تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۰۱۶۶۶
با حضور مشاور و دستیار ویژه وزیر ارتباطات و فناوری مطرح شد

یاسوج میزبان «جام ملی فناوری هوافضا» کشور / کناری: پشتیبانی می‌کنیم / محمودی: برخی کم‌لطفی می‌کنند

۱
یاسوج میزبان «جام ملی فناوری هوافضا» کشور / کناری: پشتیبانی می‌کنیم / محمودی: برخی کم‌لطفی می‌کنند
کبنا ؛جلسه شورای برنامه‌ریزی مسابقات ملی فناوری و هوافضای جام پایتخت طبیعت ایران به ریاست فرماندار بویراحمد و با حضور مشاور و دستیار ویژه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور ارتباطات مردمی و انجمن هوافضای استان در محل فرمانداری بویراحمد تشکیل شد.
از این مسابقات پشتیبانی خواهیم کرد
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در این جلسه با ابراز تشکر و قدردانی از انجمن هوافضای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جوانان و نخبگان که با ایده‌های نو و بدون چشمداشت و شخصی‌کاری اهداف خوبی را دنبال می‌کنند، قابل تحسین هستند.
وی ادامه داد، جنگ ۸ ساله را جوانان اداره کردند و اکنون نیز با وجود جنگ تمام عیاری که دشمنان انقلاب به راه انداختند این جوانان هستند که در عرصه های مختلف در مقابله با این جنگ نرم به پا خواستند.
این عضو افتخاری انجمن هوافضای استان با اشاره به پارک علم و فناوری مرکز استان گفت: پارک علم و فناوری یاسوج هرچند دیرتر از سایر مراکز استانها به بهره‌برداری رسید ولی با همت مسئولان و مجموعه دولت تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است و زمینه را برای حضور نخبگان فراهم کرده است.
فرماندار بویراحمد با بیان اینکه دولت در راستای حمایت از اشتغال روستاییان اعتبارات خوبی را در نظر گرفته است، گفت: شهرستان بویراحمد با جذب ۱۲ میلیارد تومان از این اعتبارات موفق عمل کرده است که در صورت مراجعه جوانان با ایده‌های برتر و خلاق در این حوزه می توانستیم اعتبارات بیشتری را جذب کنیم.
کناری تصریح کرد: متاسفانه برخی فقط به دنبال اشتغال از طریق جذب در دستگاه های دولتی هستند.
فرماندار بویراحمد از آمادگی شهرستان بویراحمد برای برگزاری «جام ملی پایتخت طبیعت ایران» در حوزه فناوری خبر داد و گفت: تشویق و ترغیب مخترعان و پژوهشگران جهت جذب نیروهای جوان و مستعد از مهمترین اهداف این مسابقات است.  امکانات و پشتیبانی لازم را از مسابقات ملی فناوری و هوا فضا جام پایتخت طبیعت ایران خواهیم کرد.

