تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب : ۴۰۲۰۱۲
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

اختصاص 155 میلیون تومان به مجتمع آب‌رسانی استان/ کهگیلویه و بویراحمد در تنش آبی

۲
۰
اختصاص 155 میلیون تومان به مجتمع آب‌رسانی استان/ کهگیلویه و بویراحمد در تنش آبی
کبنا ؛علی داوودی مهر امروز در چهارمین نشست شورای حفاظت از منابع آب که به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: شورای حفاظت آر منابع آب یکی از شوراهای مهم کشور است که نسخه درمانی عبور از تنش آبی و پیش‌بینی آینده آب شرب استان در این شورا مطرح می‌شود.
داوودی مهر افزود: استان به دلیل مصارف بی‌رویه مصرف دچار مشکلات آبی است که راه‌های برون‌رفت به‌صورت کوتاه‌مدت درزمینهٔ شرب، کشاورزی و صنعت در این شورا مطرح می‌شود و همچنین در این نشست صرفه‌جویی، ذخیره و استفاده صحیح از آب در منازل، استفاده از پنجره‌های دوجداره و بهره‌برداری به لحاظ فنی و مهندسی طرح موضوع و تعیین تکلیف شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه حدود 4 هزار حلقه چاه در استان حفرشده، گفت: حدود هزار و 9 حلقه چاه به‌صورت غیرمجاز در استان حفرشده که از این تعداد 200 حلقه چاه شرب تبدیل به صدور مجوز می‌شود.
وی افزود: حدود 100 حلقه چاه متروکه در استان حفرشده که درمجموع تعداد 580 حلقه چاه غیرمجاز آب شرب در استان وجود دارد، و استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم تأکیددارند که تا برنامه ششم منتظر نمانیم و این حلقه چاه‌ها باید مسلوب المنفعه شود.
وی بابیان اینکه برخی از پرونده‌های حلقه چاه به لحاظ تملک اراضی مشکلاتی در دریافت مجوز آب شرب دارد، اظهار داشت: در این نشست مقرر شد که از منابع اعتبار استانی مقداری اعتبار اختصاص داده شود تا تعداد فراوانی حلقه چاه شرب در سال جاری مسلوب المنفعه و تعیین تکلیف شود.
داوودی مهر با اشاره به وضعیت سدها در استان کهگیلویه و بویراحمد، بیان داشت: بر اساس تلفیقی از آمار هواشناسی حدود متوسط میزان بارش در استان 350 لیتر بوده که 100 میلی‌متر در حدود میان‌مدت یک‌سوم بارندگی نسبت به سال گذشته کسری داشتیم.
وی بابیان اینکه این میزان بارندگی اندک تأثیر خود را بر روی سدهای استان گذاشته، گفت: سد کوثر که باید آب شرب حدود 2 و نیم میلیون جمعیت را تا سال 1425 پوشش دهد هم‌اکنون زیر 250 میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد.
داوودی مهر بیان داشت: سد شاه قاسم به دلیل یک سری مشکلاتی همچون شرایط بارندگی و برآورد سیلاب نامناسب و همچنین اجرای عملیات پروژه کمکی موفق به تأمین آب‌گیری نشده‌ایم و تلاش می‌شود تا مشکلات اعتباری برطرف شود و در بارش‌های آینده نهایت استفاده برای ذخیره مخازن انجام گیرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اظهار داشت: بسیاری از کشت‌های کشاورزی را از مدار آب‌رسانی خارج کردیم و تا سال 98 برای آب شرب سد کوثر مشکلی نخواهیم داشت اما امیدواریم که امسال وضعیت بارش بهتر شود و روند مطلوب‌تری داشته باشیم.
وی با بیان اینکه شهر و روستاهای مسیر گچساران، بخشی از صنعت و حدود 2 هزار هکتار از شبکه روستای لیشتر در مدار بهره‌برداری آب منطقه‌ای استان قرارگرفته است، گفت: 155 میلیون تومان اعتبار برای مجتمع آب‌رسانی به شهر دهدشت، چرام، سوق، لنده و 350 روستای مسیر و همچنین آب‌رسانی به لیکک و 120 روستای مسیر و آب‌رسانی به شهر گچساران و 100 روستای مسیر به استان تخصیص داده شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد خستگی ناپذیر
کشاورزان زجر کشیده دیل
Iran, Islamic Republic of
اقای داوودی قولی که به مردم دیل دادید چه شد که هنوز انتطار میکشند یا سیاست بود وطبل تو خالی و وعده سر خرمن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1