تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۴۰۱۸۵۲
در گفت‌وگویی مطرح شد

بازگشت «فلکه ساعت» به یاسوج / کمیسیون فرهنگی فعال‌ترین کمیسیون شورای شهر یاسوج

۱۱
۰
بازگشت «فلکه ساعت» به یاسوج / کمیسیون فرهنگی فعال‌ترین کمیسیون شورای شهر یاسوج
کبنا ؛سال‌هاست که نه تنها بویراحمدی‌ها بلکه تمام کهگیلویه و بویراحمدی‌ها نام «فلکه ساعت» یاسوج برای آدرس دادن می‌شناسند و می‌دانند. هیچ وقت این نام از این مردم جدا نشده است. شاید هر شهروند یاسوجی روزانه چندین بار این نام را تکرار کند.
کمیسیون فرهنگی، اجتماعی  و ورزشی شورای اسلامی شهر یاسوج که ریاست آن را علی اکبری‌تبار بر عهده دارد، این روزها نشان داده که یکی از فعال‌ترین کمیسیون‌ها است، او در نام‌گذاری  معابر، میادین و خیابان‌ها تلاش‌های زیادی دارد.
اکبری‌تبار با نگاهی کارشناسانه در این راستا قدم برداشته است، او در اقدامی جدید برای پیوند مردم شهر یاسوج با گذشته نام فلکه ساعت را به یاسوج برگرداند.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اچتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر یاسوج از تغییر نام چند بلوار اصلی این شهر خبر داد و افزود:: با تصویب کمیسیون نامگذاری معابر خیابان‌ منشعب از شهید نیک پی به نام شهید احمد ذاکریان نامگذاری شد.
اکبری تبار ادامه داد: خیابان منتهی به هتل جهانگردی بنام خیابان جهانگردی و خیابان روبروی درب استادیوم آزادی به نام خیابان شهید طالب انصاری، خیابان پشت امام زاده عبدالله به نام شهید آزادی و بن بست آن بنام شهید بزرگواری نامگذاری شد.
وی اضافه کرد: کمیسیون نامگذاری حد فاصل پل سوم و پل بشار را بنام سردار شهید علی غلامی و همچنین فرعی‌های اول و دوم بنسنجان به ترتیب بنام‌های شهدا غلامرضا و اسحاق دیماد نامگذاری کرد.
عضو شورای شهر یاسوج در ادامه با اعلام اینکه خیابان منشعب از جاده اصفهان بعد از پل ورودی یه نام خیابان بهار نامگذاری شده است عنوان کرد: خیابان منشعب از شهدای عشایر روبروی کوچه پاییز بنام شهید کریم آیافت، خیابان جنب چشمه نباتی بنام شهید درویشعلی ترابی و خیابان در امتداد بلوار استاندارد بنام خیابان استاندارد نامگذاری شد.
علی اکبری تبار در پایان گفت: میدان شهدای نیروی انتظامی بنام فلکه ساعت و میدان جهاد بنام شهدای نیروی انتظامی نامگذاری شد.
یکی از شهروندان یاسوجی نوشته است؛ در خبرها آمد که شورای شهر یاسوج تصمیم گرفته است که نام سابق فلکه ساعت را به شهر برگرداند که بسیار رضایت بخش است و به قول معروف هر موقع جلوی ضرر را بگیری خود منفعت است.
اقدامی که از دو جهت نادرست شمرده می‌شد؛ یکی اینکه نام این فلکه خاطرات فراموش نشدنی را برای مردم این شهر تداعی می‌کرد و دوم اینکه جاگذاری یک المان کوچک و دورشان شهدای نیروی انتظامی در این محل باعث ناراحتی بیشتر مردم می‌شد.
امروزه در نامگذاری میادین شهری می‌بایست بسیار هوشمندانه عمل کرد و از تجربیات سابق بهره برد. در اقدامی دیگر شورای شهر یاسوج تصمیم دارد این اشتباه تاریخی را تکرار کند تا بار دیگر علامت سئوالی را برای خود برقرار کند.
