کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد:

بازار مسکن در کهگیلویه و بویراحمد ملتهب است

31 تير 1397 ساعت 9:00

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بازار مسکن در استان ملتهب است، گفت: تعین قیمت بازار مسکن جزو وظایف این سازمان نبوده ولی در این زمینه دغدغه داریم.


 داریوش دیودیده در نشست کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: تعیین قیمت بازار مسکن جزو وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت نبوده و در زمینه التهاب کنونی بازار مسکن دغدغه داریم.
وی با تاکید بر اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت نمی‌تواند نرخ مصوب برای بازار مسکن مشخص کند، افزود: با این وجود در این زمینه از مقامات بالادستی پیگیری‌های فراوانی برای این موضوع داشته‌ایم.
دیودیده ابراز کرد: یکی از وظایف ذاتی سازمان صنعت، معدن و تجارت نرخ‌گذاری کالا و خدمات بوده و بر اساس نیاز و شرایط موجود و وضعیت کالا و خدمات در بازار نسبت به این موضوع تصمیم گیری می‌شود و برای بازار مسکن و خرید فروش آن نمی‌تواند جز تعیین حق العمل و کمیسیون مشاوران املاک ورود کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: یکی از دغدغه‌های اساسی این سازمان همین بازار ملتهب مسکن بوده که اخیرا در همین راستا برای خروج از این بحران کارگروهی متشکل از دستگاه‌هایی که در خرید و فروش مسکن به نوعی دخالت دارند، ایجاد کرده‌ایم.
دیودیده بیان کرد: یکی از تصمیمات این نسشت بدین شرح بود که اعضای کارگروه (نمایندگان دستگاه‌های عضو )، تمام اطلاعات مربوط به بازار مسکن، نحوه ارتباط مالک و مشاور، قیمت مسکن و اجاره بهای آن در تمام نقاط شهر یاسوج و حومه و در ادامه شهرهای استان را در مدت 20 روز آماده و در قالب یک دستوالعمل در اختیار کمیسیون نظارت استان قرار داده و سپس اعضای کمیسیون نسبت به این موضوع به یک جمع‌بندی برسند.
وی تاکید کرد: هیئت مدیره اتحادیه صنف مشاوران املاک موظف بوده  تا در مدت دو هفته اعضای صنف مشاوران املاک را ساماندهی و شناسنامه دار کرده و از حضور افراد غیر که در واحد صنفی املاک فعالیت داشته و به فروشندگان و مشتریان مشاوره غیراصولی می‌دهند جلوگیری کنند.


کد مطلب: 401669

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401669/بازار-مسکن-کهگیلویه-بویراحمد-ملتهب

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1