تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۷
کد مطلب : ۴۰۱۷۹۳
گزارش:

سردار بوعلی و جناب محبوب‌ترین مردان نزد گلالی‌ها/بچه‌های قرارگاه فریادرس زنان و دختران گلالی شدند(+ تصاویر و فیلم)

۳
۳
سردار بوعلی و جناب محبوب‌ترین مردان نزد گلالی‌ها/بچه‌های قرارگاه فریادرس زنان و دختران گلالی شدند(+ تصاویر و فیلم)
کبنا ؛روستای گلال دهستان چین پس از سال‌ها زجر و مشقت به همت سپاه فتح استان و قرارگاه از آب آشامیدنی بهره‌مند شدند و با این اقدام جهادی فریادرس زنان و دختران گلالی که باید مسافت زیادی را برای آوردن آب طی می کردند شد.
 با پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مناطق محروم کشور که مورد توجه نظام جمهوری اسلامی قرار گرفت استان کهگیلویه و بویراحمد بود استانی که به دلیل مقاومت علیه رژیم ستمشاهی کمتر از خدمات برخوردار شده بود و همین موجب شد تا بعد از پیروزی انقلاب هر چه قدر مسوولان برای رفع محرومیت‌ها تلاش کنند باز هم محرومیت‌ها خود را نشان دهد.

دولت‌ها در سال‌های بعد از انقلاب خدمات خوبی را به مناطق محروم استان بردند و بسیاری از مناطق محروم هم اکنون از خدماتی مانند آب  و برق و گاز و مخابرات و جاده برخوردار هستند و بخش اندکی از این مناطق محروم هنوز نیاز به توجه بیشتر مسوولاندارند.
در کنار خدمات دولت‌ها خدماتی که سپاه پاسداران در قالب گروه‌ های جهادی ارائه کرده نیز قابل توجه است و این روزها سپاه با راه‌اندازی قرارگاه پیشرفت و آبادانی که مسوولیت آن بر عهده جوانان جهادی و مومن و انقلابی است در راه محرومیت‌زدایی از مناطق محروم استان گام‌های بلندی برمی‌دارد.

یکی از این جوانان خوش فکر و انقلابی مسعود پرهیزگار مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادانی است که همراه با همکاران خود در بیشتر مناطق محروم استان از خود رد پا برجا گذاشته و هر جا که محرومیت است نام قرارگاه و مسعود و دوستانش را از زبان مردم به نیکی می‌شنویم.
آخرین اقدام بچه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فتح در دهستان چین از توابع بخش لوداب و در منطقه گلال است که آب را بعد از سال‌ها زجر و مشقت به ۵ روستای این منطقه رساندند.

به گزارش فارس بعد از ماه‌ها مجاهدت و سختی بالاخره با حضور سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد و با همت بچه‌های قرارگاه به خصوص حمید جناب مسوول قرارگاه در دهستان چین این امر میسر شد.
در آیین افتتاح آبرسانی به این ۵ روستا که به نمایندگی از سایر روستاها در روستای پاچات صورت گرفت مسعود پرهیزگار با تبریک ایام تولد امام رضا اظهار کرد: شروع کار ما در ماه مبارک رمضان بود که این عملیات را به نام مبارک رمضان مزین کردیم و امروز مفتخریم که در سالروز تولد امام خوبی‌ها و مهربانی‌ها حضرت ثامن‌الحجج این طرح به یاد ماندنی را برای مردم محروم جلال و در ۵ روستا افتتاح می‌کنیم.

 
وی با بیان این که در یک اقدام جهادی این کار بزرگ در تنها ظرف ۴۰ روز انجام شد اظهار کرد: خط انتقال آب از چشمه تا روستاها ۹ کیلومتر بود که با همکاری مردم روستاها این کار را انجام دادیم.
وی با بیان این که بچه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی در این منطقه و به موازات اقدام جهادی برای تامین آب اقدامات دیگری هم انجام می‌دادند اظهار کرد: بچه‌های قرارگاه هیچ‌گاه برنامه‌های فرهنگی و اقدامات حوزه سلامت و سایر خدمات را فراموش نکردند.

مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه برآورد اولیه کار در این پروژه ۵۰۰ میلیون تومان بود گفت: با حضور خوب مردم در این پروژه و همچنین با حذف پیمانکار و با همت بچه‌های قرارگاه و همچنین کمک‌های مجموعه آب و فاضلاب روستایی با کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان این پروژه اجرایی شد.

