تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب : ۴۰۱۶۳۳
کبنا گزارش می‌دهد

چه کسی موظف به عذرخواهی شود؛ «رسانه‌ها»، پورالحسینی یا امام جمعه

۴
۱
چه کسی موظف به عذرخواهی شود؛ «رسانه‌ها»، پورالحسینی یا امام جمعه
کبنا ؛در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته (22 تیرماه 97) حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی امام جمعه محترم گچساران به موضوع کشیدن چادر از سر دانش‌آموزی (متقاضی آزمون استخدامی) اشاره و با لحنی شدید رئیس آموزش و پرورش گچساران و مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد را مورد خطاب قرار داد و اظهار کرد: «در حکومت جمهوری اسلامی کسی نمی‌گوید چادر ممنوع است توجیه می‌کنند که تقلب می‌شود که باید گفت خب در جیب مانتو هم تقلب می‌شود مانتو را هم دربیاورد! زیر روسری هم تقلب می‌شود و روسری را هم دربیاورد، این‌ها یعنی چی؟ من تعجب کردم وقتی با خانمی با اصرار گفتند چادرت را در بیاور چرا در گوش آن فرد نزد؟. بنابراین آقای رئیس آموزش و پرورش فردا به بنده گزارش دهند و آن خانمی که با اجبار چادر از سر دختران کشید، باید حتماً اخراج شود هر کسی که می‌خواهد باشد، فردا شنبه به بنده گزارش دهند. کسی که با اجبار و به بهانه قانون این کار را انجام داده است شما نظارت کنید و دقت کنید تا کسی تقلب نکند تقلب ممنوع و با متقلب برخورد شود اما به بهانه این موضوع و در هفته عفاف و حجاب از سر دختر چادر بیرون بکشید؟! که این خانم باید بیرون برود و جایش اینجا نیست و جای دیگری برود. آموزش و پرورش عذرخواهی کند، هم مدیرکل آموزش و پرورش و هم رئیس آموزش و پرورش باید عذرخوهی کنند، عرض کردم خیال نکنید اینجا بیابان است اینجا مردم گچساران خون دادند مردم غیرت و شرف دارند و مردم زیر بار ذلت نمی‌روند.»
بیانیه‌ای وحدت امام جمعه و پورالحسینی
رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر دوگنبدان فقط به انتشار اخبار خطبه‌های نماز جمعه (22 تیرماه) پرداختند که واکنش‌های زیادی در سطح جامعه، رسانه‌ها و فضای مجازی در پی داشت، غلامرضا تاجگردون و پورالحسینی نیز در صفحه‌های شخصی خود در اینستاگرام به اظهارات امام جمعه با گذاشتن جملات کوتاهی واکنش نشان دادند. تاجگردون در آن موقع نوشت؛ «اطلاعات منتقل شده به امام جمعه گچساران «غلوانگیز» بوده است.
اما به یکباره وقتی همگان منتظر بودند که امام جمعه گچساران در باره خطبه گذشته خود، این هفته توضیحات بیشتری و نتیجه گزارش خواسته شده از رئیس آموزش و پرورش گچساران را در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به مردم بدهد، بیانیه‌ی مشترکی از سوی دفتر امام جمعه و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان گچساران در رسانه‌ها منتشر می‌شود که حامل نکات تعجب‌برانگیز و پیام‌های معناداری بوده است.
متن این بیانیه‌ی به شرح زیر است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
واعتصموا به حبل الله جمیعاً و لا تفرقوا. (آل عمران آیه ۱۰۳)
اتحاد و همدلی همانند «نخ تسبیحی» است که مهره‌ها را در کنار هم نگه داشته و ارتباط منطقی بین آنها را برقرار می‌سازد، وحدت عامل حرکت بخش انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بوده و هست و انسان را در مسیر حرکت به سوی موفقیت‌ها و گذر از دست اندازها و گردنه‌های صعب العبور رهنمون می‌نماید.
بعد از روشنگری که توسط امام جمعه محترم و مدیریت محترم آموزش و پرورش به عمل، لازم است تعامل، همفکری، همدلی و همراهی بیشتر باهدف حفظ و پاسداشت ارزشهای دینی و به دور از جار و جنجال‌های حاشیه‌ای در رسانه‌ها و فضای مجازی با برنامه ریزی‌های دقیق و عقلانی، آینده‌ای روشن و امیدوارکننده را برای فرزندان عزیزمان رقم بزنیم.
