمان در یاسوج و با برند استان و این شهر تولید می‌شود و در سایر شهرها به فروش می‌رسد.
 وی خواستار همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان شد و گفت: بدهی معوق به بانک ندارم و تمام هزینه‌های انشعابات را به موقع پرداخت می‌کنم برای راه‌اندازی این واحد تولیدی یک ریال از بانک تسهیلات دریافت نکردم لذا از مسؤولان شهرک می‌خواهم با ما همکاری کنند که گویا میانه خوبی با غیربومی‌ها ندارند چرا که جاده دسترسی به سایر واحدها آسفالت شده فقط جاده من و سرمایه‌گذار گلپایگانی آسفالت نشده است.
 اما استاندار کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به سخنان سرمایه‌گذار اصفهانی این واحد گفت: شما مجرم هستید که بدهی بانکی ندارید و تمام قبض‌ها را پرداخت می‌کنید اگر می‌خواهید در این استان کارت راه بیفتد باید پول آب و برق و گاز را پرداخت نکنی و به بانک هم بدهکار باشی تا آقایان خودشان بیایند و پیگیر کارت شوند.
 علی‌محمد احمدی در خصوص عدم آسفالت جاده دسترسی واحدهایی که سرمایه‌گذار آنها غیربومی است، گفت: شما چون فلان آقا را نداری که برایت زنگ بزند و سفارش کند وضعیت اینگونه است.
 استاندار خطاب به سرمایه‌گذار گفت: پیگیری می‌کنیم تا این مشکل رفع شود به همین دلیل معاون اقتصادی استانداری موظف است از واحدهایی مشابه این واحد بازدید و در صورت رعایت نشدن موضوع فضای سبز مشکل این واحد هر چه سریعتر حل شود.
  استاندار کهگیلویه و بویراحمد سپس در جمع‌بندی سخنان خود در پایان این نشست گفت: برخی‌ها نمی‌دانند کشور در چه شرایطی است با کت و شلوار پشت میز جلسات می‌نشینند و مشکل فقر و بیکاری ندارند، آن‌ها حتی نمی‌دانند فقر و بیکاری یعنی چه و جوانی که در به در دنبال شغل می‌گردد چه معضلاتی دارد!
 وی بیان کرد: مدیران باید دغدغه و حساسیت بیشتری برای ایجاد اشتغال و رفع موانع تولید داشته باشند، بارها گفته‌ام نیامدم در این استان زمان سپری کنم در جلسه‌ای که هستم مصوبات باید به نتیجه برسد و اگر مصوبات نتیجه‌ای نداشت فرصت زیادی برای دورهم بودن و دور میز نشستن ندارم.
هر کس حوصله ندارد، سریعاً کنار بکشد
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تاکید به اینکه، آنچه که مطالبه نظام و مردم است را از مدیران می‌خواهم، گفت: ضمن احترام به شخصیت حقیقی مدیران در بعد حقوقی با هیچ مدیری تعارف ندارم و اگر کسی دغدغه، حساسیت، اراده، حوصله و توان کاری ندارد، سریعاً کنار بکشد و مدیریت را ترک کند.
علی محمد احمدی با تاکید براینکه، برای رفع مشکلات مردم، تولید کننده، صنعتگر، سرمایه گذار و کارآفرین انگیزه و اراده داشته باشید، وقت بگذارید و تلاش کنید، گفت: مردم زمانی راضی و خوشحال می‌شوند از مدیران که جلسات آنها کارها را به پیش ببرد و مشکلی را حل کند و خروجی داشته باشد.
وی اظهار داشت: اگر بشنوم و ببینم که در جایی کمترین کوتاهی می‌شود و مدیری کاری را دست به دست می‌کند برای اینکه یک فرصت شغلی ایجاد شود، مشکل یک واحد تولید راکد رفع شود و یک گام کارها به پیش رود، خودم از وقتم می‌گذرم و شخصاً وارد می‌شوم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: اگر تاکید می‌کنیم و حرص و جوش می‌خوریم به خاطر این است که وظیفه داریم و مسئولیم تا امکانات استان به جایگاه نابجایی نرود، فرصت ازاستان گرفته نشود، زمان را از دست ندهیم، حقوق مردم ضایع نگردد و مسائل استان قومی و قبیله‌ای نشود.
استاندار تاکید کرد: تمام مصوبات همه جلسات براساس قانون، ضوابط و دستوالعمل ها می‌باشد و باید اجرایی و عملی شوند.
 
