تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۰۱
کد مطلب : ۴۰۱۹۳۸
در شورای سلامت کهگیلویه مطرح شد

مجبور به حضور «رسانه‌ها» در جلسات کهگیلویه نیستیم!/ «ندامت» شهردار سوق از حضور در جلسات / 7 مصوبه برای یک آسفالت 10 تنی

۲
۰
مجبور به حضور «رسانه‌ها» در جلسات کهگیلویه نیستیم!/ «ندامت» شهردار سوق از حضور در جلسات / 7 مصوبه برای یک آسفالت 10 تنی
کبنا ؛جلسه شورای سلامت کهگیلویه با حضور معاون فرماندار کهگیلویه و دیگر اعضای شورا در فرمانداری دهدشت برگزارشد.
این جلسه پیرامون پیگیری 3 مصوبه جلسات گذشته شورای سلامت از جمله آسفالت کردن و رفع نواقص بهداشتی ترمینال شماره 2 دهدشت، تعیین جایگاه نخاله‌های ساختمانی به بیرون شهر و مشکلات کشتارگاه دهدشت برگزار شد.
شهردار سوق در این جلسه با اشاره به مشکلات ترمینال شماره 2 دهدشت اظهار کرد: حقیقتاً بعد از اتمام جلسات ازحضورخود در جلسات احساس ندامت و پشیمانی می‌کنم، تا جایی که اطلاع دارم این هشتمین جلسه‌ای است که علاوه بر مسئله کشتارگاه پیرامون آسفالت کردن ترمینال شماره 2 نیز صحبت می‌شود و در جلسه قبل نیز که دکتر پوزش (فرماندار سابق کهگیلویه) حضورداشت و وضعیت ترمینال شماره 2 آخرین موردی بود که به آن اشاره شد و من نیز تا حدودی از وضعیت جلسه ناراحت بودم.
غندی با بیان اینکه 2 سال است شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه فشار می‌آورد و مشکلات ترمینال شماره 2 را در شورای سلامت مطرح می‌کند ولی تا الان هیچ نتیجه‌ای نداشته است تصریح کرد: هر بار که جلسه‌ای برگزار می‌شود مصوبه‌ای دارد که جلسه‌ای دیگری برگزار شود تا ببینیم انشاالله در جلسه بعد آن یک برنامه خوبی داشته باشیم!
وی ادامه داد: مسئله، نارضایتی مردم است گاراژ 4 شهر (لنده، قلعه رئیسی، سوق، دیشموک) در ترمینال شماره 2 دهدشت مستقر است، روزانه جمعیت زیادی از سوق به شهر دهدشت رفت و آمد دارند که مرتب به شهرداری سوق مراجعه و ابراز ناراحتی می‌کنند، حتی جای ایستادن در گرما و یا شرایط بارانی در ترمینال شماره 2 دهدشت ندارند، شدت گرما و سرما باعث می‌شود زن و دختر مردم به سرویس‌های بهداشتی پناه ببرند، شما خودتان تشریف ببرید و ببینید  که این وضعیت حاکم است یانه؟ این وسط تکلیف مردم چه می‌شود؟!
شهردار سوق عنوان کرد: بارها صحبت کرده‌ام که اجازه دهید خود سایه بان، آبسرد کن و امکانات بیاوریم که موافقت نکردید و اعلام کردید خلاف قانون است، الان تکلیف چیست؟!
غندی افزود: این مسئله بر می‌گردد به شهرداری دهدشت، امروز باید تکلیف مشخص شود و شهردار دهدشت در این جلسه یا جلسه‌ای در آینده نزدیک تکلیف را مشخص کند، اینگونه نباشد الان نیز بگویید جلسه‌ای تشکیل می‌دهیم تا در آن جلسه برای جلسه بعد آن برنامه خوبی داشته باشیم.
وی بیان کرد: جناب خسروی الان شهردار دهدشت در جلسه حضور دارد تکلیف گاراژ سوق را مشخص کنید، یا اجازه دهید هر جایی داخل شهر که دلمان خواست گاراژمان را ببریم امکانات، خرج و درآمدش نیز برای خودمان باشد، من دیگر از جلسات شورای سلامت و شورای اجتماعی ناامید شده‌ام امروز می‌خواهم تکلیف مشخص شود!
 