و العاقبه للمتقین
دفتر امام جمعه شهرستان، روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان گچساران
 چه کسی باید موظف به عذرخواهی شود
بنا بر این گزارش؛ ضمن اینکه همه اعتقاد راسخ به وحدت و همدلی دارند و آن را رمز موفقیت و پیشرفت جامعه اسلامی می‌دانند، اما آیا نباید مشخص شود که چه کسانی در انتقال اطلاعات به امام جمعه گچساران «غلو» کردند و اینگونه می‌خواستند چهره «پورالحسینی» رئیس اداره آموزش و پرورش گچساران که به قولی خود و خاندانش انسان‌های متشرع و با اصالتی هستند را خراب کنند.
 چرا امام جمعه محترم گچساران اینگونه باید در خطبه‌های نماز جمعه زبان به نقد بگشاید و آن هم با لحنی تند از مدیران طلب عذرخواهی کند.
مگر رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد و گچساران چه چیزی انتشار داده‌اند که الان محکوم به جار و جنجال‌های حاشیه‌ای شده‌اند، آن‌ها چیزی که جزء واقعیت انتشار نداده بودند، در واقع نه «جار» زدند و نه «جنجالی» به پا کردند، هر چه بوده عین سخنان خطیب نماز جمعه دوگنبدان بود که با حضور مردم و در جمع مردم گفته شد.
 اکنون که پیام مشترک وحدت از سوی دفتر امام جمعه و روابط عمومی آموزش و پرورش صادر شده است، آیا امام جمعه محترم اصل قضیه را فهمیده و دیگر به دنبال عذرخواهی رئیس آموزش و پرورش و مدیرکل نیست.
چه اتفاقی افتاده که امام جمعه گچساران از مواضع تند خود در خطبه‌های هفته گذشته، این هفته سخنی به میان نیاورد، آن هفته کجا، این هفته کجا.
امام جمعه قطعاً می‌بایست بر روی اطلاعات منتقل شده به وی، دقت و منابع بیشتری داشته باشد.
 بالاخره چه کسانی جنجال هفته گذشته را رقم زدند، خاطیان احتمالی چه کسانی هستند؟ چه کسانی اطلاعات دقیق به امام جمعه  ندادند. آیا مردم و نمازگزاران نباید واقعیت را بدانند، آیا این افراد را نباید به مردم معرفی کرد؟ چه کسی نهایتاً باید موظف به عذرخواهی شود، رسانه‌ها، پورالحسینی، زارع‌پور و یا امام جمعه.
متن کامل سخنان حجت‌الاسلام حجازی امام جمعه گچساران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته (29 تیرماه) به شرح زیر است؛
امام جمعه گچساران با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: هیات دولت برای عبور از شرایط فعلی عزم راسخ داشته باشد.
حجت‌الاسلام سید امین الله حجازی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به میلاد با سعادت ثامن الحج (ع) و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار کرد: رهبری نکته‌ای بیان فرمودند که این وظیفه ماست که هر چه می‌توانیم در جهت معرفی اهل بیت (ع) و روشن کردن راه آنها تلاش کنیم.
وی افزود: امروز اتحاد زیر چتر ولایت اهل بیت (ع) ضروری است و باید سیره و مشی اهل بیت (ع) را برای مردم تبیین کنیم، یعنی یک حلقه اتحادی بین مردم و ائمه اطهار (ع) ایجاد کنیم چرا که تنها راه نجات بشریت اهل بیت هستند و باید تلاش کنیم سبک زندگی خودمان را مشی اهل بیت (ع) قرار دهیم.
امام جمعه گچساران درادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم هبری در دیدار با هیات دولت بیان کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند”که شرط اصلی موفقیت در تمامی عرصه‌ها برخورداری از روحیه قوی، شجاعت و عزم راسخ است.
 وی اذعان کرد: دشمن تلاش می‌کند که روحیه ملت و دولت را تضعیف کند و جوری القاء کند که مملکت در حال سقوط است و امنیت و آرامشی درکشور وجود ندارد.
حجازی تصریح کرد: هیچ کس نه در برون و نه در درون مملکت چنین تصوری نکند، چرا که رئیس اصلی این نظام مولایمان امام زمان (عج) است و این نظام متصل به عرش عظیم الهی است و طبیعی است که دشمنان فتنه و جنایت می‌کنند و مشکلاتی را به وجود می‌آورند اما این مملکت بی صاحب نیست.
خطیب جمعه گچساران عنوان کرد: دشمنان هر چه جنایت و فتنه انگیزی انجام دهند این مملکت قوی‌تر خواهد شد و همه مدیران و مسوولان در مقابل مشکلات کشور با تحرک و احساس مسئولیت بیشتری عمل کنند.
وی در ادامه با اشاره به هفته حج و زیارت گفت: مکه و مدینه برای همه مسلمانان است و همه مسلمنان نسبت به مدینه و کعبه حق دارند و آن حکومتی که از مفاهیم حج جلوگیری می‌کند سد عن سبیل الله می‌کند.
