تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۱۱
کد مطلب : ۴۰۲۰۳۰
گزارش:

مصوبه‌ای که 9 ماه در شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه خاک می‌خورد/ تالارداران به ریش‌مان می‌خندند

۱
۰
مصوبه‌ای که 9 ماه در شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه خاک می‌خورد/ تالارداران به ریش‌مان می‌خندند
کبنا ؛نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان به اذعان رئیس و اعضای این نشست تاکنون نتوانسته آنطور که باید کارایی لازم را داشته باشد و قاطعیتی در اجرای مصوبات نداشته است.
در این نشست همیشه موضوع‌های مهمی در دستور کار قرار می‌گیرد که اگر راهکارهای مناسبی ارائه شود و مصوبه‌ها عملیاتی شوند از قبل همین شورا می‌توان شاهد برطرف شدن بسیاری از معضلات شهرستان باشیم.
اما شیوه زنگ انشایی حاکم بر شورای فرهنگ عمومی و صرف وقت‌های دو تا سه ساعته برای طرح هر موضوع همیشه مشهود بوده و هست؛ اعضای نشست صرف ایراد سخن حضور پیدا می‌کنند به ترتیب سخنرانی می‌کنند و در آخر هم صورتجلسه برای آنها ارسال می‌شود، نتیجه‌اش همین می‌شود که رئیس و اعضای شورا اقرار می‌کنند اجرای مصوبات ضعیف است چون قاطعیت و جدیت در عملیاتی شدن مصوبه‌ها وجود ندارد.
 تالارداران دهدشت به ریش ما می‌خندند/غیرت و ناموس در تالارها بر باد می‌رود
حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در نشست شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: با وجود مصوبه‌های شکل گرفته اما اجرایی نشدن آنها نشان می‌دهد ما قاطعیت و جدیت در اجرا نداریم.
امام جمعه دهدشت افزود: اینکه مصوبات تا چه حد عملیاتی شده و چه علل و عواملی از موانع اجرایی نشدن مصوبات است باید بررسی شود.
وی، عدم اختصاص اعتبار، نبود معاونت تخصصی پیگیری مصوبات را از علل تأثیرناپذیری مصوبات دانست و گفت: انتظاراتی که از مصوبات شورا داشتیم برآورده نشده است.
حسینی، افزود: بحث تالارها 9 سال است مطرح می‌شود اما آیا زورمان به آنها رسیده است؟ بخشی مربوط به قاطعیت ماست که نداریم.
موضوع تالارها و تفکیک سالن‌های رقص در این نشست چالشی بود که رئیس  شورای فرهنگ عمومی از ناتوانی در ساماندهی تالارها به شدت انتقاد کرد و شورا را علت بی‌سامانی تالارها دانست.
حسینی، گفت: 9 سال است این موضوع در حال پیگیری است اما نتوانستیم به سرانجام مطلوب برسانیم و تالارداران به ریش ما می‌خندند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه افزود: متأسفانه تالارها در اختیار کسانی است که نمی‌خواهند این کار را انجام بدهند و مصوبات را کشک می‌دانند.
وی، تصریح کرد: بارها متصدیان تالارها را دعوت کردیم در نشست صمیمی به آنها تذکر دادم که سالن‌ها تفکیک شود قول امروز و فردا دادند 9 سال گذشت هنوز به وعده‌ها عمل نکرده‌اند.
حسینی، ادامه داد: همین روز گذشته ریش و عمامه‌ام را نزد یکی از تالارداران گرو گذاشتم که برای رضای خدا رقص مختلط نباشد، سالن آقا و خانم جداسازی شود.
واکنش رئیس پلیس اماکن کهگیلویه به سخنان امام جمعه
تأکید امام جمعه بر پلمب یکی از تالارها که از حد و مرز تذکر گذشته واکنش رئیس پلیس نظارت بر اماکن شهرستان را در پی داشت.