هیچ کسی نمی‌تواند مارا مجبور به حضور رسانه‌ها در جلسات کند
معاون فرماندار کهگیلویه نیز در این جلسه پیش از آنکه تکلیف گاراژ سوق را مشخص کند، روابط عمومی فرمانداری را مخاطب قرار داد واظهار کرد: معمولاً در جلسات بحث‌هایی مطرح می‌شود که گاهی برخی رسانه‌های ما خوش سلیقه هستند حاشیه نگاری می‌کنند، حاشیه نگاری یعنی اینکه تیتر می‌زنند این جلسه برگزار شد و ریز به ریز تمام صحبت‌هایی که در جلسه مطرح می‌شود را بیان می‌کنند که کار قشنگی هم هست.
اسلام خسروی بیان کرد: اما برخی رسانه‌های ما یک الگو گیری ضعیفی از این موضوع می‌کنند و مثلاً الان شهردار سوق فرمودند که ما نا امید از جلسات بیرون می‌رویم و الان این تیتر می‌شود که بدسلیقگی هست.
خسروی ضمن تشکر از حضور و فعالیت رسانه‌ها ادامه داد: تعامل ما با رسانه‌ها تا جایی است که بدانیم این تعامل در جهت نفع وخدمت به مردم  ودر جهت گره گشایی از مشکلات آنان است اما اگر ببینیم درمسیری می‌رود  که جز عوارض اجتماعی، نارضایتی و نا امیدی در جامعه چیزی ندارد مجبوریم که جلساتمان را بدون حضور رسانه‌ها برگزار کنیم و هیچ منعی نداریم و هیچ کس هم نمی‌تواند ما را مجبور کند که اگر مثلاً در مورد ترمینال جلسه‌ای برگزار می‌کنیم رسانه‌ها حضور داشته باشند.
معاون فرماندار کهگیلویه روابط عمومی فرمانداری را مخاطب قرار داد و گفت: شما که با رسانه‌ها در ارتباط هستید به آن‌ها بگویید تیترها درست انتخاب شود، اینکه شهرداری 20 دقیقه صحبت کند و در لابه لای صحبت‌هایش گاهی ممکن است  بگوید من از این جلسات نا امید می‌روم بیرون این نباید تیتر شود که در جامعه نا امیدی به بار بیاورد و گفته شود که  بله شهردار سوق از جلسات شورای سلامت هیچ امیدی ندارد، اگه امید نیست  این مشکلات و بحث کشتارگاه که در شورای سلامت  برطرف می‌شود چیست؟
خسروی افزود: تمام اتفاقاتی که دوستان (شهرداری دهدشت) فرمودند، اتاق پیش سرد 60 میلیونی، دفع فاضلاب، اتفاقاً این‌ها  همه در دوره‌ای بود که خود بنده در جلسات حضور داشتم! یک جلسه‌ای برگزار کردیم و شهردار دهدشت را به ساعت ملزم کردیم یعنی مصوب شد که برای اجرای  بند شماره فلان،24 ساعت فرصت دارید، بند شماره فلان نیز یک هفته و همه آن‌ها هم انجام شد، بنا به راین انتظار داریم رسانه‌ها اگر حاشیه نگاری می‌کنند ایرادی ندارد به تمام صحبت‌ها اشاره شود و در انتخاب تیترها جوری عمل نشود که در جامعه نا امیدی دیده شود.
وی سپس شهردار دهدشت را خطاب قرار داد و گفت: توضیح دهید چه برنامه‌ای برای آینده ترمینال شماره 2 دارید؟

 7 مصوبه پی در پی در طول دوسال برای یک آسفالت 10 تنی!
سعید یگانه دبیر شورای سلامت نیز دراین جلسه با اشاره به اینکه شورای شهر منتخب مردم هستند و شهرداری‌ها هم منتخب شوراها لذا باید به مردم توجه ویژه کنید اظهار کرد: از سال 95 تا خرداد ماه 97، هفت مصوبه پی در پی پیرامون آسفالت ترمینال شماره 2 دهدشت داشتیم، 7 مصوبه پیرامون
یک آسفالت 10 تنی داشته‌ایم!
یگانه عنوان کرد: اینجا جلسه تصمیم گیری است نه اینکه بگوییم اقای فلانی شما چه اقدامی  می‌خواهید انجام دهید، اینجا باید مصوب شود که مثلاً ظرف 2 ماه آینده ترمینال آسفالت شود و اعضا موظف هستند انجام دهند، و شما به عنوان معاون فرماندار یا خود فرماندار نیز نظارت داشته باشید.
اسفندیار برخه شهردار دهدشت نیز اظهار کرد: برای آینده ترمینال شماره 2، شهرداری‌ها همکاری کنند و زمین را تملک کنیم یا جای دیگری برای شهرداری دهدشت زمین تملک کنند!
برخه ادامه داد: در خصوص آسفالت ترمینال شماره 2 شهرداری‌ها قیر در اختیار شهرداری دهدشت قرار دهند تا با وسایل خود آسفالت را انجام دهیم.
در نهایت مصوب شد شهرداری‌های (سوق، دیشموک، قلعه رئیسی) قیر را تامین و در اختیار شهرداری دهدشت بگذارند تا ظرف 10 روز آسفالت را انجام دهد.
 
