تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۴۰۱۶۹۷
با استقبال مردم صورت گرفت

کاروان زیرسایه خورشید در قلعه ‌رئیسی(+تصاویر)

۰
کاروان زیرسایه خورشید در قلعه ‌رئیسی(+تصاویر)
کبنا ؛ظهر امروز به مناسبت دهه کرامت کاروان زیر سایه خورشید متشکل از خادمان آستان قدس رضوی شهر در قلعه رئیسی حضور پیدا کردند.
همزمان با سالروز ولادت کریمه اهل بیت(ع) حضرت معصومه(س) و آغاز جشن‌های دهه کرامت کاروان زیر سایه خورشید با حضور در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان‌های مختلف امروز به مناطق چاروسا و شهر قلعه رئیسی سفر کردند و پرچم مبارک حضرت امام رضا(ع) را به میان مردم این شهر بردند.
حضور مردم قلعه رئیسی در استقبال از خادمان و پرچم امام رضا(ع) آن چنان باشکوه بود که مردم یک کیلومتری جلوتر از جایگاه استقبال ایستادند جهت استقبال از پرچم امام رضا(ع) و خادمان و مردم این شهر به صورت راهپیمایی از میدان ورودی شهر تا مسجد جامع شهر قلعه رئیسی پرچم و خادمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را همراهی کردند که جمعیت زیاد و حضور پرشو مردم سبب بسته شدن محو ارتباطی و خیابان اصلی شهر قلعه رئیسی شد.




حضور تمامی اقشار مردم و مسؤولان از جمله امام جمعه، بخشدار، اعضای شورای اداری، رئیس دادگستری، دادرس دادگستری چاروسا، شهردار و اعضای شورای شهر در این مراسم پابه پای مردم جلوه خاصی داشت.
در مراسم زیر سایه خورشید پس از قرائت قرآن و سرود جمهوری اسلامی امام جمعه قلعه رئیسی ضمن خیر مقدم و تشکر از خادمان امام رضا(ع) دهه کرامت را تبریک و در ادامه گفت: شاید کسی که توفیق حضور در حرم مطهر را نداشته باشد با دیدن این کاروان و پرچم متبرک‌ روح امید در او دوباره زنده شود و از روزمرگی‌ها فاصله بگیرد و ما باید در طول سال همواره بر این امر استمرار داشته باشیم به خصوص در این ایام که متعلق به امام رضا(ع) است.









حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی بیان کرد: این حرکت در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ ملی و مذهبی است. باید ظرفیت‌های آستان قدس رضوی با چنین حرکت‌هایی به تمام ایران منتقل شود.
وی افزود: حرکت خادمان از حرم مطهر رضوی به سوی استان ها و شهرهای کشور پیوند و ارتباط معنوی با نفوس و جان ها ایجاد می کند و ضمن ایجاد شور و نشاط دینی در جامعه، عطر و بوی رضوی را نیز در سطح کشور می‌پراکند.
صلواتی به حضور باشکوه مردم اشاره و با تقدیر از این همه حضور بیان کرد: امروز مردم قلعه رئیسی با حضور خود یکبار دیگر روحیه مومن بودن و روحیه در صحنه بودن خود را به نمایش گذاشتند و همچون روز تشییع شهدای گمنام که در سالهای گذشته آن همه حضور باشکوه را به نمایش گذاشتند امروز همچون صحنه ای رخ داد که لازم است از مردم مومن و بصیر قلعه رئیسی، شورای اداری چاروسا در راس آنها بخشدار و کسانی که چنین فضایی را آماده کردند تقدیر و تشکر می کنم.
حجت‌الاسلام مهریزیان مسئول کاروان زیر سایه خورشید هم در این مراسم ضمن تبریک دهه کرامت یادآور شد: تجربه سفرهای این چنینی به ما نشان می‌دهد که این سفرها باعث شور و هیجان در کشور می‌شود که توأم با معرفت و باور است.
وی خاطرنشان کرد: گستردگی این جشن‌ها نمی‌تواند مبتنی بر جریان احساس باشد و چنان در عمق دل و جان مردم در جریان است که کسی نمی‌تواند نسبت به این حرکت شک و شبهه‌ای وارد کند.
مهریزیان با تقدیر از حضور مردم تاکید کرد: واقعا باید به مردم این شهر که این همه حضور باشکوه را به وجود آوردند صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم و واقعا این مردم امروز نشان دادند که چه مقدار به اهل بیت به خصوص آقا علی بن موسی الرضا ارادت دارند و لازم است به عنوان خادم آقا علی بن موسی الرضا از این همه حضور تشکر کنم و از امام جمعه این شهر که این فضا را مهیا کرد صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.
در ادامه کاروان و خادمان امام رضا(ع) با حضور در دفتر امام جمعه قلعه رئیسی با امام جمعه این شهر دیدار کردند.



همچنین در ادامه برنامه های کاروان زیر سایه خورشید با حضور در خانواده های مریض‌های زمین گیر آنها را عیادت کردند و برای آنها دعا نمودند.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1