تلاشیان که رقص عروسی‌های دهدشت را نسبت به شهرهای همجوار و حتی کلان شهرها خوب توصیف می‌کرد با بیان اینکه ما نیروی انتظامی همواره نوک پیکان انتقادها هستیم و کاسه و کوزه‌ها سر ما شکسته می‌شود، تلویحاً گفت: به تأسی از رئیس جمهور سوریه باید همه جور آدم را برای بقای حکومت کنار خود داشته باشیم!
وی، افزود: در شرایط فعلی برخوردها سازنده نیست بلکه بر عکس باعث بدبینی مردم نسبت به نظام و مخالفت با دولت می‌شود.
تلاشیان تصریح کرد: وقتی برای برخورد با یک قهوه‌خانه مراجعه کردیم متصدی آن می‌گفت با دانه درشت‌ها برخورد نمی‌شود، معلوم است بغض دارد.
وی با بیان اینکه مخالف ساماندهی تالار نیستم، گفت: اما این روال نباید یک مرتبه و سریع اتفاق بیفتد نیاز به زمان دارد؛ که امام جمعه گفت: شما تازه‌کار و به قول خودت جوان هستی ما 9 سال است داریم این حرف را می‌زنیم تازگی ندارد.
حسینی ادامه داد: وقتی دادستان حکم دارد و ما می‌گوییم تالار باید پلمب شود چرا اجرا نمی‌کنی؟ به وظیفه خود عمل کن قانون را باید اجرا کنی.
رئیس پلیس اماکن کهگیلویه بیان داشت: در یک عروسی در حالی که طرف می‌توانست با اسلحه کلاش راحت ما را بکشد،چهار اسلحه ضبط کردیم تحویل مراجع قضایی دادیم اما دادگاه با قرار وثیقه آزاد کرد!
جهان دیماز گفت: وظیفه ماست با کسانی که شان جامعه را زیر سؤال می‌برند برخورد کنیم این نظر شخصی نیست قانون است.
فرمانده انتظامی کهگیلویه در واکنش به ادعای پلیس اماکن تصریح کرد: برخورد با مجرمان به تناسب جرم مجازات و جریمه دارد این طور هم نیست که اگر دستگاه قضایی کسی را با قرار وثیقه آزاد کرد یعنی برخورد نمی‌کند.
رئیس میراث فرهنگی شهرستان هم گفت: ما فقر مصوبه نداریم فقر اجرای مصوبه داریم.اجرایی شدن مصوبه‌ها باعث دلگرمی اعضا و اجرایی نشدن آنها باعث دلسردی و تحریم نشست‌ها می‌شود.
سیاوش زمان گفت: باید با تالارهایی که به مصوبه‌ها عمل نمی‌کنند برخورد قاطع صورت گیرد تا برای بقیه درس عبرت شود.
مجید کرمی در این نشست اظهار داشت: شرط اینکه بتوانیم مؤثر باشیم و ضد فرهنگ را از بین ببریم این است که همه برای اجرای مصوبات شورا تلاش داشته باشیم.
رئیس دادگستری کهگیلویه گفت: با حساسیت دنبال پیگیری مصوبات هستیم همکاری در اجرای مصوبات خیلی ضعیف است.
وی، با بیان اینکه پشتوانه قضایی به مصوبات می‌تواند کارامدی آن را بیشتر کند، افزود: مصوباتی که در این چهارچوب نیستند هم از امکانات درون شهری اجرایی شود.
کرمی تصریح کرد: مصوبه جمع‌اوری بنر اموات به راحتی قابل کنترل است اینجا باید با برنامه‌ریزی درست پیمانکار تبلیغات شهری نظارت کند اما می‌بینیم همت در اجرا ضعیف است.
وی، ادامه داد: اینکه صرفا خیلی از مسایل اینجا مطرح و مصوبه‌هایی داشته باشیم مؤثر هست قطعا حساسیت‌ها وضعیت را بهتر از بقیه جاها می‌کند اما در اجرای مصوبه‌ها باید همت به خرج دهیم.
موضوع تیراندازی در مراسم ترحیم از دیگر مباحثی بود که شورای فرهنگ عمومی از آن به عنوان سنت ناپسند یاد کرده و خواستار برخورد با کسانی شد که طی روزهای اخیر در یک مراسم ترحیم اقدام به تیراندازی کردند.
