کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست فعالان اقتصادی با رئیس دانشگاه یاسوج مطرح شد

دانشگاه‌ها رشته‌های متناسب با فضای کار جامعه ندارد / توزیع منابع بر اساس سیاست‌های پوپولیستی بین بنگاه‌های اقتصادی / با تولید محصولات می‌توانیم تفکر انقلابی‌مان را صادر کنیم

3 مرداد 1397 ساعت 16:07

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: اگر نبض بازار به دست دانشگاهیان و دانش آموختگان توانمند بیفتد، با تولید محصولات و تجاری سازی آنها، حتی می‌توانیم تفکر انقلابی و اندیشه‌هایمان را به دنیا صادر کنیم.


جبار کیانی ظهر امروز در نشست هیئت نمایندگان اتاق یاسوج و فعالین اقتصادی استان با رئیس دانشگاه یاسوج با تبریک میلاد امام رضا (ع)، اظهار کرد: امروز روز بسیار مبارکی است که مصادف با میلاد امام رضا (ع) میزبان فرهیخته‌ترین عنصر استان هستیم.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج ادامه داد: توسعه اقتصادی هر کشوری بدون توسعه انسانی هرگز و هرگز به دست نمی‌آید و توسعه انسانی هرگز به دست نمی‌آید مگر این دانشگاه نیروهای انسانی توانمند و توسعه یافته‌ای را تربیت کند.
کیانی با بیان اینکه با شرایط سخت اقتصادی روبرو هستیم، افزود: بخش خصوصی بیش از سایر بخش‌ها متحمل ضرر می‌شود. شرایط ایجاد شده، موجب شد که ما نتوانیم در خدمت فعالان اقتصادی بیشتری باشیم چرا که فعالان اقتصادی از جلسات رانده شده‌اند.
وی با بیان اینکه ما نتوانستیم از فرصت‌های علمی خوب کشورمان در حوزه‌های بازرگانی، تجارت، اقتصادی و معنوی استفاده ببریم، افزود: دانشگاهیان ما به دلیل اقتصاد نفتی و رانتی که دارد بعد از فارغ‌التحصیلی منتظر میز، صندلی و دستک اداری هستند.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه بیکاری یکی از چالش‌های جدی جامعه است که به دلیل بی تدبیری دولت‌ها به وجود آمده، افزود: فارغ التحصیلان بیکار زیادی داریم و متأسفانه دانشگاه‌ها متناسب با شرایط جامعه و شغل‌های موجود رشته دانشگاهی تعریف نکرده‌اند.
کیانی ادامه داد: ما در اتاق بازرگانی سمینارها و همایش‌های مختلف عملی در حوزه‌های گوناگون برگزار کردیم، اما اهتمام ویژه‌ای داریم و پای کار هستیم که یک کار اساسی با دانشگاه یاسوج انجام بدهیم و برنامه مشترکی را طراحی کنیم.
وی افزود: دولت به حدی بزرگ شده که نمی‌تواند هزینه‌های جاری خودش را تأمین کند و برای اینکه حق الزحمه پرسنل خود را پرداخت کند، بر روی بخش خصوصی فشار زیادی است چرا که تا بخش خصوصی مالیات پرداخت نکند، هزینه‌های جاری هم تأمین نمی‌شود.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: اولین عاملی که در حوزه کسب و کار داریم، مدیریت نادرست و غیراصولی صاحبان بنگاه‌های ما است بنگاه‌های که به دلیل سیاست پوپولیستی دولتها منابع بر اساس منافع بین انها توزیع شد و حتی نمایندگان مجلس برای خرید محبوبیت با این بنگاه‌ها همراه شدند. ما هیچ وقت اهلیت این بنگاه و صاحبان آنها مورد بررسی قرار نگرفت.
وی افزود: اگر منابع بین دانشگاهیان و فارغ التحصیلان توانمند به خوبی توزیع می‌شد با این چالس های بزرگ در حوزه سرمایه گذاری مواجه نبودیم.
کیانی گفت: ما در حوزه بازار هم مشکل داریم و امروز در عرصه‌های بین المللی رقابت‌های جدی وجود دارد که از این رقابت هاعقب بمانیم، قطعاً با مشکلاتی روبرو می‌شویم و نبض بازار ما به دست عناصر اهل نیفتاده است.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: با تجربیات علمی دانشگاهیان و فارغ التحصیلان و دانش اموختگان دانشگاهی می‌توانیم عرصه‌های بین المللی را فتح کنیم.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج ادامه داد: ما فرهیختگان و دانش آموختگان زیادی در دانشگاه‌هایمان داریم که می‌توانند محصولاتی را تولید و آن را تجاری سازی کنند که در ذائقه مردم دنیا بنشیند و اینگونه تفکر انقلابی‌مان و اندیشه‌هایمان را صادر کنیم و کاری که تمام دنیا دارند، انجام می‌دهند.
کیانی با بیان اینکه این فرصت مغتنمی است که دانشگاهیان و فعالان اقتصادی در کنار هم قرار گرفته‌اند، افزود: اتاق بازرگانی یاسوج ظرفیت‌های بالایی دارد که می‌توانیم در کنار اساتید فرهیخته و روسای دانشگاه‌ها با یک استراتژی مناسب به کمک بخش صنعت بیایم.
 وی گفت: پایان‌نامه‌هایی که به توسعه اقتصادی استان کمک کند، را حمایت می‌کنیم.


کد مطلب: 401759

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401759/دانشگاه-ها-رشته-های-متناسب-فضای-کار-جامعه-ندارد-توزیع-منابع-اساس-سیاست-های-پوپولیستی-بین-بنگاه-های-اقتصادی-تولید-محصولات-می-توانیم-تفکر-انقلابی-مان-صادر-کنیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1