تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۴۰۱۷۷۸
روزنامه قانون نوشت:

استعفا بازي!

۱
استعفا بازي!
کبنا ؛مردم به خوبي مي‌دانند كه در اين كشور چه مي‌گذرد و اگر روزگاري بخواهند حساب آن مسئولاني را كه از نجابت آن‌ها سوءاستفاده كردند تسويه كنند، به گفته امام راحل عظيم الشأن‌مان انفجار روي خواهد داد و مسئولان بترسند از آن روزی که مردم بفهمند در باطن‌شان چيست زيرا در آن روز ديگر آب و صابوني پيدا نخواهد شد كه دست و روي برخي را بشويند.
دولتي‌ها براي نمايش بي‌مخاطبي كه اين روزها در راستاي ساكت كردن جامعه به اجرا در آورده‌اند، بي شك در آينده‌اي نه چندان دور بازخوردهاي منفي خود را از بدنه اجتماعي تحويل خواهند گرفت؛ نمايشي كه طرفدارانش تنها همان كارگردان و بازيگرانش هستند و اين روزها با استعفا و دلسوزي براي ملت پيش مي‌رود. دولت حسن‌روحاني از روزي كه براي بار دوم با شيوه‌هايي خاص، راي مردم را به خود اختصاص داد، كار را تمام شده ديد و دل‌كندگي از ملت و رويگردان شدن به سمت جريان‌ها و لايه‌هاي ويژه را آغاز كرد. در اين بين جريانات و افرادي كه براي اين نوع عملكرد دولت احترام قائل شدند و گاهي خود نيز از همين شيوه به قدرت رسيده بودند به سوگلي‌هاي دربار دولت تبديل شدند و آن‌هايي كه دل‌خوشي از اين وضعيت نداشتند، به حاشيه‌رانده شده و گاهي نيز بايكوت شدند. شايد بهترين تقسيم‌بندي كه بشود در اين مقوله انجام داد دارو دسته‌اعتدال و توسعه و اصلاح‌طلبان كابينه بودند. اعتدال و توسعه‌اي‌هايي كه خود را برتر مي‌دانستند و براي رسيدن به اهداف خود با هرجرياني همگرا مي‌شدند، براي اشغال پست‌هاي مهم دولت دندان تيز كردند و حتي برخي مي‌گفتند كه سعي داشتند تا ظريف و جهانگيري را نيز كنار بزنند.
منتقدان و آن‌هايي كه دولت را از نزديك مي‌شناسند در گفتارهاي خود سياست‌هاي موجود راكه در اسارت نوبخت و واعظي است ناكارآمد مي‌دانند و حتي در اين بين جواد امام يكي از نزديك‌ترين افراد به رييس‌دولت اصلاحات چندي پيش در نقدي به اين افراد گفت كه متاسفانه شاهد هستیم تیم اقتصادی دولت با همان دست فرمان دولت اول حرکت می‌کند و شاخص‌های مدیریتی دولت همان شاخص‌های دولت اول است. باید گفت با حضور آقای نوبخت و متاسفانه دست فرمان آقای واعظی دولت راه به جایی نمی‌برد. البته امام نقدي نيز به مشكلات سياسي و ديدگاه‌هاي خاص واعظي نيز داشت و در موضوع سفر اين فرد به قم و دیدار با مراجع تقلید كه چندي پيش انجام شده بود، گفت: آقای واعظی مانند سایر دولت ها به پایگاه رای 24 بی توجه هستند، ایشان بعد از سخنان ريیس‌جمهور که از همبستگی و انسجام عمومی صحبت کردند به شهر قم رفتند اما به مراجعی که در این شهر مشوق مردم بودند و به نوعی پایگاه رای آقای روحانی را تشکیل می‌دادند بی‌توجهی کردند. وی ادامه داد: آقای واعظی یا در این کشور نیستند یا اطلاع ندارند بزرگانی همچون حضرات آیات صانعی، بیات زنجانی و گرامی چه کردند. متاسفانه در این یک‌سال اخیر شخص آقای روحانی و سایر تیم دولت نسبت به مراجعی که از ایشان حمایت کردند، بی‌توجه بودند. اين مسائل تنها گوشه‌اي از انتقادهايي است كه از جريان مذكور مي‌شود و معضلات ديگري نيز وجود دارد كه برگرفته از نوع نگاه سياسي آن دسته افرادي است كه مانند احمدي‌نژاد تصور مي‌كنند تمام رايي كه مردم به آن‌ها داده‌اند به دليل خوش سيمايي و سرشت آن‌هاست.