رئیس دادگستری کهگیلویه گفت: ضبط سلاح و برخورد با افراد داشته‌ایم ولی قطعا این برخوردها جامع نبود.افرادی که در فیلم پخش شده در یک مراسم ترحیم اقدام به تیراندازی کردند از طریق فیلم قابل شناسایی هستند و حداقل ضبط سلاح به نفع دولت صورت می‌گیرد.
متصدیان تالارها به ریش ما می‌خندند، مصوبه‌ها را به تمسخر می‌گیرند

وی، تاکید کرد: متصدیان تالارها به ریش ما می‌خندند، مصوبه‌ها را به تمسخر می‌گیرند می‌گویند کشک است، پشم است، مصوبه بیخود است.
امام جمعه دهدشت تأکید کرد: تالار آپادانا به علت رعایت نکردن موازین شرعی به رغم تذکرات فراوان مبنی بر تفکیک سالن‌های رقص همین امشب باید پلمب شود.
سیاوش زمان هم در این نشست با بیان اینکه مصراث فرهنگی متولی تالارها نیست، گفت: در راستای پیگیری مصوبه‌های شورای فرهنگ عمومی برای ساماندهی تالارها تلاش داریم.
رئیس میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه، افزود: چندین بار به تالار آپادانا فرصت داده شد که جلوی رقص مختلط گرفته شود اما عمل نکرد.
زمان، با بیان اینکه اگر هیچ تالاری در سطح شهر نباشد اتفاقی نخواهد افتاد، افزود: باید جلوی اینها گرفته شود.
وی، تصریح کرد: اگر پلیس این اقتدار را داشته باشد امروز یکی را پلمب کند برای بقیه درس عبرت می‌شود.

ممنوعیت نصب بنر اموات در دهدشت اجرایی نشد
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه گفت: با وجود مصوبه‌های شورای فرهنگ عمومی مبنی بر ممنوعیت نصب بنر اموات در سطح شهر همچنان بنرهایی مشاهده می‌شود.
سید ایرج کاظمی‌جو شامگاه یکشنبه در شورای فرهنگ عمومی شهرستان که در دفتر امام جمعه برگزار شده بود در تشریح گزارشی از مصوبه‌های پیشین و تأثیرگذاری شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: یکی از مهمترین موضوعاتی که در این نشست بررسی شد آسیب‌های اجتماعی بود که با محورهای اعتیاد، طلاق، خودکشی و دیگر پدیده‌ها مطرح و مصوبه‌هایی شکل گرفت.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه تصریح کرد: در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری دیگر نهادها از زبان هنر به این معضلات پرداخته شد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه گفت: در پایان سال 96 جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه به محوریت اعتیاد و با گستره ملی برگزار و 171 فیلم به نمایش گذاشته شد.
وی، از زیباسازی فضای شهر،ساماندهی مراکز عرضه محصولات فرهنگی،جمع‌اوری بنرهای تبلیغاتی خارج از بیلبورد، برخورد با سد معبر، ممنوعیت نصب بنر اموات در ورودی‌ها به نمونه‌هایی از مصوبه‌های شورای فرهنگ عمومی نام برد.
کاظمی‌جو گفت: با وجود مصوبه‌هایی مبنی بر ممنوعیت نصب بنر اموات در تقاطع‌ها و ورودی‌های شهر اما این اقدام هنوز در سطح شهر انجام می‌شود.
کاظمی‌جو شهرداری و شورای شهر را بی‌توجه به مصوبه‌های زیباسازی دانست و گفت: به راحتی می‌توان پیمانکار تبلیغات محیطی شهر را موظف کرد جلوی نصب بنرها را بگیرد.
وی، افزود: غیبت شهردار و اعضای شورای شهر در نشست شورای فرهنگ عمومی امروز در حالی است که مصوبه‌هایی به مدیریت شهری مربوط می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
9 سال جناب..نه 9 ماه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1