تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۷
کد مطلب : ۴۰۱۹۱۲
گزارش:

کاروان سلامت در دنا / راه اندازی میز خدمت در سی‌سخت(+عکس)

۰
کاروان سلامت در دنا / راه اندازی میز خدمت در سی‌سخت(+عکس)
کبنا ؛
کاروان سلامت امید دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد این بار به ایستگاه روستاهای محروم شهرستان دنا رسید تا امید را در دل محرومان زنده کند و به نوعی در راستای تحقق عدالت اجتماعی در حوزه بهداشت و درمان گامی برداشته شود.
اورنگ ایلامی بعد از در دست گرفتن فرمان بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در اقدامی کم نظیر سفرهای دوره‌ای شهرستانی را با هدف بررسی مشکلات حوزه بهداشت و درمان و دیدار رو در رو با مردم را در دستور کار قرار داد.

استقرار میز خدمت در شهرستان دنا
کاروان سلامت امید این بار به شهرستان دنا رفت تا از نزدیک مشکلات حوزه درمان این شهرستان را بررسی و مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بدون واسطه از مشکلاتشان بگویند شاید بتوان برای رفع آنان تدبیری اندیشید.
معاونان دانشگاه علوم پزشکی در شبکه بهداشت و درمان دنا مستقر شده و میز خدمت راه‌اندازی کردند و به مدت 3 ساعت پاسخگوی مردم بودند تا دیگر نیازی به سفر به مرکز استان برای طرح مشکلات خود با مسئولان و متولیان امر نداشته باشند.
دکتر اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی عازم دهستان سادات محمودی به عنوان یکی از محروم‌ترین مناطق شهرستان رفت، دیداری که مهمترین دستاوردش کاهش فاصله مردم با مسئولان بود و این در گفتار مردم هویدا بود تا جایی که از این دیدار خوشحال و مسرور بودند.

استقرار کلینیک های سیار دندانپزشکی در روستای بنستان

دکتر ایلامی در بازدید از خانه بهداشت بنستان مشکلات منطقه را بررسی و دستور داد تا کمبود دارو و تجهیزات بهداشتی و درمانی آنها توسط معاونان بهداشت و غذا و دارو برطرف شود.
کاروان سلامت امید دانشگاه علوم پزشکی در سفر به شهرستان محروم دنا با استقرار کلینیک‌های سیار دندانپزشکی در روستای بنستان خنده را بر لبان مردم محروم این منطقه نشاند.
و در آخر نشست هیئت رئیسه این دانشگاه در سالن کنفرانس شبکه بهداشت و درمان دنا با حضور امام جمعه سی سخت و سرپرست فرمانداری دنا با هدف بررسی مشکلات شهرستان برگزار شد.

 تقدیر امام جمعه و فرماندار از راه اندازی کاروان سلامت امید

امام جمعه سی سخت خواستار آغاز عملیات اجرایی دو بیمارستان سی سخت و پاتاوه شد و گفت: سفرهای شهرستانی هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان رضایت مردم بویژه محرومان جامعه را به همراه دارد.
حجت‌الاسلام ناصر مصباح نژاد افزود: با راه اندازی کاروان سلامت امید مشکلات حوزه بهداشت و درمان از نزدیک توسط متولیان امر بررسی و از بسیاری از سفرهای غیر ضروری مردم به مرکز استان جلوگیری می‌شود.
نادیا صداقت؛ سرپرست فرمانداری دنا نیز در این نشست تلاش مجموعه مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی را برای ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان را ستودنی دانست و افزود: از هیچ تلاشی برای تامین اعتبار عملیات اجرایی پروژه بیمارستان سی سخت از محل درآمدهای دولتی و خیران دریغ نمی‌کنم.
بابویی، سرپرست معاونت توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دستاورد نشست اعضای هیئت رئیسه در بازدیدهای شهرستانی را لمس مشکلات مردم و پیگیری آنها دانست و گفت: طبق بررسی انجام شده از مرکز بهداشت و درمان توت نده روند اجرایی این پروژه مطلوب ارزیابی می‌شود.

