تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۷
کد مطلب : ۴۰۱۷۹۲
گزارش:

گزارش کامل از معارفه مدیرکل «تعاون روستایی» کهگیلویه و بویراحمد؛ حرف‌های جالب «تاج‌الدینی» در باره یک سالن

۳
۰
گزارش کامل از معارفه مدیرکل «تعاون روستایی» کهگیلویه و بویراحمد؛ حرف‌های جالب «تاج‌الدینی» در باره یک سالن
کبنا ؛مراسم معارفه مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
شرایط جدیدی رقم می‌زنم/هرجا بودم با برنامه عمل کردم
منوچهر محمدی در آیین معارفه خود با بیان اینکه با برنامه به تعاون روستایی آمدم، اظهار کرد: واقعیت این است که به بسیاری از ظرفیت‌ها در این بخش نپرداختیم و تا رسیدن به نقطه قابل قبول فاصله داریم.
مدیرکل جدید تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بخش کشاورزی همواره یک حلقه مفقوده داشت که نتیجه آن ضرر و زیان به تولیدکننده و فروش با کمترین قیمت محصولات کشاورزی بود که با برنامه‌ریزی و تلاش این خلأ را پر خواهیم کرد.
وی ادامه داد: بازار، محل تبلور عینی فعالیت‌های کشاورزان است که اگر به آن بی‌توجهی کنیم موجب بی‌رغبتی کشاورز و تولیدکننده خواهد شد.
محمدی با بیان اینکه اگر کشاورز و تولیدکننده ما بی‌رغبت است یعنی اینکه ما به نقش خود در تعاون روستایی نپرداختیم، تصریح کرد: به دنبال این هستیم که این شرایط را تغییر دهیم و شرایط جدیدی را در بخش کشاورزی و حوزه بازار محصولات کشاورزی رقم بزنیم.
وی گفت: در هر مسئولیتی که در بخش کشاورزی بودم، با برنامه بودم و اینک در تعاون روستایی با مسئولیت‌های سنگین آن، با جدیت بیشتر و برنامه‌های عملیاتی‌تر وارد خواهم شد.
وی از همه کسانی که برای سپردن این مسئولیت به او اعتماد کردند، قدردانی و تصریح کرد: خودم را تابع سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی میدانم و بنای من بر هماهنگی و وحدت‌رویه با مدیریت ارشدبخش کشاورزی این استان خواهد بود.

به گزارش کبنا، محمدرضا اورانی، در آیین معارفه مدیرکل جدید تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در این استان 85 هزار نفر در قالب 47 شرکت و تعاونی عضو هستند که با اعتمادی که به حرف‌ها و وعده‌های مسئولان کردند عضو این تعاونی‌ها شدند اما متأسفانه ما کار را جدی نگرفتیم.
عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور افزود: قبول ندارم که بگویند دولت حمایت لازم را نکرده است بلکه ما با عدم نظارت خود و رودربایستی‌ها نتوانستیم به خوبی از ظرفیت تشکل‌های تولیدی در روستاها بهره ببریم.
وی ادامه داد: 70 نوع محصول مختلف و باکیفیت در استان کوچک کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شوند که در چندین مورد آن شانه به شانه استان‌های بزرگ، رتبه‌های اول تا هفتم کشور را دارا هستند و این یعنی اینکه ظرفیت‌های زیادی برای کار کردن وجود دارد.
اورانی با بیان اینکه حضور ما متولیان در عرصه تعاونی‌های روستایی کم‌رنگ است، تصریح کرد: وقتی 85 هزار نفر با عضویت در تعاونی‌های تولید در روستاها عضو می‌شوند یعنی ما این فرصت و ظرفیت را غنیمت نشماردیم و جلوی انحرافات ایستادگی نکردیم.
وقتی کسی را نمی‌شناسیم خط‌کش دست می‌گیریم و میلیمتری اندازه می‌گیریم و وقتی هم کسی را می‌شناسیم، خجالت می‌کشیم حتی خط‌کش دست بگیریم؛ با این روش شبکه تعاون روستایی آن کارایی لازم رانخواهد داشت.
اگر اعضای تعاونی‌های تولید و تعاونی‌های روستایی فقط 100 هزار تومان سرمایه می‌گذاشتند در این استان هشت و نیم میلیارد تومان به سرمایه شرکت‌ها اضافه می‌شد و با این مبلغ می‌شود کارهای بزرگی را شروع کرد.
اورانی گفت: واقعیت این است که مردم پای کار هستند و اگر ایرادی هست از خود ما است.

