کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جلسه فعالین اقتصادی با رئیس دانشگاه یاسوج مطرح شد

هاشمی: تاکنون آبی از دانشگاه‌ها برای صنعت کهگیلویه و بویراحمد گرم نشده است / هر کس می‌آید فقط سخنرانی می‌کند، حتی در استانداری

3 مرداد 1397 ساعت 14:59

هر کس در این استان مدیر می‌شود، میز بالا بلندی برای خود فراهم می‌کنند و جوری در جلسات سخنرانی کی کنند که هر کسی فکر می‌کند او می‌خواهد کاندیدای مجلس شود. هر جا می‌رویم به همین شکل است حتی در استانداری هم با این مشکل مواجه هستیم نه ارزیابی، نه برنامه و نه اهداف روشنی در ادارات و بین مدیران وجود ندارد.


نائب رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون گره‌ای از مشکلات تولید و خدمات در سطح استان باز نکرده‌اند.
چنگیز هاشمی ظهر امروز در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی یاسوج و فعالین اقتصادی استان با رئیس دانشگاه یاسوج، اظهار کرد: یکی از وظایف دانشگاه‌ها تدوین پارادایم‌های اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی است و دانشگاه‌ها باید در خصوص تمام مسائل زیست محیطی و پروژه‌های عمرانی روشنگری کنند.
وی افزود: آنچه ما از دانشگاه‌ها می‌بینیم رویکرد عرضه محوری است نه رویکرد تقاضا محوری و دانشگاه‌ها باید در متناسب با مزیت‌ها و ظرفیت‌ها و توانمندهای هر منطقه دانشجو تربیت کند.
نائب رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه دانشگاه‌ها نباید در چارچوب دیوارها مبحوث شوند و یا فقط به تهیه پایان نامه‌ها و مقالات اکتفا کنند بلکه ماها به عنوان بخش خصوصی انتظار داریم که دانشگاه در میدان عمل وارد شوند و امروز رویکرد مطالعات باید مبنی بر نیازها باشد و اگر دانشگاه‌ها با این رویکردها وارد میدان شوند، صنعت، واحدهای تولیدی و بخش خصوصی هم می‌تواند با شرایط بهتری در عرصه‌های ملی و بین المللی حضور پیدا مند.
هاشمی تاکید کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند به تن خسته و رنجور صنعت ما جان تازه‌ای دهند، اما متاسفانه این روزها دانشگاه‌ها برای صنعت ما کارآیی ندارند و لازم است که رویکردها را تغییر دهیم تا هم شغل ایجاد شود و هم رونق اقتصادی شکل بگیرد.
وی با بیان اینکه اگر دانشگاه کارآیی خاصی نداشته باشد، مردم هم به سراغ او نخواهند رفت، افزود: دانشگاه‌های ما تاکنون گره‌ای از تولید و خدمات استان باز نکرده و در واقع ما ندیده‌ایم.
نائب رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه ما خیری از جلساتی که در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد ندیده‌ایم، افزود: هر کس در این استان مدیر می‌شود، میز بالا بلندی برای خود فراهم می‌کنند و جوری در جلسات سخنرانی کی کنند که هر کسی فکر می‌کند او می‌خواهد کاندیدای مجلس شود.
وی افزود: هر جا می‌رویم به همین شکل است حتی در استانداری هم با این مشکل مواجه هستیم نه ارزیابی، نه برنامه و نه اهداف روشنی در ادارات و بین مدیران وجود ندارد.
 هاشمی با بیان اینکه مدیران باید چارچوب‌های ساختگی را رها کنند، افزود: باید خط و مش‌ها باید تعیین شوند تا شاهد ارتباط بهتری بین صنعت و دانشگاه باشیم و کارآیی بهتری از دانشگاه‌ها در سطح جامعه ببینیم.
 


کد مطلب: 401756

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401756/هاشمی-تاکنون-آبی-دانشگاه-ها-صنعت-کهگیلویه-بویراحمد-گرم-نشده-کس-می-آید-فقط-سخنرانی-می-کند-حتی-استانداری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1