تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۲
کد مطلب : ۴۰۱۸۸۹
در نشست با هنرمندان استان مطرح شد

احمدی: پول جیب مردم با ذوق هنری نمی‌خواند/ هنر برای مردم نان بربری نمی‌شود / تلاش آقای دهبانی‌پور را برای حوزه فرهنگ و هنر می‌بینم

۶
۰
احمدی: پول جیب مردم با ذوق هنری نمی‌خواند/ هنر برای مردم نان بربری نمی‌شود / تلاش آقای دهبانی‌پور  را برای حوزه فرهنگ و هنر می‌بینم
کبنا ؛ علی‌محمد احمدی ظهر امروز در نشست صمیمی هنرمندان هنرهای تجسمی که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در استانداری برگزار شد، با اشاره به زیبایی شهر یاسوج و شهرهای کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: واقعیت این است که ما مردمی هستیم که پول جیبمان باذوق هنری‌مان نمی‌خواند، اشکال از من استاندار یا فرد دیگری نیست، چون بنده دانش‌آموخته اقتصاد هستم این را می‌گویم که هنر کالای لوکس است اما برای مردم نان فانتزی و بربری یا خرما و پنیر نمی‌شود.
احمدی افزود: هنر باوجودی که ذاتاً ارزش یک کالای لوکس است، اما هر عقل محاسبه‌گری و عاقلی می‌گوید که فرد ابتدا نان سفره‌اش را تأمین می‌کند و بعد سراغ لوستر سقف اتاقش می‌رود و مبل خانه‌اش چه رنگی باشد که این‌ها سلسله‌مراتب نیازها هست و نظریه‌پردازان علم روانشناسی آن را گفته‌اند.
وی بیان داشت: اگر اقتصاد ما به اقتصاد رفاه برسد، به‌جای اقتصاد معیشت قطعاً مردم سهم بیشتری از درآمدشان را به هنر می‌دهند که باید همه تلاش و کمک کنیم تا اقتصاد کشور از یک گردنه سختی که الآن تجربه می‌کنیم عبور دهیم و مردم وضعیت معیشت و درآمدشان بهبود پیدا کند.
استاندار بیان داشت: همان‌طور که روزی سهم بهداشت و درمان و لوازم‌آرایشی در بودجه کشور حتی 2 درصد نبود، الآن این رقم به 30 درصد رسیده است و امیدوارم به‌جای خرید ماشین‌های رنگارنگ روزی برسد که تابلوها و هنرهای ارزنده و فاخر بخریم که آن روز هم خواهد رسید.
وی افزود: امروز بازار هنر جهانی است که باید نگاه تجاری‌سازی به‌جای تولید هنر داشته باشیم، خود هنر را تجاری نکنیم، خود هنر یک ارزش والا است، اما وقتی‌که تولید شد باید تجاری‌سازی شود که امروز با فضای مجازی این تجاری‌سازی امکان‌پذیر است و می‌توانید در این عرصه ورود کنید و ما هم در استان به شما کمک می‌کنیم.
وی با اشاره به آثار خلق‌شده در شهر یاسوج و شهرهای کهگیلویه و بویراحمد، گفت: بی‌تکلف‌ترین، ساده‌ترین و مؤثرترین پیام‌ها را می‌شود از هنر شنید، اگر بخواهم خودم را در معرض واکاوی قرار دهم، علیرغم مشغله کاری نیاز می‌دانم که در چنین نشست‌های هنری حضور پیدا کنم.
احمدی افزود: ترنم احساس و بزرگی خدا و لطف و عنایت حصرت حق در قاب هنر است و شاید نتوانیم آن را در جای دیگر به‌سادگی ببینیم و درک کنیم، این جایگاه در جای دیگر برای فرد دیگری به‌غیراز هنرمند قابل‌لمس نیست.
وی بیان داشت: هنرهای تجسمی هم در بین سایر هنرها جایگاه ویژه و عمق خاصی دارد و همچنین یک پیام خاص است و کسی هم به‌سادگی نمی‌تواند درواقع پیام مانایی را منتقل کند مگر شکار یک‌لحظه در عکاسی و یا برداشتی از جلوه‌ای از زیبایی‌های طبیعت و یا آنچه در هستی است.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی با موضوع انسان و طبیعت به میزبانی استان، اظهار داشت: ما راز و رمزهای خلقت، زندگی و حیات را شاید بیشتر از هر جا ازجمله سادکی و صداقت، تنوع و زیبایی و روراستی در انسان و طبیعت ببینیم، لذا اگر بتوانیم با تجسم و هنرهای تجسمی راز و رمزهای خلقت را به‌خوبی استنباط، تبیین و منعکس کنیم و این نیاز به هنر والا دارد که در وجود اساتیدی همچون هنرمندان هنرهای تجسمی وجود دارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: شاید در هیچ جای تاریخ و تمدن ایران‌زمین زیبایی‌های طبیعت را به‌مثابه پایتخت طبیعت ایران کهگیلویه و بویراحمد نبینیم، بنده از سردشت تا آذربایجان غربی تا سیستان و بلوچستان و هم کویرها و کوه‌ها، البرز و زاگرس را سفرکرده‌ام، اما آنچه را تبلور هنر خداوند در کره زمین است باید در این استان ببینید و بهترین سوژه‌ها را در این استان می‌توان یافت کرد.
وی افزود: باید نایافته‌ها، ناشنیده‌ها و نادیده‌های راز و رمز انسان و طبیعت را در این استان به دنیا منتقل کنید که زیبایی‌هایی در این استان وجود دارد، این استان سرشار از فرهنگ و تمدن هست و در عین سادگی و صداقت مردمی سرشار از مهربانی، عزت و افتخار هستند و در تاریخ این مرزوبوم هر جا دفاع از حریت، کیفیت و آزادگی ایران و ایرانی بوده، این مردم خط اول دفاع از ارزش‌های ملی، دینی و اخلاقی این کشور بودند.
استاندار بابیان اینکه نباید به سخن اکتفا کنیم، گفت: اگر هنر را گرامی می‌داریم باید بستر را برای هموارسازی مسیر تعالی هنر در کشور فراهم کنیم، اما شرایط خاص و محدودیت‌هایی وجود دارد اما نگاه ما به هنر است و سعی کرده‌ایم که در این جشنواره‌های هنری حضور پیدا کنیم.
وی با اشاره به برقراری ارتباط هنرمندان با دستگاه‌های اجرایی، بیان داشت: جناب آقای دهبانی‌پور نماینده تخصصی حوزه فرهنگ و هنر در وزارت ارشاد اسلامی این مأموریت را دارد و ایشان با تمام تلاش، پیگیری، وقت گذاری و طرح مسئله در شوراهای مختلف از هیچ کوششی فروگذار نکرده است و ما هم اهتمام ایشان را می‌بینیم و تا کنون تلاش کرده‌ایم و چون این مورد تأکید هنرمندان هست قطعاً اهتمام را بیشتر خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

