تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۱۲
کد مطلب : ۴۰۱۷۶۷
در شورای اشتغال لنده مطرح شد

حضور بنیاد علوی و تسهیلات روستایی دولت فرصت‌های بی نظیر برای اشتغالزایی

۲
۰
کریمی‌نژاد: کسانی که زیر کولر نقد می‌کنند، پای کار بیایند/  امتیاز ویژه استاندار برای مردم لنده
کبنا ؛لنده هیچگاه این شانس و اقبال به آن رو نکرد که همزمان دو دولت در آن فعالیت داشته باشد و خدمت رسانی کنند، از این رو اگر تا امروز بهانه و مشکلاتی برای اشتغالزایی وجود داشت امروز دیگر مسیر اشتغالزایی هموار وهیچ بهانه‌ای وجود ندارد.
 به گزارش کبنا، دارا کریمی‌نژاد فرماندار لنده در نشست شورای اشتغال این شهرستان با اشاره به اینکه از دو محلِ تسهیلات بنیاد علوی و دولت در راستای اشتغال زایی و محرمیت زدایی در این شهرستان استفاده می‌شود، گفت؛ لنده هیچگاه این شانس و اقبال به آن رو نکرد که همزمان دو دولت در آن فعالیت داشته باشد و خدمت رسانی کنند، از این رو اگر تا امروز بهانه و مشکلاتی برای اشتغالزایی وجود داشت امروز دیگر مسیر اشتغالزایی هموار وهیچ بهانه‌ای وجود ندارد.
وی فرصت بی نظیر تیم محرومیت زادیی بنیاد در شهرستان را یک موهبت و تسهیلات با نرخ سود پائین اشتغال زایی دولت در روستاها را فرصتی بی نظیر جهت رفع محرمیت زدائی عنوان کرد و از دهیاران، بخشداران و مدیران اجرایی شهرستان خواست خلاقیت داشته باشند و اجازه ندهند مردم از این اعتبارات بی نصیب بمانند.
 کریمی نژاد خطاب به دهیاران گفت؛ دهیاران باید اطلاعات جامعیِ از روستای خود داشته باشند، چرا که در قدم اول یک دهیار آمار و اطلاعات به کمکش می‌آیند و داشتن آمار واطلاعات پیش نیاز و از ضروریات برای قدم برداشتن در هر کاری است.
 فرماندار لنده گفت: روستاهای شما دهیاران پتانسیل و ظرفیت بالای در حوزه‌های مختلف، صنعت و معدن، گردشگری، صنایع دستی، دام و کشاورزی وجود دارد و متعجب از این نکته هستیم که کی می‌خواهید از این ظرفیت‌ها استفاده کنید.
 وی بیان داشت :ظرفیت‌های موجود در روستاها نیاز به خلاقیت دهیاران دارد تا یک روستا درصد بیکاری در آن صفر شود.
 این مسئول به سرمایه گذاری دولت در حوزه روستاها اشاره و دراین راستا گفت: تسهیلات با نرخ سود پائین ۶ درصدی برای روستائیان یک فرصت و اینکه روستائیان این شهرستان از این فرصت استفاده نمی‌کنند جایی تامل است.
 کریمی نژاد در این بخش از سخنان خود گفت: شرایط امروز کشور شرایطی متفاوت، و تزریق امید به جامعه امروز باید جایی نقد و نقادیهای که موجب یاس و نامیدی در جامعه می‌شوند را بگیرد.
 وی افزود: امروز موقعِ روشن کردن شمع در تاریکی است و کسانی که زیر کولرها می‌نشینند و فقط نقد می‌کنند که چرا چنین شد و چرا چنین نشد پای کار بیانند، به مردم کمک کنند و ایده و طرحی اگر دارند به مردم این شهرستان پیشنهاد نمایند تا با حمایت بنیاد علوی و دولت از طریق تسهیلات روستاییِ قرض الحسنه کمکی به آنها شود.
 کریمی نژاد افزود: جاده به تنهایی نمی‌تواند عامل توسعه یافتگی باشد و گواه این ادعا آن جایی است که بسیاری از شهرها و روستاها در مسیر جاده‌های ارتباطی هستند ولی همچنان محروم هستند، ازینرو توسعه جایی نمود پیدا خواهد کرد که خلاقیت و نوآوری باشد.
 فرماندار لنده با اشاره به اینکه جایی تامل است عسل مرغوب و باکیفیت لنده به سایر مناطق معرفی نشده است خاطرنشان کرد: ذخایر عظیمی در بخش‌های مختلف کشاورزی، دامداری، صنایع دستی، صنعت و معدن، گردشگری و فرهنگی و هنری در شهرستان وجود دارد که می‌طلبد دهیاران هر کدام در روستایی خود این ظرفیت‌ها را شناسایی و مهمتر از آن ازظرفیت کارشناسان، مشاوران و اصحاب رسانه در راستای معرفی پتانسیل‌های هر حوزه تلاش کنند.
 کریمی نژاد با اشاره به دل مردگی که در فضای فیزیکی شهر لنده وجود دارد گفت: با اینکه ظرفیت عظیم جامعه هنری در این شهرستان بالاست و هنرمندان بسیاری وجود دارد نشاط و شادابی در فضای فیزیکی شهر دیده نمی‌شود و شهرداری و شورای شهر ضروری است از ظرفیت هنرمندان استفاده نمایند تا تغییر در فضای فیزیکی ایجاد شود و شهر از این دلمردگی بیرون بیاید.
 کریمی نژاد در پایان با تقدیر از استاندار کهگیلویه وبویر احمد خاطرنشان کرد؛ یک استثنا برای شهرستان وجود دارد و آن تفویض اختیاری است که در راستای کم کردن روندِ طولانی بوروکراسی اداری گرفته شد تا مدیران کل به لنده بیایند و طرح‌های اقتصادی را رصد کنند و به درخواست‌های اشتغالزایی مردم این شهرستان در سریعترین زمان ممکن رسیدگی کنند و این نکته امتیاز ویژه و قدم بزرگی است که مردم دیگر نیازی است به مرکز استان بروند.
 فرماندار لنده در این بخش از سخنان خود در شورای اشتغال فرصت دو هفته‌ای به دهیاران داد تا آمار جامعی در حوزه‌های مختلف از روستاها ارائه شود و سپس نشستی کاربردی با حضور مدیران کل برگزار شود.
 کریمی نژاد در پایان خبر استقرار بنیاد مسکن در شهرستان را در روزهای آتی داد و در این راستا گفت: مردم این شهرستان لایق بهترین‌ها هستند و استقرار بنیاد می‌تواند کمک بزرگی به مردم نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
سفر با تراكتور آن هم رومانى نه فرگوسن به روستاهاى حومه نشان از خاكى بودن و ساده زيست بودن فرماندار دارد. پيشنهاد ميشود مديران كل و روساى ادارات و استاندار هم با تراكتور سفر نمايند تا درد و رنج مردم را بيش از پيش لمس كنند
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای کریمی فرماندار عزیز آقای ربانی که اصلا و ابدا حتی نیم نگاهی به دولت ندارد من تعجب میکنم از روند انتخاب شما نه اینکه من همه اصلاح طلبان حتی در بیرون از لنده از این انتخاب شما متعجب شدند وظیفه مانیست که این مطالب را عنوان کنیم اما حق داریم که انتقاد کنیم عنایت کنید در انتخابهای خود دقت بیشتری بفرمایید و مسیر جدید خود را عوض کنید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1