کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگو با کبنا مطرح شد

مسوولان کهگیلویه و بویراحمد فکری به حال آثار هنری کنند / ضرورت احداث سالن‌های رو باز تئاتر

31 تير 1397 ساعت 18:48

دبیر اجرایی هفتمین جشنواره ملی آئین های نمایشی رضوی یاسوج گفت: مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد فکری برای مکان‌های مناسب جهت اجرای آثار هنری و نمایش‌های هنرمندان این استان کنند.


 محمدعلی پیرسبزی در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا در یاسوج با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه سلام‌الله علیها و میلاد هشتمین اختر نابناک ولایت و امامت حضرت امام رضا (ع)، اظهار کرد: هفتمین جشنواره ملی آئین‌های نمایشی رضوی هم‌اکنون در یاسوج و شهرها و مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد در حال برگزاری است و تقریباً روزی 23 اجرا در پنج نقطه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
دبیر اجرایی هفتمین جشنواره ملی آئین های نمایشی  رضوی در ادامه افزود: استان های هرمزگان، مازندران، خرسان رضوی، گیلان و کهگیلویه و بویراحمد در این جشنواره شرکت کردند که از بین 43 اثر ارسالی 10 اثر به جشنواره ملی ائین های نمایشی راه یافت.
وی گفت: از این 10 اثر راه یافته به جشنواره ملی آئین های نمایشی 6 اثر کار گروهی و 4 اثر نقالی است که از استان‌های مختلف شرکت کردند.
پیرسبزی به تفاوت های این جشنواره با جشنواره های سال گذشته اشاره کرد و گفت: بدون شک جشنواره ملی آئین های نمایشی به یک پختگی خاص رسیده و حضور گروه های برجسته و آثار راه یافته دلیل بر این ادعا است.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به مکان‌های برگزاری ائین‌های نمایشی اشاره کرد و گفت: تلاش ما بر این بود که نمایش‌های آئینی را به محیط‌های پر رفت و آمد بکشانیم تا مخاطب به زحمت نیفتد، اما ای کاش شهرداری همکاری نزدیک‌تری داشت تا مکان‌های در سطح شهر یاسوج برای برگزاری جشنواره‌های اینچنینی طراحی شود تا هنرمندان آثار خود را به توانند در دید عموم قرار دهند.
پیرسبزی در پاسخ به سووالی که آیا اجرای نمایش‌ها در شهربازی به کیفیت کارها ضربه نمی‌زد، گفت: متأسفانه دو مکان را در نزدیکی شهربازی  در نظر گرفته شد که به دلیل شلوغی و سروصدا زیادی مخاطب آنجوری که باید استفاده از آثار هنرمندان بهره ببرند، نمی‌برند.
وی با بیان اینکه احداث سالن‌های رو باز در سطح شهر یاسوج ضروری است، افزود: لازم است که مسوولان ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج دست به دست دهند و فکر اساسی برای تولید و نمایش آثارهای هنری کنند.


کد مطلب: 401681

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401681/مسوولان-کهگیلویه-بویراحمد-فکری-حال-آثار-هنری-کنند-ضرورت-احداث-سالن-های-رو-باز-تئاتر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1