تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۱۶
کد مطلب : ۴۰۱۶۴۰
کبنا گزارش می‌دهد

آغاز به‌کار جشنواره ملی آیین نمایشی رضوی در یاسوج / بویراحمد سرشار از بوی فرهنگ رضوی / دهبانی‌پور: هر شب 20 اثر نمایشی در نقاط مختلف شهرستان بویراحمد برگزار می‌شود

۰
آغاز به‌کار جشنواره ملی آیین نمایشی رضوی در یاسوج / بویراحمد سرشار از بوی فرهنگ رضوی / دهبانی‌پور: هر شب 20 اثر نمایشی در نقاط مختلف شهرستان بویراحمد برگزار می‌شود
کبنا ؛شامگاه جمعه هفتمین جشنواره ملی آئین‌های نمایشی رضوی با حضور گسترده مردم و علاقمندان به خاندان اهل بیت علیهم‌السلام در محل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز به کار کرد.
به گزارش کبنا، در حاشیه این جشنواره که اقشار مختلف مردم، هنرمندان و برخی از مسوولان حضور داشتند، رضا دهبانی‌پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به هفتمین جشنواره ملی آئین‌های نمایشی رضوی ضمن تبریک دهه کرامت، اظهار کرد: ایام دهه کرامت از میلاد باسعادت فاطمه معصومه (س) آغاز می‌شود و تا میلاد امام رضا (ع) ادامه دارد که در این ایام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌های موضوعی محول شده را در استان‌ها اجرا می‌کند.

دهبانی‌پور بابیان اینکه این برنامه‌ها در قالب تفاهم‌نامه‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) اجرا می‌شود، گفت: اهالی هنر، نمایش و هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد از توانایی‌ و ظرفیت‌های خوب در حوزه آیین‌های نمایشی برخوردار هستند که استان کهگیلویه و بویراحمد هفتمین سال است که در موضوع «آیین‌های نمایشی در فرهنگ رضوی» و «نقالی» این برنامه‌ها، جشنواره  را برگزار می‌کند و میزبان استان‌های کشور است.
وی افزود: بعد از ارائه فراخوان این جشنواره 42 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که از میان این تعداد آثار بارأی هیئت‌داوران ۱۰ اثر شامل ۶ اثر نمایشی و ۴ اثر نقالی از 9 استان کشور به مرحله نهایی هفتمین جشنواره آئین‌های نمایشی رضوی راه یافتند.
وی اضافه کرد: ۳ اثر منتخب در هفتمین جشنواره ملی آیین‌های نمایشی رضوی توسط هیئت‌داوران در استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی می‌شود و گروه اول به جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان معرفی خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: این آثار در پارک ولایت، پارک مهرورزی، پارک ساحلی و سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در شهر یاسوج به نمایش گذاشته می‌شود.

دهبانی‌پور اضافه کرد: همچنین این آثار در مناطق مادوان و سرآبتاوه شهرستان بویراحمد به نمایش گذاشته می‌شود که درواقع هر شب 20 اثر نمایشی در جایگاه‌های مختلف شهرستان بویراحمد اجرا خواهد شد.
وی بابیان اینکه جشنواره رضوی چند روز پیش در قالب جشن بزرگ دهه کرامت با حضور مسئولان استانی در بخش لوداب برگزار شد، اظهار داشت: این آثار از آیین‌های مذهبی گذشته، آداب‌ورسوم و قومیت‌های مختلف استان‌ها در فرهنگ رضوی به نمایش گذاشته می‌شود که درهرصورت مخاطبین خود را پیداکرده است.
وی بیان کرد: بعد از ارائه فراخوان مسابقات کتاب و کتاب‌خوانی در فرهنگ رضوی ثبت‌نام‌ها شروع‌شده است که بعد از 31 تیرماه آزمون این مسابقات برگزار می‌شود.
دهبانی‌پور اظهار داشت: این جشنواره‌ها فرصت خوبی است که مردم استفاده کنند و جوانان و نوجوانان در کنار خانواده به تماشای این برنامه‌ها بپردازند و ساعتی را به برکت این ایام مبارک دور همدیگر شاد باشند و از این برنامه‌های مفرح و اثرگذار بهره ببرند.

نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1