مظلوم‌نمايي
حال اين جريان در پي آن است كه بااستفاده از وضعيت خاص كشور، موضوع استعفاهاي خود را به ميان بكشند وبه نوعي نمايشي را پيش ببرند كه گويي حضور آن‌ها در دولت ضروري است و شخص اول دولت نيز به آن‌ها نياز دارد. در همين راستا روزهاي گذشته خبري توسط برخي رسانه‌ها منتشر شد كه استعفا و جابه‌جايي اعضاي اين جريان در دولت را نشان مي‌داد؛ موضوعي كه با مانور روي آن سعي شد تا فشار افكار عمومي براي پايان دادن به سيطره بخشي از دولت بر تمام كابينه را تحت تاثيرقرار دهد. در همين حال نوبخت روز گذشته بعد از نشست هيات دولت به ميان خبرنگاران آمد و در رابطه با مسائل مربوط به اين روزها گفت كه بعد از اینکه نابسامانی هایی به وجود آمد و مردم دچار مشکل شدند، انتظار و مطالبه مردم این بود که وضعیت بازار ارز بهبود پیدا کند و این موضوع با ترمیم و تغییر کابینه و تیم اقتصادی دولت همراه دانسته شد. ترجیح دادم برای اینکه زمینه‌ای در جهت اصلاح پیش آید و دست ريیس‌جمهور هم باز باشد، داوطلبانه از تمام مسئولیت‌های موجود دولت کناره‌گیری کنم زيرا مردم را دوست دارم و اگر رفتنم کمک کند دریغ نخواهم کرد. صمیمانه این استعفا را به آقای ريیس‌جمهور دادم و عده‌ای گفتند فداکاری شده و برخی گفتند فضاسازی شده که تسویه حساب سیاسی شود. نوبخت ادامه داد: از همه می‌خواهم بیش از هر مساله‌اي نگران مردم باشیم و با صمیمیت می‌گویم که امروز وقت تسویه حساب سیاسی نیست. می‌خواهم به تدریس در کلاس درس بپردازم و کنار دانشجویان باشم. وي با بیان اینکه من از باب اینکه دست ريیس جمهور باز باشد و با احتمال اینکه یک‌درهزار وضعیت با تغییر من بهتر شود آمادگی دارم از دولت کنار بروم، تصریح کرد: اگر برخی فعالان سیاسی رضایت خدا را در نظر نمی‌گیرند، مراعات مردم را بکنند و دنبال تسویه حساب سیاسی نباشند. آقای روحانی بیش از ۳۰ سال است که من را می‌شناسد و امیدوارم که تصمیم مقتضی را بگیرند و البته ایشان هرگاه صحبت شده چه در حضور بنده و چه در غیاب، محبت عمیق نسبت به من داشته است. نوبخت افزود: من که نتوانستم ريیس جمهور را برای این کار قانع کنم و امیدوارم که ایشان تصمیم مقتضی را بگیرند. البته از طرفی اصرار بر ترک مسئولیت آن هم در شرایط فعلی یک نوع فرصت طلبی به نظر می‌رسد و ممکن است عده‌ای بگویند افرادی به دنبال عافیت طلبی هستند. نوبخت در پایان خاطرنشان کرد: ريیس‌جمهور آنچه را مصلحت مردم و اقتضای شرایط باشد در زمینه تغییرات دیگر در کابینه پیگیری خواهد کرد چراکه به رای مردم متعهد است.
تكميل سناريو
واعظي، يارغار نوبخت نيز براي تكميل سناريوي نوشته شده توسط كارگردانان دولت دوازدهم، اندكي بعد از اين نطق شبه انتخاباتي خبر استعفاي نوبخت را سوء برداشت(!) از گفت وگوی وی در حاشیه جلسه هیات دولت، اعلام و این خبر را تکذیب کرد و اظهارداشت: آنچه رسانه‌ها از قول آقای نوبخت نقل کرده اند به هیچ وجه صحت ندارد. وی افزود: سخنگوی دولت در پی مباحثی که درخصوص تغییرات در دولت به وجود آمده است فقط با اعلام آمادگی و باز گذاشتن دست رییس جمهوری در این تغییرات بحثی را با رسانه ها مطرح کرد. واعظي یادآور شد: رییس سازمان برنامه و بودجه در عین حال گفته در هر جایگاهی از معلمی دانشگاه تا هر مسئولیت دیگری که رییس جمهوری امر کنند آمادگی مساعدت و خدمتگزاری به دولت و ملت را دارد. از این نظر انتشار خبر استعفای وی از سمت سازمان برنامه و بودجه به هیچ وجه صحت ندارد.
مسئولان بترسند
مردم اين صاحبان اصلي ايران مي‌خواهند كشوري سربلند و مقتدر داشته باشند و اين اقتدار و موفقيت با هياهو و رجزخواني پوچ به جايي نمي‌رسد. مسئولان دولتي اگر تصور دارند كه مردم ايران از پشت‌صحنه اين نمايش‌هاي توخالي خبر ندارند سخت در اشتباه هستند و بهتر است كه خود را اصلاح كنند زيرا اين نوع عملكرد كه هر روز هزينه‌هايي گزاف را بر دوش ملت ايران بگذارد و عده‌‌اي با كف و سوت زدن يكديگر را تشويق كنند، دردي از مردم دوا نخواهد كرد. مردم به خوبي مي‌دانند در اين كشور چه مي‌گذرد و اگر روزگاري بخواهند حساب آن مسئولاني را كه از نجابت آن‌ها سواستفاده كردند تسويه كنند، به گفته امام راحل عظيم الشأن‌مان انفجار روي خواهد داد و مسئولان بترسند از آن روزی که مردم بفهمند در باطن‌شان چيست زيرا در آن روز ديگر آب وصابوني پيدا نخواهد شد كه دست و روي برخي را بشويند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1