کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

انتقاد شدید فرماندار بویراحمد از نحوه توزیع اعتبارات استانی؛ اگر این‌جوری است ما هم آب «بویراحمد» را منطقه‌ای و پولی می‌کنیم

8 مرداد 1397 ساعت 12:35

فرماندار بویراحمد از نحوه توزیع اعتبارات استانی انتقاد کرد.


 چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 97 به ریاست علی محمد احمدی استاندار و با حضور معاونین استانداری و مدیران دستگاه های دولتی برگزار شد.
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در این نشست با انتقاد از توزیع اعتبارات استانی، اظهار کرد: در جلسه‌ای که با حضور معاون عمرانی، مدیران  و آقای نوروزی رئیس سازمان مدیریت برگزار شد، در خصوص توزیع اعتبارات صحبت کردیم که این عدد و رقم را آوردیم که مرکز استان باید با توجه به جمعیت و شهرستان مرکز استان، فرااستانی دیده شود که آقایان گفتند اصلا چنین چیزی نیست.
 فرماندار بویراحمد با بیان اینکه جمعیت مرکز استان در آخرین آمار مرکز بهداشت ۳۰۰ هزار نفر بوده است، افزود: با توجه به آمار دانشگاه ها، مهمان هایی که از شهرستان های دیگر به مرکز استان آمده اند، مرکز استان حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که باید برای توزیع اعتبارات جمعیت هم لحاظ شود.
وی افزود: به آقایان گفتم که ۳۵ درصد وسعت بویراحمد است که گفتند وسعت و جمعیت درتوزیع اعتبارات ملاک نیست.
کناری با بیان اینکه استالن کهگیلویه و بویراحمد در حوزه راه روستایی ۵ هزار کیلومتر راه دارد، افزود: هزار و ۹۰۵ کیلومتر راه روستایی در بویراحمد است که در راه سازی بویراحمد  باید ۲ برابر شهرستان های دیگر بودجه ببرد.
وی افزود: در بحث اعتبارات زندان‌ها، ما 4 زندان در شهرستان بویراحمد داریم که 26 هکتار مساحت دارند به طور یکه در شهرستان های دیگر شش هکتار وجود دارد و اعتباراتی که در شهرستان های دیگر برای زندان ها در نظر گرفته شد، 50 درصد اعتبارات است.
فرماندار بویراحمد گفت: 7  شهرک صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم که ۵ شهرک صنعتی در بویراحمد است، اما در اعتبارات منصفانه دیده نشده است.
کناری به اعتبارات جهاد کشاورزی در حوزه محصولات باغی اشاره کرد و گفت: 31 در صد اعتبارت را به شهرستان بویراحمد داده اند، این در حالی است که 58 درصد محصولات باغی مربوط به بویراحمد است، در بحث کشت گلخانه‌ای 54.5 اعتبارات را به بویراحمد نسبت به‌کل استان، بهره‌برداری باغات 52.3 ، پرورش دام و طیور 28درصد سهم داده‌اند، درحالی‌که پرورش دام سنگین 24 درصد و پرورش زنبورعسل 44.8 در بویراحمد است.
وی افزود: 45.2 مشترکین آبفا در بویراحمد هستند و سهم اعتبارات 15.5 درصد است.
فرماندار بویراحمد با بیان اینکه جمعیت روستایی بویراحمد 44 هزار نفر می‌باشد، افزود: 48 درصد جمعیت روستایی در بویراحمد است.
وی افزود: آب منطقه‌ای در سال گذشته 14.2 درصد بودجه را به بویراحمد داده است که در همین‌جا اعلام می‌کنم که اگر اعتبارت را منطقه ای توزیع می کنید، آب بویراحمد و دنا هم منطقه‌ای می‌شود.
کناری ادامه داد: بویراحمد 2.2 میلیارد مترمکعب روان آب دارد که استان‌های پایین‌دست و شهرستان‌های پایین‌دست بویراحمد و دنا حیاتشان وابسته به بویراحمد و دنا است که اگر قرار است اینگونه باشد تا ما هم بیایم و آبی که در بویراحمد و دنا تولید می‌شود و آب چند استان پایین‌دست را تأمین می کند، آب بویراحمد هم پولی و منطقه‌ای شود.
فرماندار بویراحمد گفت: از محل توزیع اعتبارات یک‌سوم نفت 27 درصد به بویراحمد، از محل اعتبارات توازن 28.7 درصد و از اعتبارات استانی 22 درصد اختصاص داده اند.  سهم شهرستان بویراحمد باید فرا استانی دیده شود و استانی که جمعیت و وسعتش این است باید سرجمع 40 درصد از اعتبارات را به بویراحمد اختصاص بدهند.
کناری افزود:92 مدرسه در شهرستان بویراحمد دچار مشکل هستند که 46 مدرسه نیاز به بازسازی دارد، 27 مدرسه باید تا اول مهرماه اضافه شود و با این بودجه هیچ کاری نمی توانیم انجام دهیم. 49 درصد جمعیت دانش آموزان استان در شهرستان بویراحمد است. سرجمع توزیع اعتبارات استانی در این حوزه همه زیر 30 درصد است.
کناری تاکید کرد: اعتبارات با توجه به جمعیت شهری و روستایی و وسعت باید توزیع شود و مرکز استان باید استانی دیده شود.
 


کد مطلب: 401881

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401881/انتقاد-شدید-فرماندار-بویراحمد-نحوه-توزیع-اعتبارات-استانی-اگر-این-جوری-هم-آب-منطقه-ای-پولی-می-کنیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1