تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب : ۴۰۱۷۱۲
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه وبویراحمد دچار ناامن غذایی است

۰
کهگیلویه وبویراحمد دچار ناامن غذایی است
کبنا ؛قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان در آیین کلنگ زنی طرح‌های عمرانی بهداشتی بویراحمد اعتبار مورد نیاز برای احداث این پروژه‌ها را ۲۵ میلیارد ریال عنوان کرد
کریم رضایی کهگیلویه و بویراحمد را جزء سه استان نا امن در حوزه غذایی دانست و عنوان کرد: حوادث رانندگی و سرطان‌ها دیگر عامل بالای مرگ و میر در استان به شمار می‌رود.
وی افزود: مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نبود مراکز بهداشتی نیست بلکه بیشتر علل مرگ و میر در استان مشکلات قلبی و عروقی است.
رضایی کم‌تحرکی را عامل اصلی ابتلا افراد به بسیاری از بیماری‌ها دانست و افزود: مصرف نوشابه و دخانیات و عدم رعایت نکات بهداشتی عامل ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در استان است.
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: استفاده از فضای مجازی سلامت افراد را تهدید می‌کند که زوج‌های کهگیلویه و بویراحمدی ۴ ساعت و ۲۰ دقیقه در روز در فضای مجازی هستند.
وی عنوان کرد: همین کم‌تحرکی موجب می‌شود ۶۰ درصد مردم استان هرگز ۷۰ سالگی خود را نبینند که می‌طلبد مردم خود برای داشتن سلامتی به ورزش و تحرک روی بیاورند.
رضایی با بیان این که یاسوج پس از مشهدمهاجرپذیرترین شهر کشور است گفت: با همه مشکلات موجود اقدامات خوبی در حوزه بهداشت و درمان انجام شده است.
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شهرستان بویراحمد به لحاظ پایگاه‌های اورژانس، تخت‌های بیمارستانی، پزشک متخصص و سایر موارد در وضعیت خوبی است هر چند تا رسیدن به ایده‌آل فاصله است.
رضایی در پایان خواستار اجرایی شدن مصوبات شورای سلامت شد و افزود: مصوبات شورای سلامت حال خوبی ندارد که امیدواریم مسؤولان در اجرایی شدن مصوبات اهتمام لازم را انجام دهند.
مسؤولان به جای بیان مشکلات مدینه فاضله می‌بافند
در این مراسم همچنین رئیس شورای شهر یاسوج با انتقاد از کسانی که به جای بیان مشکلات استان مدینه فاضله می‌بافند گفت: شورای شهر تلاش می‌کند در پروژه‌های بهداشتی و آموزش ممانعت ایجاد نشود اما ما در حوزه زیرساخت بهداشت با مشکلاتی مواجه هستیم.
وی ادامه داد: متاسفانه برخی از مسؤولان ما وقتی میهمانی از تهران می‌آید پشت تریبون قرار می‌گیرند و به جای بیان مشکلات استان مدینه فاضله می‌بافند.
اکبری عنوان کرد: در حوزه بهداشت و درمان کارهای مهمی در استان شده اما تا رسیدن به ایده‌آل فاصله داریم.
وی گفت: در شورای دوره چهارم مصوب شد که ۷ قطعه زمین برای احداث پایگاه بهداشتی اختصاص داده شود و پس از رفع معارضات این زمین‌ها واگذار شدند.
رئیس شورای شهر یاسوج بیان کرد: با تصویب شورای شهر ۴ زمین دیگر برای احداث مرکز بهداشتی و درمانی در اختیار مرکز بهداشت بویراحمد قرار می‌گیرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1