تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : ۴۰۱۶۵۹
نماینده مردم کهگیلویه در مجلس:

«پتروشیمی دهدشت» از برنامه زمان‌بندی عقب است

۲
۰
«پتروشیمی دهدشت» از برنامه زمان‌بندی عقب است
کبنا ؛نماینده مردم کهگیلویه در مجلس جمعه 29 تیر ماه در بازدید از پروژه پتروشیمی دهدشت که با حضور جعفر ربیعی رئیس هلدینگ خلیج فارس برگزار شده بود از روند اجرای عملیات این پروژه انتقاد کرد.
عدل هاشمی‌پور در نشست مشترک فرماندار کهگیلویه، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس و سایر مسئولان مربوطه در محل پتروشیمی دهدشت از اقدامات انجام شده نظیر اتمام خاکبرداری، شروع ساختمان‌های غیر صنعتی و دیوارهای حایل قدردانی کرد.
نماینده مردم کهگیلویه در مجلس اظهار داشت: مردم دیگر بیش از این تحمل و ظرفیت وعده‌های مسئولان را ندارند و امیدوارم آقای ربیعی با بهره مندی از تجربه و تخصص خود تصمیم قاطعی برای تسریع در روند اجرا، تأمین منابع مالی و پیشرفت جدی پروژه اتخاذ و عقب ماندگی برنامه زمانبندی را جبران کند.
وی، افزود: برنامه تعریف شده به تأیید جدی وزیر محترم نفت رسیده و دستور اکید مبنی بر تسریع در اجرا و به روز بودن آن داشته‌اند.
هاشمی با بیان اینکه مهندس زنگنه همواره بر پایان زمانبندی پروژه اصرار دارند افزود:با تغییر مدیریت هلدینگ به نظر می‌رسد که مصوبات دو سفر قبلی وزیر نفت بالاخص برنامه کامل زمانبندی مورد توجه جدی نیست و در این صورت شخص وزیر می‌بایست پاسخگوی آن مصوبات و برنامه باشد.
در این نشست ربیعی رئیس هلدینگ و اشرف‌زاده مدیرعامل شرکت پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (پترول) که تحریم‌های جدید و عدم تأمین منابع ارزی و ریالی را عامل عقب ماندگی پروژه عنوان کردند اما این اظهارات اعتراض هاشمی‌پور را در پی داشت.
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت:ظاهرا خبر ندارید که تحریم ‌ها همیشه بوده و بخش اعظمی از مراحل دریافت  منابع ارزی و ریالی طی شده که نیاز است پیگیری جدی و مستمری اتخاذ شود.
همچنین جعفر ربیعی در این نشست با اشاره به برنامه زمانبندی 38 ماهه و اعتبار افزون بر یکهزار و 700 میلیارد تومانی این پروژه گفت: تأمین این منابع برای این مدت کار بسیار بزرگی است که همکاران من در تلاش‌اند از فاینانس خارجی و منابع داخلی صندوق توسعه ملی و سیار منابع از جمله تسهیلات بانکی تأمین شود.
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس تصریح کرد: این قول را به مردم و نماینده کهگیلویه می‌دهم که ظرف دو ماه آینده تکلیف تأمین منابع مالی پتروشیمی روشن و پس از آن پروژه با سرعت عملیاتی شود.
در پایان این نشست مصوب شد که اوایل هفته آینده نشست مشترکی با وزیر نفت در تهران برای پیگیری ادامه کار و تعیین تکلیف نهایی پروژه برگزار شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

شمو
Iran, Islamic Republic of
حاجی ناراحت نباش موحد میاید میبرش جلو پیمانکار جون
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
اگر موحد کارکن بود درآن چند سال.،خود و اطرافیانش برای محرومیت زدایی از کهگیلویه کاری می کرد.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1