هنرمند
Iran, Islamic Republic of
اخی سی جلسات تبلیغی زود هنگام انتخابات
مردم نون شو نیار. و دار دستش در حال اجرای برنامه های خوشون سی ویساین و انتخابات هسه
محمد
Iran, Islamic Republic of
کبنا جان تیتری که می زنید با کلیت متن نمیخونه بیشتر تداعی کننده تخریب استاندار است تا جریان سالم انتقال اطلاعات
البته برای کنجاوی مخاطب وافزایش ممبر کانالتون بد نیست
جلیلی
United States
ایشان حرفهای متناقضی زده.در ابتدا ارزش هنر را کمتر از نان بربری فرض کرده.هنر یک موضوع است و نان بربری یک موضوع دیگر.نگاه به هنر از دریچه اقتصاد،نگاه قشنگی نیست.هنر،میتواند زبان بیان دردها و رنج ها باشد و یا بیان شادی ها باشد و یا....در مجموع،هنر،زبان زیبای بیان واقعیات جامعه است و میتواند هم شعور بدهد و هم شور بیافریند.ایشان فقط به بیان کارکرد اقتصادی هنر پرداخته است که البته این فقط یک ی از کارکردهای کوچک هنر است.دایره اثرگذاری هنر،خیلی فراتر از تصورات ابتدائی جناب استاندار است.رگه هائی از تفکرات راست گرایانه را بوضوح میتوان در سخنان ایشان یافت.ایرادی نسیت. بالاخره ایشان یک اصولگراست.متاسفم از این نگاه تک بعدی که هنر را تا سطحی کمتر از نان بربری دیده است.
استان
Iran, Islamic Republic of
شما هیچی برای مردم نذاشتید هنر پیش کش. میدونی آقای احمدی هستن کسانی که از طریق هنر روزی میگذرونن
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
باسلام این چه نشست..ه کجایند هنرمندان حسن غفاری .کاظم کریمی. اسحاق اقایی .علی انصاری .حسین روحانی .ایرج موسوی . جواد بشارتی .جواد طالبی .سید جواد موسوی .مجید پرهیز .و......خیلی از عزیزان پیشکسوت دیگه .درسته. و لی این دیگه اخر کم لطفیه واقعا باید غبطه خورد
Iran, Islamic Republic of
جالبه اصلا صحبتی از کهگیلویه بزرگ(کهگیلویه، لنده ، چرام و بهمئی) نیست ظاهرا ما تو نقشه محو شدیم .....
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1