تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۳
کد مطلب : ۴۰۲۰۳۶
در گفت‌وگو با کبنا

از عدم گازرسانی به 19 روستای کبگیان تا وعده‌های پوچ مدیران استانی/ عالم برزخ در چند قدمی ما/ به بخش چیتاب نامهربانی شد

۰
از عدم گازرسانی به 19 روستای کبگیان تا وعده‌های پوچ مدیران استانی/ عالم برزخ در چند قدمی ما/ به بخش چیتاب نامهربانی شد
کبنا ؛علی جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا، اظهار کرد: شوراهای روستا، بخش و شهرستان یک پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند که مشکلات روستاها و بخش را به سمع و نظر مسئولین استانی و شهرستانی برساند.
جعفری بابیان اینکه بخش کبگیان درگذشته جز شهرستان دنا بود و چند سالی از شهرستان دنا منفک شده و جز شهرستان بویراحمد شده است، گفت: از زمانی که بخش کبگیان جز شهرستان بویراحمد شده، متأسفانه بین یک عالم برزخ قرارگرفته است.
وی با اشاره به اینکه بخش کبگیان به تعبیری نه جهنمی و نه بهشتی است، افزود: حقیقتاً به بخش کبگیان بی‌توجهی و نامهربانی شده است، باوجوداینکه این بخش حدود 65 شهید دارد و همچنین اولین مدافع حرم استان سردار «اورنگ» از بخش کبگیان است.
این عضو شورای شهر کبگیان بابیان اینکه بخش کبگیان 7 هزار نفر جمعیت دارد، عنوان کرد: متأسفانه بسیاری از جمعیت این روستاها با توجه به مشکلات زیاد و اعتبارات عمرانی اندک به شهرها مهاجرت کردند که اگر توجه بیشتری به روستاهای استان شود، مطمئناً این مهاجرت‌ها معکوس می‌شود.
وی اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی خدمات زیادی را به بخش‌ها و روستاها ارائه داده و به نقاط محروم و روستاهای چند خانواری برق، بهداشت و آب‌رسیده، اما می‌طلبد که به روستاها توجه بیشتری شود.
جعفری بابیان اینکه مشکلات زیادی را در حوزه کبگیان وجود دارد، گفت: طرح روستاهای بخش کبگیان عملاً راکد مانده است و بنیاد مسکن در این زمینه هیچ همکاری ندارد و بارها و بارها مراجعه کرده‌ایم اما هیچ همکاری ندارد، این سازمان به فرمانداری بویراحمد قول داده‌اند که اقداماتی در این خصوص صورت گیرد اما قول‌هایشان فعلاً به عمل نرسیده است.
عضو شورای شهر کبگیان افزود: طرح مطالعاتی گازرسانی به 19 روستای «گلی خمسی» از بخش کبگیان ظاهراً شروع‌شده، اما عملیات اجرایی گازرسانی صورت نگرفته است.
وی تصریح کرد: روستای «سالهام موگر» 4 سال پیش زیرسازی صورت گرفته، اما متأسفانه نیمه‌کاره رهاشده و همچنین جاده ارتباطی بین بخش کبگیان و دهستان «دم چنار» 30 کیلومتر نیمه‌کاره رهاشده است.
جعفری بیان داشت: جدول‌کشی خیابان روستاهای «هادی‌آباد» که روستای گردشگری است، چند سال پیش گازرسانی صورت گرفته، اما تا کنون کنده‌کاری چاله‌ها برای مردم مشکلاتی را ایجاد کرده است.
وی بابیان اینکه روستای «هادی‌آباد» اینترنت ندارد، گفت: نداشتن آنتن دهی بین «گرداور» و روستای «علی کریمی» نگرانی‌هایی را برای مردم ایجاد کرده که اگر خدایی نکرده راننده‌ای در آنجا تصادف کند هیچ آنتن دهی ندارد.
وی با اشاره به وضعیت بهداشت در بخش کبگیان، اظهار داشت: اگر بهداشت نباشد مشکلات زیادی برای مردم به وجود می‌آید که جایگاه زباله دهستان «دم چنار» 3 سال گذشته از سوی فرماندار شهرستان بویراحمد کلنگ زنی شد، اما زمانی که پروانه صدور آن جایگاه تمام شد دیگر تمدید نشد و این دهستان جایگاه زباله ندارد.
این عضو شورای شهر کبگیان بیان کرد: مشکل آب آشامیدنی 22 روستای «دم چنار» مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده و انشعابات غیرمجاز زیادی در این بخش وجود دارد و مردم باغ‌های کشاورزی را با آب شرب آبیاری می‌کنند که باید با حکم حقوقی با این افراد برخورد جدی شود.
وی افزود: آب‌رسانی روستای «شیخ سرمست» و «میرفضیل» از دهستان «دم چنار» صورت گرفته و نیمه‌کاره رهاشده و همچنین جاده ارتباطی «قلعه قومه چنار» نیمه‌کاره رها مانده است.
جعفری گفت: 10 سال پیش عملیات اجرایی پروژه سالن ورزشی شهر «چیتاب» آغاز شد اما نیمه کار رهاشده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1