حجازی ادامه داد: به حجاج ایرانی عرض می‌کنم که وقت عبادت را باید در آنجا نیز غنیمت شمرد و در بحث خرید آب به آسیاب دشمن نریزند و اگر لازم است کالایی بخرند در داخل کشور و از تولیدات خودمان هزینه کنند.
امام جمعه گچساران در ادامه با اشاره به سیاست‌های ترامپ افزود: این ابله آمریکایی هر روز خیال می‌کند که مردم دنیا از آنها خوششان می‌آید که مردم به درستی متوجه شدند که نه عقلی دارد و نه سیاست می‌داند، در بحثی هم معامله قرن را مطرح می‌کند که بیایند و یک حکومت اسمی و سوری برای فلسطینیان تشکیل بدهند اما حاکم صهیونیست‌ها باشند که رهبری فرمودند” سیاسیت شیطانی و خبیث معامله قرن هرگز تحقق پیدا نخواهد کرد.
وی در ادامه ضمن بیان حدیثی از امام رضا علیه السلام گفت: حضرت علی بن موسی الرضا (ع) فرمودند” که اوج افتخار من این است که بنده خدا باشم و امروزه لازم است در محافل دانشگاهی و علمی ما به این نکات توجه شود و بندگی خداوند ساز و کار و مقدماتی دارد که با تقوا و پرهیز از حرام‌ها و گناهان باید بندگی خداوند کرد.
امام جمعه گچساران در ادامه با اشاره به جشن‌های زیرسایه خورشید افزود: آستان قدس رضوی چندین سال است که کاری بزرگ در سطح جهان را انجام می‌دهد و خدام رضوی در دهه کرامت به اقصی نقاط کشورمان و ۳۰ کشور دنیاعزیمت می‌کنند.
حجازی تصریح کرد: این خدام پرچم مقدس حرم امام رضا علیه السلام را با خودشان حمل می‌کنند و مردم هم به استقبال می‌آیند، تبرک می‌جویند و متوسل می‌شوند و شهرمان هم در شب میلاد امام رضاعلیه السلام میزبان خدام حرم رضوی هستند.
وی اظهار کرد: چند سالی است که آستان قدس رضوی به دستور مقام معظم رهبری ماموریت پیدا کرده است که مشکلات درحد امکان و نیاز نیازمندان در سطح کشور را بررسی کند، مثلاً در هر شهری معیاری را در نظر می‌گیرند و بعد از خیرین دعوت می‌کنند که بر فرض مشکل حادی در شهر وجود داشته باشد که ۷۵ درصد را آستان قدس متقبل می‌شود و ۲۵ درصد را نیزخیرین تقبل می‌کنند.
حجازی خاطرنشان کرد: در همین شهر به فقرا و مستمندان رسیدگی خواهد شد و لذا اگر کسی از نزدیکانشان مشکلات حادی دارد می‌تواند معرفی کنند که در این خصوص باید همه دست به دست هم بدهیم و مشکلات شهر را حل کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگی گچسارانی
Romania
به جای این بحث ها رسانه ها بهتر است در مورد استخدام های بی ضابطه در دستگاه های مختلف، پارتی بازی، رشوه گیری،گرانی و تورم، اعتیاد، فقر و هزاران درد بی درمان دیگر گزارش تهیه کنند و راهکار بدهند
معلم ساده
Iran, Islamic Republic of
داستان کی بود کی بود من نبودم ،باز هم در این قضیه تکرار شد و کسانیکه این غائله را راه انداختند قشنگ خودشون را شستند ومبرا کردند برای ادامه ی حضور درقدرت و حفظ پست و مقام و باز هم مقصر رسانه ها وفضای مجازی ولی خوشبختانه افکار عمومی ومردم خوب اینها را شناختند دوباره
همشهري
Iran, Islamic Republic of
به اشتباه خود پي بردن و اطلاعات ايشان نادرست بود. ولي بحث اينه كه بعضي ها از اين موقعيت سواستفاده كردن و قصد دارن مهندس پورالحسيني را از آموزش و پرورش گچساران عزل كنن. درحالي كه ايشون بهترين مدير در گچساران هستن.
بنده از شهر وندان گچسارانی هستم که حاج آقا حجازی را قبول دارم
Iran, Islamic Republic of
با سلام حاج آقای عزیز شما که همیشه. عدالت میزنی چرا وقتی شخصی برای شما سخنی آورد در مورد آن سخن تحقیق نمی کنید وآن را علنی میکنید مگر .ی قران .ی که اگر شخصی فاسد یا عاقل سخنی نزد شما آورد در مورد آن تحقیق کنید هر سخنی را در تریبون نماز جمعه خواهشا بدون تحقیق بوق وکرنا نکنید مردم را از خودت دور نکن شما فردی متدین هستی خدا همه ما را هدایت بفرما
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1