تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۳
کد مطلب : ۴۰۱۹۹۱
در نشست صمیمی استاندار با هنرمندان مطرح شد

سخنان یک هنرمند در مقابل استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ آقای استاندار اجازه بدهید تا صحبت‌هایت را نقد کنم

۰
سخنان یک هنرمند در مقابل استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ آقای استاندار اجازه بدهید تا صحبت‌هایت را نقد کنم
کبنا ؛سید حامد شفیعی پور در نشست صمیمی استاندار با هنرمندان در اعتراض به سخنان علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر اینکه «پول جیب مردم باذوق هنری نمی‌خواند و هنر برای مردم نان بربری نمی‌شود.»،[کلیک کنید] اظهار کرد: پس رسالت هنر چیست؟ توضیحات هنرمندان در این نشست کامل بود اما  دلیل دوستانه صحبت کردن هنرمندان برای این بوده که مشکلی پیش نیاید.
شفیعی پور خطاب به استاندار مبنی بر اینکه «بنده عذرخواهی می‌کنم وقت ندارم و باید نشست را ترک کنم، می‌خواهم بروم تا از پرواز نمانم.»، گفت: آقای استاندار اجازه بدهید می‌خواهم صحبت‌های شما را بررسی کنم، چطور ممکن است که در طول زندگی‌مان خواسته یا ناخواسته هنر نهفته باشد اما هیچ‌گونه هزینه‌ای برای آن خرج نکنیم؟

احمدی: پول جیب مردم با ذوق هنری نمی‌خواند/ هنر برای مردم نان بربری نمی‌شود / تلاش آقای دهبانی‌پور  را برای حوزه فرهنگ و هنر می‌بینم
وی افزود: چطور وقتی وارد یک شهر می‌شویم زیبایی آن شهر روی ما تأثیر می‌گذارد؟ همان گیاهان مورد که هرس می‌شود باید باهنر هرس شود، همان خانه‌ای که ما برای آن مبل و فرش می‌خریم باهنر چیده می‌شود، همان ماشینی که می‌خریم باهنر دیزاین می‌شود و چطور ممکن است که به هنر بها ندهیم؟
این هنرمند خوشنویس بابیان اینکه متأسفانه باید کمی متفاوت‌تر صحبت کنم، اظهار کرد: وقتی یک مریض در اتاق عمل فوت کرد نمودار ضربان قلب یک خط صاف را نشان می‌دهد یعنی این فرد فوت کرده و اگر نمودار ضربان قلب بالا و پایین شود یعنی آن شخص زنده هست، زندگی هم همچون این نمودار باید بالا و پایین و تفاوتی داشته باشد، چرا نباید مراکز هنری در استان وجود داشته باشد که حداقل به‌صورت حرفه‌ای در آن فعالیت کنیم؟
وی بابیان اینکه بهای سنگینی را به جهت محدود کردن هنر می‌دهیم، گفت: الآن بنده در شهری زندگی می‌کنم و در شرایطی هستم که نمی‌توانم هنرم را بروز دهم، بعد از مدت‌ها خواسته‌ام که برای محله‌مان پارچه‌نویسی کنم اما خیلی از همسایه‌ها با تمسخر نگاهم می‌کردند چرا نباید فرهنگ‌سازی شود که به هنر نخندند و مخصوصاً خوشنویسی که هنر مخفی است و هیچ‌کس آن را نمی‌بیند.
این هنرمند خوشنویس گفت: جشنواره دیگر ما هنرمندان را ارضا نمی‌کند و نخواهد کرد.
به گزارش کبنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفته بود که «ما مردمی هستیم که پول جیبمان باذوق هنری‌مان نمی‌خواند و هنر کالای لوکس است اما برای مردم نان بربری یا خرما و پنیر نمی‌شود و هر عقل محاسبه‌گری و عاقلی می‌گوید که فرد ابتدا نان سفره‌اش را تأمین می‌کند و بعد سراغ لوستر سقف اتاقش می‌رود و مبل خانه‌اش چه رنگی باشد.»
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1