تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۶
کد مطلب : ۴۰۱۷۸۹
در جمع شورای تبیین بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

تاجگردون به احداث پتروشیمی سقاوه واکنش نشان داد؛ زبانم بسته است / من مخالف صنایع آلاینده هستم / موافق مکان تفریحی پارک جنگلی یاسوج هستم

۱۰
۱
تاجگردون به احداث پتروشیمی سقاوه واکنش نشان داد؛ زبانم بسته است / من مخالف صنایع آلاینده هستم / موافق مکان تفریحی پارک جنگلی یاسوج هستم
کبنا ؛نماینده گچساران و باشت گفت: من مجوز خوراک پتروشیمی سقاوه را گرفتم و اگر من نمی‌گفتم آن موقع دوستان بویراحمدی‌مان می‌گفتند شما برای حوزه انتخابیه زور نمی‌زنید.
غلام‌رضا تاجگردون در پاسخ به سووالی دانشجویی مبنی بر احداث پتروشیمی سقاوه، اظهار کرد: بنده مخالف صنایع آلاینده در استان به ویژه شهرستان بویراحمد هستم، بگونه ای که مجوز کارخانه فسفات را با سرمایه‌گذاری بالا گرفتیم ولی وقتی ارزیابی زیست محیطی آمد، خودم مخالف کردم و آن را کنار گذاشتیم.
وی تصریح کرد: در آمایش سرزمینی استان کهگیلویه و بویراحمد با صنایع آلاینده مخالف هستم، هر چند که من خودم مجوز خوراک پتروشیمی را گرفتم، اما به دلایلی منطقه‌ای به این بحث ورود نمی‌کنم چرا که فردا هزاران حرف به من می‌چسبانند.
تاجگردون در ادامه با بیان اینکه 15 میلیون مترمکعب از رودخانه بشار عدد بالای است، اظهار کرد: من تعجب می‌کنم این عدد بالایی است. اما زبانم در این زمینه بسته است و اعتقاد داریم که باید سازمان های مردم نهاد در این رابطه فعال شوند.
نماینده گچساران و باشت با بیان اینکه پیگیر مناظره بسیج دانشجویی با اساتید بودم، افزود: NGO‌ها در این رابطه فعال شوند.
وی افزود: در خصوص ایجاد مکان تفریحی توسط وزارت نفت در پارک جنگلی یاسوج موافق هستم.
به گزارش کبنا، آذربو معاون علمی پژوهشی بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه نیز گفت: با توجه به کاهش دبی آب رودخانه بشار و عدم در اختیار کذاشتن تکنولوژی ساخت پتروشیمی از سوی کشور مربوطه، همچنین عدم ارزیابی صحیح و علمی و منطقی از مسائل زیست محیطی و آلایندها این صنعت قبل از هر منفعتی برای مردم مشکل می‌آفرینند.
وی افزود: از بین بردن شغل های پاک در پایین دست رودخانه برای بیش از 5 هزار خانوار و از بین رفتن 14 طرح ماهی از معضلات این صنعت است.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
مخالف پتروشیمی پتروشیمی هستی چون فقط شعار میدی
اگه خودت مجوزشو گرفتی چرا مخالفی
تو‌فقط سیاسی کاری میکنی
یکی به در میزنی یکی به دیوار
Iran, Islamic Republic of
جناب تاجگردون مسائل مربوط به شهر یاسوج به تو ربطی نداره.تو فقط میتونی در مورد شهر گچساران اظهار نظر کنی.اگه کاری ازت بر میومد برا شهرت میکردی
علی
Iran, Islamic Republic of
اول فرق شهر و شهرستان را بدان بعد اظهار نظر کنید
Iran, Islamic Republic of
میگم اگه آقای ناجگردون مجوز خوراک را گرفته پس نماینده بویراحمد اقای زارعی خودش چیکاری کرده که همش پتروشیمی پتروشیمی!!!!!پس اقای زارعی لطفا اینقد با پتروشیمی ویراژ نده
Iran, Islamic Republic of
مالک پتروشیمی باید بخاطر خدا بیامرزی خودش و خانواده اش از احداث پتروشیمی منصرف شود
Iran, Islamic Republic of
سلام احسنت به بچه های بسیج دانشجو که هنوز رو مطالبشون پایداربودن .خداخیرت تاجگردون که شماهم مخالفت کردی ولی کی گوش بده
دنا نشین
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مجری این پروژه از خانواده ای میباشد که /نماینده بویراحمد /در تمام مسائل ریز و درشت این استان و منطقه دارند این خانواده /هستند،مگر //برای این /ارزشی هم دارد ؟؟چرا در کارخانه فولادشان به دلیل بی توجهی به ایمنی کار جان چندین نفر را در کارخانه فولادشان /و جوابگوی هم نبودندحالا هم با / که دارند مسلما" پروژه پتروشیمی را هم ایجاد میکنند،زارعی نماینده شده که فقط /این خانواده را انجام دهد،
متاسفانه در جلسات مختلف استانداری همیشه یک یا دو نفر از اعضای این خانواده بدون اینکه /سیاسی و اجتماعی داشته باشند،/میباشند.
کارخانه قند یاسوج با تمام املاک پیرامون آنرا با /و قیمتی ناچیز مال خود کردند،مطمئنا دشت سقاوه را هم تصرف میکنند
Iran, Islamic Republic of
پتروشیمی کلاچو در دهدشت علاوه بر مضر بودن حدود ۱۰۰ هکتار از بهترین زمین های کشاورزی را حدود ۱۶ سال از کشت و کار تعطیل کرده است.
البته برا بعضی ها شعار انتخاباتی خوبی بوده و خاکبرداری در دشتی با شیب کمتر از ۲ درصد ۱۸ میلیارد تومان برای پیمانکار مخصوص نماینده سود دهی داشته است.
علی برکت الله.
احمد
Iran, Islamic Republic of
اخ تا قیومت.. که زارع زونی خیلی ها رو زده . بگه تا تاجگردون و... حالا بنشبنید و کنار هم جلسه برای تخریب زارعی بزنید...
panahi
Germany
ریشه زندگی را صنایع آلاینده در این استان از بیخ و بن می کند و سخنان جناب تاجگردون در این رابطه درست است. ایکاش قبلا و برای سایر پروژه ها هم به جنبه زیست محیطی توجه می شد. از طرفی در حالیکه کشور،استان، مناطق همه‌ از کمبود آب و بی آبی رنج می برند،احداث چنین صنایع آلوده‌ کننده و پر مصرف آب به معنی نابودی کشاورزان و دامداران است. آقا از مردم نمی ترسید،لااقل از خدا و قیامت بترسید. اینقدر حق این مردم را پایمال نکنید. بیشتر آب استان را با سد تنگ سرخ و با زد و بند سیاسی به فارس می دهید و ته مانده آنرا به پتروشیمی که هیچ نفعی جز آلودگی و بیماری های لاعلاج برای مردم ندارد، می دهید. پتروشیمی متعلق به کیست؟چه نفعی برای مردم بومی دارد؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1