وی افزود: ما از مدیرکل جدید که مدیری جوان، توانمند و با فکر توسعه‌ای است انتظار داریم که برای محصولات تولیدی این استان فکری کند و با ارتباط با شبکه تعاون روستایی سایر استان‌ها در بحث بازار و اجرایی شدن سایر برنامه‌های خود موفق عمل کند.
عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی کشورخطاب به منوچهر محمدی گفت: رئیس سازمان جهاد کشاورزی نماینده وزیر جهاد کشاورزی در این استان است و همان‌طور که رئیس سازمان تعاون روستایی کشور زیر نظر وزیر فعالیت می‌کند در استان‌ها نیز مدیرکل تعاون روستایی زیر نظر رئیس سازمان جهاد کشاورزی فعالیت می‌کند و این ارتباط کاری باید وجود داشته باشد تا در تولید و بازار موفق عمل کنیم.
وی همچنین از الیاس تاج‌الدینی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خواست تا هر دو ماه یا سه ماه یک‌بار با تعاونی‌ها و اتحادیه‌های تعاون روستایی جلسه بکذارد و موانع کاری آن‌ها را رفع تا شاهد تحول در این بخش باشیم.
حرف‌های جالب تاج‌الدینی
به گزارش کبنا، الیاس تاج‌الدینی در آیین معارفه مدیرکل جدید تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این سالن ترویج بسیاری مراسم تودیع و معارفه به خود دیده است و این معارفه‌ای که به خاطر آن جمع شدیم نیز آخرین آن نخواهد بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این آمد و رفت‌ها بیش از هر چیزی این نکته را به ما یادآوری می‌کند که میزها دائمی و ماندگار نیستند و آنچه می‌ماند خوبی‌ها و خدمت‌ها است؛ خدمت به عزیزترین و زحمت‌کش‌ترین قشر جامعه یعنی کشاورزان.
وی گفت: تغییر در عرصه مدیریتی امری عادی و معمول است که اگر نباشد فرصت خدمت به دیگران نمی‌رسد و اگر اینگونه بود نوبت به ماها هم نمی‌رسید بنابراین نباید از رفتن‌ها نگران بود و نباید هم به آمدن‌ها و مسئولیت گرفتن‌ها جز برای خدمت به مردم و تحقق اهداف دولت و نظام اسلامی فکر کرد.

تاج‌الدینی ادامه داد: با این مقدمه یادی می‌کنم از مرحوم فرامرزی که با تلاش و کوشش تا آخرین لحظه‌های عمرش در حال خدمت بود و بخش کشاورزی نیز در همه این سال‌ها چه در تعاون روستایی شهرستان بویراحمد و چه در تعاون روستایی استان منشا خدمت بودند.
از آقای داورپناه هم که در چند ماه گذشته سرپرست این اداره‌کل بودند و زحمت زیادی کشیدند تا خلا مدیریتی در این مجموعه مهم پر شود و امورات مردم به جلو برود، قدردانی می‌کنم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به انتصاب مدیرکل جدید تعاون روستایی این استان، تصریح کرد: آقای محمدی که همواره در بخش جهاد کشاورزی مشغول به خدمت بودند، در این مدت تجربه کافی پیدا کردند و با خم و چم‌های این بخش آشنا هستند؛ بنابراین انتخاب بسیار خوبی برای این مسئولیت بودند که ابتدا به او تبریک می‌گویم و از همین ابتدا به این برادر خوبم توصیه می‌کنم که با مدیریتی متفاوت و خلاقانه در راستای اهداف سازمانی گام بردارد و به این نکته توجه کند که در مجموعه جهاد کشاورزی هیچ چیزی بر کار و تلاش و خدمت به مردم همراه با نظم و پاسخگویی ارجحیت ندارد.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: این مسئولیت‌ها امانت هستند و ما این امانت‌ها را تحویل نگرفتیم که اداره تحت مدیریتمان را جولانگاه سیاست‌زدگی‌ها و تفکرات قومیتی کنیم؛ ما نمی‌خواهیم نگاه از بالا به پایین به مردم و جامعه هدفمان داشته باشیم لذا آنچه انتظار می‌رود همراهی با مردم و گرهگشایی از مشکلاتی است که سد راه تولید در روستاها و مسیر تولید تا مصرف در بخش کشاورزی وجود دارد.
آقای مهندس محمدی بدون تردید به این موارد توجه دارند و حساسیت‌ها را درک می‌کنند و ما هم به او اعتماد داریم و با همه توان از او و برنامه‌هایش حمایت می‌کنیم.
تاج‌الدینی گفت: تعاون روستایی یکی از ادارات تابعه سازمان جهاد کشاورزی است که رسالت سنگینی را در بخش به عهده دارد؛ از خرید گندم و دیگر محصولات باغی و نقش مباشر تا تنظیم بازار و میوه شب عید همه وظایف مهمی هستند که مرتبط با بحث بازار در تولیدات کشاورزی است.