 احمدی با اشاره به اینکه در این استان مناسباتی وجود دارد که منجر به توسعه کهگیلویه و بویراحمد نمی‌شود، گفت: بسیاری سوء استفاده‌ها، جابه‌جایی امکانات و تصمیم‌های بی‌ربط به خاطر همین مناسباتی است که اگر از روی دلسوزی بود باعث ارتقاء جایگاه استان می‌شد و جایگاه کهگیلویه و بویراحمد این نبود.
همه چیز را می‌دانم / مدیران یا به جلسه نیایند یا دغدغه داشته باشند
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارها گفته‌ام و دوباره تأکید می‌کنم در جایگاه حقیقی افراد با کسی تعارفی ندارم همه جزییات را می‌دانم که کجا دلسوزی و کجا سنگ‌اندازی می‌شود، کجا توسعه استان برای مدیران دغدغه است و کجاها فلان مدیر و زیردستان مدیر مردم را اذیت می‌کند. اگر در قبل این مسائل و موضوعات بوده حالا من اجازه نمی‌دهم.
 احمدی با بیان اینکه ما 20 یا 30 شهرک صنعتی با 7 یا 8 هزار واحد نداریم بلکه 7 تا 8 شهرک با تعداد محدودیتی واحد تولیدی داریم، گفت: از وقت استراحت خودم می‌گذارم و از شهرک‌ها بازدید می‌کنم تا مشکل یک واحد حل شود.
 وی عنوان کرد: ارزش اینکه یک فرصت شغلی ایجاد و جوانی صاحب شغل شود بهتر از برگزاری صدها جلسه است لذا از مدیران می‌خواهم یا به جلسه نیایند و یا دغدغه ایجاد شغل و رفع موانع تولید را داشته باشند. همه وقت بگذاریم تا مسائل و مشکلات مردم حل شود.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مردم خوشحال نمی‌شوند ما را در اخبار ببیند که جلسه‌ای بدون خروجی برگزار شده افزود: آن‌ها زمانی از ما خوشحال می‌شوند که کارخانه‌ای فعال شده و نشستی دارای خروجی باشد.
 وی با تأکید بر اینکه عزم خود را جزم کردم تا مطالبات مردم که خواست دولت و نظام است را پیگیری کنم، افزود: در مواردی اراده را در بین مدیران برای رفع مشکلات موجود نمی‌بینم، اگر مدیری حوصله نداشته و محدودیت و معذوریتی برای رفع مشکلات مردم دارد می‌تواند مسیر دیگری انتخاب کند.
چرا استاندار اجازه صحبت کردن به بنام را نمی‌دهد
 سخنان استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیرامون سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی در حالی بود که علی‌محمد احمدی چندین مورد درخواست سهراب بنام برای صحبت پیرامون این موضوع را رد کرد و گفت: به عنوان استاندار و رئیس جلسه تشخیص می‌دهم چه کسی صحبت کند یا صحبتی نداشته باشد!
نام شما

آدرس ايميل شما

لنده حامی ۵۰
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشید استاندار محترم ،و دلسوز واقعا افتخار میکنیم و شجاعت شما در جلسات را از طریق رسانه که مشاهده کردیم به خود میبالیم که چنین استانداری داریم ادامه بدید متشکریم
مهندس
Iran, Islamic Republic of
واقعا دم استاندار گرم.
Iran, Islamic Republic of
خوب بیان کردی اما حرف تا عمل
اخرش هم میذاشتی بنام صحبت میکرد بهتر بود
داود
Iran, Islamic Republic of
غیراز گپ تابحال چیزی از آقای احمدی ندیدیم
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار فقط حرف میزنه ما که عملی از ایشون ندیدیم . اگه کسی عمل مثبتی دیده بفرماییه.
Iran, Islamic Republic of
احسن بر استاندار
همشهري
Iran, Islamic Republic of
اخه صحبت كنه بگه چي . چي داره كه بگه. عملكردي كه نداشته كه بخواد ازش دفاع كنه
پرواز
Iran, Islamic Republic of
با سلام واحترام خدمت استاندارمحترم
جناب آقای چرا توزیع امکانات جهت ایجاد فرصتهای شغلی درهمه شهرکهای صنعتی استان عادلانه نیست مثلا دریک شهرستان چندین شهرک صنعتی فعال ومثلا درکهگیلویه با این همه جوان تحصیلکرده بیکار شهرک صنعتی شماره 2 دهدشت دریغ ازحتی یک واحد تولیدی ویا تشویق وجذب سرمایه گذار دراین شهرک درحالی است خیلی از جوانان چشم انتظار استقرار واحدهای تولیدی وایجاد اشتغال پایدارمی باشد لطفا دراین خصوص پیگیر باشید
پاتاوه دنا
Iran, Islamic Republic of
درود براستاندار دلسوز و پاک و مردمی و حق طلب استان محروم کهگیلویه و بویراحمد، امسدواریم محرومیت تاریخی بویراحمد با درایت و همفکری و همکاری و تلاش و هوشمندی و حساسیت و دقت حضرت عالی مرتفع گردد شهرستلن دنا در استان به لحاظ بسیاری از شاخصهای اجتماعی و توسعه در سطح بسیار نازلی قرارداردامیداست همگام باتوسعه و تعالی استان حجم معضلات و مشکلات این شهرستان بسیارمحروم در حوزه های جاده امداد و نجات بهداشت و درمان و مسکن و حوزه بهزیستی و تلمین اجتماعی و فرهنگی و دانشگاهی تقلیل و کاهش یابد
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
به عنوان استاندار و رئیس جلسه تشخیص می‌دهم چه کسی صحبت کند یا صحبتی نداشته باشد!
واقعا جای تعجب دارد ، من آقای بنام رو به هیچ عنوان نمیشناسم اما چنین رفتاری رو هم از جناب استاندار شایسته نمیدانم. حرمت به انسانیت مهم است ایشان صحبتی داشتند و باید بهشون این اجازه داده میشد و اگر غیر از این بود دلیل حضورشون در جلسه به چه منظور بوده؟! باید در نهایت احترام رفتار کرد و صحبت های همدیگر را شنید و اگر صحبت هایی نا درست باشد بهتر است که پاسخ داده شوند نه اینکه مانع از حرف زدن شود.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1