جایگاه نخاله‌های ساختمانی دهدشت هنوز تعیین نشده است
عزیزی رئیس محیط زیست کهگیلویه نیز در این جلسه پیرامون تعیین جایگاه نخاله ساختمانی دهدشت اظهار کرد:5 نقطه را مشخص کردیم که 2 نقطه مورد تایید راهداری نبود،2 نقطه نیز مورد تایید امور اراضی قرار نگرفت و منابع طبیعی نیز با نقطه دیگر موافقت نکرد، لذا برای تعیین مکان کارشناسی شده برای نخاله‌های ساختمانی تا پایان هفته آینده زمان می‌خواهیم.
 
در صورت شفاف سازی، با شهرداری دهدشت همکاری داریم
نوری شهردار چرام نیز در خصوص مشکلات کشتارگاه دهدشت اظهار کرد: شهرداری دهدشت باید در بحث واگذاری کشتارگاه به پیمانکار شفاف سازی کند تا ما هم همکاری کنیم.
وی ادامه داد: آگهی واگذاری کشتارگاه به پیمانکار باید به اطلاع عموم و شهرداری چرام می‌رسید چرا کسی که ذینفع است و باید در هزینه‌ها مشارکت داشته باشد نباید از آگهی اطلاع نداشته باشد!
نوری افزود: در بحث حمل گوشت نیز باید شفاف سازی شود که آیا پیمانکار بابت حمل گوشت از قصابان چرامی مبلغی دریافت می‌کند یا نه؟
وی گفت: آسفالت محوطه کشتارگاه را انجام می‌دهیم و پس از دیوار کشی نیز درب ورودی از درب اصلی جدا می‌شود.
 
بیش از 200 میلیون هزینه کرده‌ایم
اسفندیار برخه نیز در خصوص کشتارگاه دهدشت اظهار کرد: ماهانه 2 میلیون و 130 هزار تومان در آمد شهرداری دهدشت از بابت واگذاری کشتارگاه به پیمانکار است که در طول سال می‌شود 22 میلیون تومان در حالی که اتاق پیش سردی که تهیه کردیم 60 میلیون هزینه داشت.
برخه ادامه داد: در این مدت 8 ماه شهرداری دهدشت بیش از 200 میلیون هزینه کشتارگاه کرده است.
وی خطاب به شهردار چرام گفت: آسفالت محوطه را انجام دهید دیوار کشی کشتارگاه نیز به عهده شهرداری دهدشت است.
 
به گزارش کبنا از دهدشت، در حالی استاندار کهگیلویه و بویر احمد «رسانه‌ها را موظف کرده است که به عنوان دیده بان توسعه، نظاره گر عملکرد مدیران این استان باشند و باید در نهادینه کردن فرهنگ نقد مسئولین در کنار مردم پیش قدم باشند» که مدیرش (معاون فرماندار کهگیلویه) در شهرستان می‌گوید برای ما منعی ندارد و کسی نمی‌تواند ما را مجبور به حضور رسانه‌ها در جلسات کند!
جای بسی تامل است که معاون فرماندار کهگیلویه، شفاف سازی رسانه‌ها را چیزی جزء ترویج ناامیدی و نارضایتی در جامعه نمی‌داند ولی به کم کاری مدیران در ایجاد این نارضایتی‌ها هیچ اشاره‌ای نمی‌کند!
البته در این که بر رسانه‌های استان به ویژه شهرستان کهگیلویه نقدها وارد است شکی نیست چرا که اگر خبرنگاران مشکلات جامعه را رصد کرده و با نقد  منصفانه کاستی‌های جامعه را به گوش مسولان می‌رساندند و مسولان نیز به جای رسانه گریزی، حس مسئولیت پذیری و خدمت به مردم را در خود تقویت می‌کردند بدون شک کهگیلویه امروز در بحران‌های متعدد گرفتار نمی‌آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
رسانه ها در جهت منافع مردم قلم می زنند نه منافع شما جناب معاون!!!!!!!!!!!! هدف رسانه حل مشکلات مردم هست! درود بر رسانه های منتقد و منصف و پیگیر مشکلات مردم!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
حق با شهردار سوق مهندس غندی ه.چرا ترمینال شماره 2دهدشت هیچ امکاناتی برا مردم مهیا نمیکنه.؟تا کی مردم تاوان بی عرضگی مسئولین رو بدن.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1