کمبود دارو از اصلی ترین موانع پیش رو در حوزه سلامت

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی نیز اظهار داشت: کمبود دارو می تواند از اصلی ترین موانع پیش رو در حوزه سلامت باشد که پیگیری  رفع این موارد را از اولویت‌های کاری خود قرار داده‌ایم.
دکتر امام‌بخش قائدی عنوان کرد: برگزاری جلسات پیگیری به همراه شرکت‌های دارویی، کارشناسان مالی و مدیران بودجه از دیگر اولویت‌های در دستور کار به منظور تزریق اعتبارات لازم دارویی به استان است.
در ادامه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز داشت: شاخص‌های اصلی بهداشتی این شهرستان نیازمند برنامه ریزی های متفاوت است.
ابراهیم نعیمی دور بودن فاصله درمانگاه شبانه روزی از مرکز دنا را موجب نارضایتی مردم و بروز مشکلات متعدد ذکر و تصریح نمود: انتقال این مرکز به مکانی در مرکز شهر در دستور کار شبکه بهداشت و درمان این شهرستان باشد.
دکتر سبز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیز ارتقای تجهیزات پزشکی دنا را در اولویت کاری خود عنوان و اذعان کرد: موافقت‌های اصولی و تهیه نقشه‌های توپوگرافی بیمارستان سی‌سخت انجام شده و تنها منتظر تامین اعتبار لازم برای اجرای پروژه هستیم.
کوروش نگین تاجی، رئیس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز هدف از برگزاری نخستین جلسه هیات رئیسه در دنا را تشکیل میز خدمت و پاسخگویی رو در روی اعضای هیات رئیسه ذکر نمود و تاکید نمود: مطمئین باشید با همت و تلاش دکتر ایلامی این برنامه در همه بخش ها و مناطق محروم تر استان ادامه پیدا می کند.
مدیر بودجه دانشگاه علوم‌پزشکی، تخصیص 90 میلیون تومان در جهت پروژه های عمرانی را از فعالیت‌های دانشگاه به ویژه در حوزه‌های شهرستانی عنوان کرد.
علیرضا شکیبایی مطالبات شبکه ها و مراکز درمانی این شهرستان از بیمه ها را 490 میلیون تومان، ردیف ابلاغی را 190 میلیون تومان، درآمد اختصاصی آنان را یک میلیارد و400 میلیون تومان، میزان دریافت هدفمندی یارانه ها را 150میلیون تومان و سهم آنان در پزشک خانواده 3 میلیارد و 200 میلیون تومان اعلام کرد.
مدیر بودجه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، همچنین جمع صرفه جویی دنا در حوزه های بهداشت و درمان را یک میلیارد و 300 میلیون تومان عنوان کرد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان دنا بازدید تیم تخصصی دانشگاه علوم پزشکی استان به این شهرستان را از کم سابقه ترین رخداد های استانی دانست و اظهار داشت: تاکنون بیش از 29 سال خدمت به حوزه سلامت شهرستان دنا داشته ام و شاهد این نوع هماهنگی و رسیدگی مشکلات مردمی به صورت رو در رو مردم با مسئولین نبوده ام.
مهندس غلام حسن آراسته پیگیری انتقال مرکز درمانی دنا را با توجه به مصوبات ضروری در راس فعالیت های خود قرار داد.
در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران یادآور شد: بازدید از شهرستان‌ها و بخش‌های استان بویژه مناطق محروم در راستای چگونگی نحوه ارائه خدمات، دیدار با مردم به صورت رو در رو و  تجهیزات درمانی انجام شده و امید داریم این نوع بازدیدها استمرار داشته باشد.
دکتر اورنگ ایلامی بیان کرد: حل مسائل و مشکلات در حد توان دانشگاه و شفاف سازی در خصوص پروژه‌های بهداشتی و درمانی از جمله اولویت‌های متولیان امر در این بازدیدها است.
وی در پایان همراهی تیم های جهادی و خیریه مراکز دنداپزشکی و پزشکان متخصص را موجب تسهیل خواسته‌ها و موانع مردم دانست و از مسئولین شهرستان‌ها دعوت به حضور و بیان مشکلات و موانع خود در حوزه های بهداشتی و درمانی کرد.





















 

















 









































 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1