 آماده کمک به برگزاری مسابقات ملی فناوری و هوافضا هستیم
 مشاور و دستیار ویژه وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات گفت: آماده کمک و همکاری برای برگزاری مسابقات ملی فناوری و هوافضا جام «فرزاد نجات نیا» افزود: گسستی که بین نسل‌های دوم و سوم با نسلهای قبل از انقلاب است که سالیان سال مدیریت‌ها دستشان بود و اجازه نمی‌دهند فرصت‌ها منتقل شود.
 وی اظهارکرد: انقلاب اسلامی در حال 40 سالگی است اما هنوز چهل ساله‌های انقلاب می گویند جوان، خام است و نمی‌تواند البته جوانان خودشان را در دفاع مقدس نشان دادند اما بعد از آن کمتر عرصه برای جوانان فراهم شد. استفاده دولت دوازدهم از وزیر جوان در وزارت ارتباطات یک نقطه عطفی بود.
 مشاور و دستیار ویژه وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات خاطرنشان کرد: با تلاش جوانان و ایجاد و راه اندازی شرکت‌های و استارتاپ های دانش بنیان می‌توان تولید ثروت و ایجاد اشتغال کنند.
 نجات نیا تصریح کرد: جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد سرشار از استعداد و خلاقیت هستند اما جوانان خودشان را آویزان نمایندگان کنند که برای آنها کار پیدا کنند که این دردی پنهان است.
 وی ادامه داد: انتظار است مسئولان فضا و زمینه را برای جوانان بخصوص در حوزه شرکت‌های و استارتاپ های دانش بنیان جهت بروز خلاقیت‌ها باز و فراهم کنند.
 مشاور و دستیار ویژه وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت‌ها و پتانسیلهای فراوانی است که نیاز به همدلی، هم افزایی و باور کردن همدیگر داریم و خیلی خودمان را گرفتار مناسبتهای سیاسی نکنیم.
 نجات نیا اضافه کرد: آماده کمک و همکاری برای برگزاری مسابقات ملی فناوری و هوافضا جام "پایتخت طبیعت ایران" هستیم.
 همچنین «جواد غلام‌پور»، مدیرکل فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: از استارتاپ های دانش بنیان حقیقی و حقوقی در سطح استان حمایت کرده و تا 100 میلیون 4 درصد، پنج ساله با تنفس یکساله تسهیلات پرداخت می‌کنیم اما پول پاشی نمی‌کنیم.
 وی افزود: تا سه میلیارد و چهارمیلیارد تومان نیز است و البته تا 200 میلیون تومان می‌توانیم در استان پرداخت کنیم.
 غلامپور اظهارکرد: همچنین از شتاب دهنده‌ها با پرداخت تسهیلات حمایت خواهیم کرد که در استانها کم برخوردار همچون استان کهگیلویه و بویراحمد دو درصد کمتر نسبت به استانهای برخوردار است. علاوه بر این 15 میلیون تومان تسهیلات با سود چهار درصد نیز پرداخت می‌شود.
باید به جوانان بها دهیم
همچنین سید شمس الدین هاشمی، رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید برای تبدیل شدن علم به ثروت در استان باید بیشتر به جوانان بهاء دهیم، پتانسیل‌ها و استعدادهای آنها را شناسایی کنیم و هر چه از دست ما مسئولان بر می‌آید برای کمک و حمایت از آنها انجام دهیم چرا در صورت حمایت می‌توانند مشکلات کلیدی کشور را حل کنند.
 وی با اشاره به مسابقات ملی فناوری و هوا فضا در یاسوج بیان کرد: چنین حرکت‌هایی می‌تواند در رشد استان و کشور موثر باشند.
 هاشمی اظهارکرد: 4 شرکت دانش بنیان در سطح استان فعالیت دارند که نشان می‌دهد باید کار بیشتری در این زمینه صورت گیرد. در سطح استان 50 هسته و واحد فناور در 6 مرکز رشد فعالیت دارند و با توجه به ظرفیت‌های استان جای کار بیشتری در این زمینه وجود دارد.

 رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه ICT نیاز به حمایت و کمک‌های ویژه‌ای دارد.
 هاشمی اضافه کرد: هم اکنون شرکت‌های دانش بنیانی در حوزه تولید ثروت از طریق علم کار می‌کنند و فعالیت آنها در حوزه بازی‌های کامپیوتری، خدمات پزشکی و شهد هوشمند است. انتظار داریم به برگزاری استارتاپ ها در سطح استان کمک شود.
کم‌لطفی دانشگاه یاسوج و آموزش و پرورش به انجمن هوافضا
 علی محمودی، مسئول انجمن هوا فضای استان کهگیلویه و بویراحمد هدف از برگزاری این مسابقه بزرگ ملی را ایجاد هم اندیشی در بین دانشجویان و دانش آموزان خلاق و نوآور عنوان کرد و گفت: موضوع هزینه‌های اجرایی و تبلیغات رسانه‌ای و میدانی از موضوعاتی است که انتظار داریم فرماندار بویراحمد بیش از پیش در این خصوص با انجمن همکاری کند.
 وی افزود: در حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه یاسوج نسبت به ما کم لطفی شده و آنگونه که باید با انجمن هوا فضا در خصوص این مسابقه بزرگ ملی همکاری نکردند.‌
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1