در حال حاضر بحث بازرگانی و فروش 800 هزار تن محصولات تولیدی کشاورزی این استان یکی از چالش‌های اصلی ما است که انتظار می‌رود، در این دوره با کارایی شبکه تعاون روستایی و مدیریت متفاوت محمدی، بتوانیم این نگرانی‌ها را کمتر کنیم و کشاورز و تولیدکننده ما با حاشیه امنیت بیشتری فعالیت کنند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: واقعیت این است که فصل جدیدی در کشاورزی این استان شروع شده و همه مدیران و کارشناسان بخش با انگیزه و توان بالا پای کار هستند تا در این شرایط که تولید کار سختی است و شرایط محیطی هم به طور کامل فراهم نیستند، بخش کشاورزی را رو به جلو ببریم و به سرعت این حرکت رو به جلو نیز شتاب بدهیم چرا که اگر ما در تأمین غذای خود مستقل باشیم، به راحتی هر تحریمی را پشت سر می‌گذاریم.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: در این دوره یک فرصت طلایی است چرا که هم استاندار و هم همه نمایندگان مجلس مجموعه جهاد کشاورزی را حمایت می‌کنند و دست ما را در مدیریت آزاد گذاشتند تا آنچه در توان داریم در میدان عمل و تولید نشان دهیم و برای کم‌کاری و خدای‌نکرده خطاهای احتمالی، بهانه‌ای نداشته باشیم.
تاج‌الدینی با تأکید بر ضرورت توجه به بخش کشاورزی به ویژه در اعتبارات، گفت: این حمایت و همراهی مدیریتی در سطح کلان، کار را برای من و همکاران سخت‌تر می‌کند چرا که شبانه‌روز باید بدویم و تلاش کنیم تا کشاورزی را  قدرتمندتر و توسعه‌یافته‌تر از روزی که تحویل گرفتیم تحویل مدیران بعد از خود بدهیم. 
وی افزود: بر خود لازم می‌دانم از استاندار، نمایندگان مردم، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، معاونین استانداری، نهادهای اقتصادی و همه نهادهای نظامی و انتظامی برای همراهی با بخش کشاورزی قدردانی و تقاضا کنم که این حمایت‌ها و همراهی‌ها مستمر باشد؛ از همه همکاران خودم نیز انتظار دارم که اهداف سازمانی را بر هر عنصر دیگری ترجیح دهند و همدل و همراه برای آبادانی این استان و ارتقا بخش کشاورزی تلاش کنند و در این مسیر با مدیر جدید تعاون روستایی نیز نهایت همکاری را داشته باشند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بابا تعاون روستایی اداره کل نیست مدیریت است و در راس آن مدیرکل نیست مدیر هست
رسانه ها اشتباه نگند
خلوتی
Germany
آقای محمدی با انتصاب عباسی بعنوان معاون خود باید دوستی اش را ثابت نماید والا پیشرفتی نخواهد داشت
عطیه
Iran, Islamic Republic of
ما خواستار انتصاب یک معاون وارد و کاربلد و دارای سوابق مثبته و مورد تایید کارکنان و جوان برای تعاون روستائی هستیم. چه کسی بهتر از ...؟!
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1