در ادامه سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد این روز را یکی از زیباترین روزهای خود دانست و گفت: امروز اگر در کشور امنیت و آسایش داریم به برکت مجاهدت جوانان انقلابی و جهادی است.
وی با بیان این که مردم در این دهستان‌ها نه کشاورزی و نه دامداری و و باغداری دارند اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که به خیلی مردم را زجر می‌داد نبود آب آشامیدنی بود و این مشکل در کنار سایر مشکلاتی اعم از تغذیه و معیشت و اشتغال است.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد از صرفه جویی که در ایجاد این خط لوله آب صورت گرفته به عنوان یکی دیگر از مهمترین اقدامات در این پروژه یاد کرد و گفت: هیچ لحظه‌ای از این لحظه برای ما شیرین‌تر نیست که توانستیم لبخند را بر چهره مردم به خصوص زنان و دخترانی بنشانیم که با هزاران زجر و مشقت از چشمه دوردست آب را تهیه می‌کردند.
به گزارش فارس دختران و پسران گلالی با حضور بر سر راه سردار یدالله بوعلی و با سر دادن شعارهایی همچون سردار بوعلی دوستت داریم و با پلاکاردهای ساده که خود بر روی کاغذ‌های کوچک نوشته بودند از این سردار سپاه قدردانی کردند.
آن‌ها همچنین از زحمات حمید جناب مسؤول قرارگاه در دهستان چین رضایت داشتند و از او و عملکرد همکارانش تشکر و قدردانی می‌کردند.
  تعدادی از مردم هم در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان مشکلاتی که در گذشته از نبود آب داشتند با گریه و اشک خوشحالی این اقدام را یکی از مهم ترین آرزوهای خود عنوان می‌کردند.
یکی از زنان روستای پا چات به موضوعی بسیار غمبار اشاره کرد و گفت: آن قدر از نظر آب در تنگنا بودیم که نمی‌دانستیم میت و مرده‌های خود را چگونه غسل و کفن کنیم.
یکی دیگر از زنان روستا هم با دعا به جان بچه‌های قرارگاه از مشکلات ریز و درشت زیادی سخن به میان آورد که مظلومیت مردم روستا را نشان می‌داد.
 دم و رو شدن آبی که با مشقت از نقطه‌های دور حمل می‌کردند و مار گزیدگی و سایر بدبختی ها و گرسنه خوابیدن فرزندان به دلیل نبود آب و تلف کردن کل وقت روزانه زنان برای حمل آب از جمله این مشکلات بود که به آن اشاره می‌کردند.

فیلم قدردانی گلالی‌ها از سردار بوعلی

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000401/nf00401793-1.mp4
نام شما

آدرس ايميل شما

صفادوست
Iran, Islamic Republic of
بنده به سهم خودم عرض ادب و احترام دارم خدمت سردار بوعلی عزیز و خسته نباشید عرض میکنم خدمت دوستان قرارگاه. دست تک تک شما را می بوسم. درود بر شما ! افرین بر همت والایتان
اهالی روستا
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت برادران سپاهی روستای دوراه شهید دادبین دوراه بهرام بیگی نزدیک یک ماهه آب آشامیدنی نداریم به فکر روستاهای نزدیک هم باشید لطفا که نه گاز نه آب اشامیدنی نه جاده اسفالت نه مسجد هیچ توجهی نمیکنن
فلاح
United States
کارهای سپاه درهربرهه وزمان ستودنی است وکاش همه امورسازندگی بهسپاه واگذارمیشد بدون هرگونه چشمداشتی سپاه درخدمت محرومین ومظلومین بوده ودرهمه اموربحمدالله موفق بوده کاش به روستای خهکی چیتاب هم سرکشی میشد روستایی با ده خانوار غیردایم وچهارخانواردائم فاقد جاده ارتباطی واب شرب میباشند بیش از 60 سال سکونت اما هنوزدر محرومیت ومظلومیت وفقر واستصعاف بسرمیبرند انها هم چشم انتظارسپاه ومسئولین امر هستند انها خانواده شهید وجانباز وساکنین ازیادگاران بسیج هشتسال دفاع مقدسند انهارادریابید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1