 چرا اعضای محترم این شورا که برخی خود در شورای سابق حضور داشتند نام شهدای نیروی انتظامی را برای میادین تازه تآسیس و بزرگ شهر انتخاب نکردند؟
تغییر نام فلکه جهاد به نظر می‌رسد کار درستی نیست و باز داستان فلکه ساعت یاسوج تکرار می‌شود. صد البته که می‌بایست میدانی در خور شان شهدای نیروی انتظامی برای شهیدان عرصه امنیت انتخاب شود تا یاد و نامشان تا ابد گرامی و مانا باشد اما کاری هم نشود که تجربیات سابق تکرار شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
چند سال بعد می بایست فلکه جهاد را دوباره برگردانی.....
علی
Romania
چند سال دیگه در اقدامی شایسته نام میدان جهاد دوباره برگردانده می شود و فلکه استانداری به نام میدان شهدای انتظامی تغییر نام داده می شود.
محمد
Iran, Islamic Republic of
تور را خدا خیابان ما که میشه گفت در وسط شهر قرار دارد هنوز نامگذاری نشده این خیابان زیر حسینیه ثارالله جنب آموزش و پرورش عشایر سمت اولین فرعی سمت راست جاده خاکی هر چه زودتر اقدام به نامگذاری این خیابان کنید تا برای ادرس دادن این همه دچار سردر گمی نشویم
جهادی
Iran, Islamic Republic of
سلام جهاد سازمانی مقدس وخدمتگزار است به پاس خدماتی که جهاد در محرومیت زدایی وارائه خدماتی از جمله راه اب برق و،،،، داشته لازم است میدان جهاد که روبروی سازمان جهاد قدیم ودر واقع ورودی از طرف محرومترین بخشها وروستا به شهر یاسوج میباشد شایسته است همچنان به پاس خدمات ازرنده جهاد وبخاطر تناسب موقعیت همچنان میدان جهاد بماند جهاد استان هم شهدای زیادی تقدیم انقلاب کرده قدمت و وسعت کار جهاد را فدای سن کم وبی اطلاعی خود نکنیم
محمدی
Iran, Islamic Republic of
اون روزها که این میدان، فلکه ساعت بود، هم میدان کوچکی بود، هم ساعتی بر روی ستونی در اون قرار داشت. الان که نه میدانی هست و نه ساعتی. اول این مسئله رو حل می کردن و بعد اسم میذاشتن. چون میدانی نیست، بکار بردن لفظ فلکه برای اون، اشتباهه، چه بنام شهدای نیروی انتظامی باشه چه فلکه ساعت باشه.
بویر
Iran, Islamic Republic of
آخ و بخت محموداباد که خیابوناش اصلا اسم ندارن
شهروند
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم دیگه بیکارند این تغییر اسمها را هم برای خودشان کار می دونند.
شهدای دولت آباد
Iran, Islamic Republic of
با سلام وخسته نباشید چرا تاکنون تابلوی بیمارستان شهدای دولت آبادرا دستور نصب ان صادر نشده .وبلاتکلیف مانده است
شهدای دولت آباد
Iran, Islamic Republic of
با سلام وخسته نباشید چرا تاکنون تابلوی بیمارستان شهدای دولت آبادرا دستور نصب ان صادر نشده .وبلاتکلیف مانده است
55
Iran, Islamic Republic of
اکبری تبار که کارشناس موضاعات فرهنگی و شهری نیست . ایشان لیسانس کشاورزی از بلهزار دارند
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا کار اکبری تبار بسیار. دقیقا مثل همون کار گذشتگان است و یقین بدان که هیچ کس نام فلکه جهاد را نمیتونه از زبون بندازه. کاش کار کارشناسی شده باشد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1