کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جلسه علنی شورای دهدشت مطرح شد

جای حرف زدن از «پتروشیمی» و «سیمان سپو» گردشگری را توسعه دهید! / نفی قوم گرایی،محرک توسعه «کهگیلویه»!

15 مرداد 1397 ساعت 14:38

تا زمانی که دهدشت فاقد  امکانات رفاهی، فرهنگی، آموزشی و درمانی مناسب است، مردم مهاجرت می‌کنند، همه چیز به خودمان بر می‌گردد تا زمانی که کدورت‌ها و گرایش‌های سیاسی را رها نکنیم، دلبستگی و همبستگی نباشد دهدشت همین گونه خواهد ماند!


جلسه علنی شورای شهر دهدشت با حضور اعضای شورا، معاون شهردار دهدشت و سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه در دهدشت برگزار شد.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه، شورا و شهرداری را میراث دار فرهنگ، تاریخ و تمدن هویت شهری خطاب کرد و اظهار کرد: تصمیم گیری همراه با هم گرایی و هم بستگی در حوزه مدیریت شهری از جمله پیش نیازهای اساسی شوراها است.
سید کمال الدین دولت خواه با بیان اینکه: شوراهای شهر نمادی از تجلی خاص و اراده عمومی هستند تصریح کرد: چیزی که می‌تواند به شما در فرآیند توسعه کمک کند جلوگیری از سیطره نظام «قوم گرایی» است.
دولت خواه، خود محوری به جای قانون گرایی، احساس عدم نیاز به تحول، قانع بودن به وضعیت موجود، استفاده ابزاری از مدیریت شهری، عدم تحمل عقاید یکدیگر را از جمله آفت‌های بر سر راه شوراهای شهر دانست و عنوان کرد: البته این آفت‌ها در شورای پنجم دهدشت دیده نمی‌شود.
وی ادامه داد: مردم، شورای پنجم شهر و شهرداری را نماد جدید تحول می‌دانند که امیدواریم شورا نیز با اندیشه‌های مختلف که بستر مشارکت مردمی و حلقه اتصال مردم به نظام است، عامل استبداد زدایی است، بتواند در راستای توسعه مدیریت شهری گام بردارد.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه با اشاره به  ظرفیت گردشگری بافت قدیم دهدشت افزود: هر شورا و شهرداری که روی کار آمد اقدام به استفاده ابزاری از بافت قدیم دهدشت کرد، من تعجب می‌کنم به جای حرف زدن از پتروشیمی، به جای حرف زدن از سیمان سپو و دنبال کردن طرح‌هایی که بازده کامل ندارند می‌شود با 20 میلیارد بافت قدیمی دهدشت را سامان دهی کرد که توسعه گردشگری همگرایی بین شهرداری، شورای شهر و میراث فرهنگی را می‌طلبد.
دولت خواه توجه به رویکرد جنسیتی و نقش زنان در توسعه پایدار، تخصص گرایی، نیاز سنجی‌های روزانه، توجه به بافت‌های فرسوده و مقاوم سازی، برگزاری همایش نیم قرن شهر نشینی دهدشت، همکاری و همگرایی با نخبگان و سازمان‌های مردم نهاد، تبیین جایگاه شهروندی، رفع سد معبر، توازن و عدالت اجتماعی در خدمت رسانی به مردم، توجه به آسیب‌های اجتماعی، سامان دهی نمای ساختمان‌های شهری و.. را از نیازهای اصلی شوراهای شهر و شهرداری برشمرد.
وی گفت: تا زمانی که دهدشت فاقد  امکانات رفاهی، فرهنگی، آموزشی و درمانی مناسب است، مردم مهاجرت می‌کنند، همه چیز به خودمان بر می‌گردد تا زمانی که کدورت‌ها و گرایش‌های سیاسی را رها نکنیم، دلبستگی و همبستگی نباشد دهدشت همین گونه خواهد ماند!
دولتخواه همچنین  بیان کرد: نگه داری از گلزارهای شهدا بر اساس توافق نامه بنیاد شهید و وزارت کشور از جمله وظایف ذاتی شهرداری‌ها است و در وستاها نیز به عهده دهیاری‌ها می‌باشد.
وی با اشاره به نام گذاری خیابان‌ها و مزین کردن آن‌ها با نام شهدای والای مقام مطرح کرد: از سال 94 تا کنون هیچ نام گذاری جدیدی به نام شهدای والای مقام صورت نگرفته است، معتقدیم شهدا از جمله شهید طیب و دیگر شهدای جز هویت فرهنگی ما هستند که شایسته است محله‌ای به نام مبارک ایشان باشد.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثار گران کهگیلویه گفت: طی مکاتبات صورت گرفته با شورای تامین خواستار جمع آوری تابلوهای شهدایی که در جای مناسبی از شهر قرار ندارند و همچنین گرافیک مناسبی ندارند هستیم تا در مکانی مناسب‌تر نصب شوند، و یکی از اقدامات صورت گرفته نیز تجمیع تابلوهای شهدا در قالب شهدای سردار، شهدای فرهنگی، شهدای دانشجو و...است.
وی در پایان در خصوص فضای جلوی گلزار مطهر شهدای دهدشت مطرح کرد: بر اساس قانون، کارشناس عمران مسکن ما و شهرداری معتقد است فضای جلوی گلزار مطهر شهدای دهدشت فضای سبز است لذا اگر این فضا گرفته شود گلزار شهدا نمای خود را از دست خواهد داد و طی جلساتی در گذشته با مالک صحبت شد ولی  هنوز به جمع بندی کامل نرسیده‌ایم.
 
 


کد مطلب: 402040

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/402040/جای-حرف-زدن-پتروشیمی-سیمان-سپو-گردشگری-توسعه-دهید-نفی-قوم-گرایی-محرک-کهگیلویه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1