تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : ۴۰۱۶۳۱
امام جمعه قلعه‌رئیسی

اربابان سیاسی با خوی خانی کهگیلویه را سوزاندند/ سهم‌خواهی مدیران عثمانی کهگیلویه را نابود کرد

۳
۰
اربابان سیاسی با خوی خانی کهگیلویه را سوزاندند/ سهم‌خواهی مدیران عثمانی کهگیلویه را نابود کرد
کبنا ؛حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: تلاش کنیم هرجایی هستیم خادم امام رضا (ع) باشیم لازمه این خادمی تنظیم زندگی با امام رضا (ع) است و زندگی خویش را با گفتمان و معارف نورانی این ولی‌نعمت ما ایرانیان نورانی کنیم اهل گناه نباشیم حقوق همدیگر را رعایت کنیم همدیگر را اذیت نکنیم اهل صله‌رحم باشیم و از دورویی و حالات نفاق گونه دوری‌کنیم.
امام‌جمعه قلعه‌رئیسی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب از رئیس‌جمهوری و هیئت دولت را دعوت می‌کند و نکات مهمی را جهت ساماندهی اوضاع کشور به‌ویژه امور اقتصاد دعوت می‌کند یعنی همه به دولت کمک کنند بیان کرد: همه باید دولت را تقویت کنند و دولت را از حاشیه‌سازی و حاشیه پردازی دوری کند و وارد میدان شود و مشکلات را حل کند.
وی به عملکرد قرارگاه پیشرفت آبادانی در منطقه چاروسا اشاره و افزود: قرارگاه پیشرفت و آبادانی در منطقه چاروسا در دهستان جاورده مشغول فعالیت است لوله‌کشی آب و شرب روستاهای کوه پنبه و احمد ناصری و احداث دیوار حائل گابیون در روستای چم لپه و احداث استخر ۸۰۰ مترمکعب در بالای روستا از خدمات خوب و مفید و بابرکت این قرارگاه است از سردار سرافراز سپاه استان سردار بوعلی و مسئول قرارگاه آقای پرهیزگار تشکر و قدردانی می‌کنم درخواست می‌کنم در منطقه چاروسا و دهستان غربی زمینه فعالیت این قرارگاه هم فراهم است هم‌ظرفیت دارند هم بخشدار و هم مردم همکاری می‌کنند لذا این دهستان را مشمول برکات و خدمات این قرارگاه کنند.
صلواتی به موضوع انتخاب فرماندار کهگیلویه واکنش نشان داد و خاطرنشان کرد: موضوعی را با مردم و جوانان کهگیلویه بزرگ در میان می‌گذارم مردم کهگیلویه بزرگ بدانند جریان‌های سیاسی انحصارگرا و منفعت‌طلب و خودرأی یکی از عوامل محرومیت و عقب‌ماندگی کهگیلویه هستند یک عده‌ای خوی خانی دارند و باعث شدند جوانان شایسته کهگیلویه که مدیران لایقی هستند بسوزند و محروم شوند و ارمغان این جریان‌ها فقط اختلاف و دوگانگی و چندگانگی و محرومیت بود.
 
امام‌جمعه قلعه‌رئیسی گفت: باید از این نوع جریان‌ها و اربابانشان و تفکراتشان عبور کرد، بالاخره خان و کدخداهای سیاسی شهرستان نتوانستند توافق کنند و استاندار محترم فرماندار کهگیلویه را منصوب کردند الآن همه باید کمک کنند به یاری‌اش بیایند سهم خواهی را کنار بگذارند هرکس دلسوز این مردم است کمک کند به‌عنوان یک طلبه از باب خیرخواهی به این جریانات سیاسی و اربابان سیاسی سفارش می‌کنم بنشینید مطالعه کنید به فکر آرامش و آسایش زن و فرزندانتان و تهیه توشه برای قبر و قیامتتان باشید دست از سر مردم بردارید بگذارید کهگیلویه عزیز بماند.
 
صلواتی در ادامه به اهمیت اوقات فراغت دانش آموزان اشاره و تأکید کرد: این روزها در سطح استان مدارس تعطیل است اما تربیت تعطیل نیست هم اداره کل آموزش‌وپرورش و هم اولیاء در این ایام تعطیلی مدارس به فکر اوقات و فراغت دانش آموزان باشند برنامه‌ریزی کنند دیگر نهادهای فرهنگی مثل سازمان تبلیغات و بسیج خصوصاً در مناطق محروم چاره‌اندیشی کنند.
 
وی ادامه داد: ای‌کاش نتیجه ۸ ماه تحصیل در مدارس باعث رونق مساجد و نماز جماعت و برنامه‌های دینی می‌شد ما در سطح استان علی‌رغم ظرفیت‌های فراوان اما دچار ضعف هستیم نتیجه عملکرد تربیت دینی خانواده‌ها و آموزش‌وپرورش در مساجد مشخص می‌شود همکاری این دو نهاد عامل رونق مسجد است و امروز هرکس مغز افراد را دارد ثروتمند است آموزش‌وپرورش صاحب این سرمایه است و این امانت الهی و حق ناس در اختیار آموزش‌وپرورش است.
وی افزود: باید فضای مدارس فضای دین‌داری دین‌باوری و ارزش‌مداری و معنویت باشد و به خاطر آسیب‌هایی که در سطح کلان در آموزش‌وپرورش است نتوانستیم این انتظارات را برآورده کنیم.
 
امام‌جمعه قلعه‌رئیسی اضافه کرد: یکی از آسیب‌های جدی در آموزش‌وپرورش سیاسی‌کاری و تقسیم‌بندی و سهم‌بندی در مدیریت‌هاست تمام تلاش این نوع مدیریت رضایت‌مندی و لبخند سهم خواهان و اربابان سیاسی است و مسائل تربیتی و دینی در این نوع نگاه و مدیریت ذبح می‌شود و مسائل قومی و سیاسی و سهم خواهی و تقسیم غنائم انتخاباتی و حفظ صندلی مدیریت با هر شگردی اولویت می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: حتی تلاش می‌کنند در رسانه‌ها نقد نشوند بعضی قلم و سایت‌ها را خریداری می‌کنند یا عده‌ای از قلم‌به‌دستان و سایت‌ها برنامه‌های بی‌محتوا و گزارش‌ها صوری و کاغذی این مدیران فرهنگی را برکات و نزولات آسمانی معرفی می‌کنند و گوش فلک را کر می‌کنند و در این نوع مدیریت‌ها از ساحت مقدس نهادهای فرهنگی و تعلیم و تربیت قداست زدایی صورت می‌گیرد و نقش فداکارانه و ایثارگران معلمان تخریب می‌شود.
 
صلواتی یادآور شد: وقتی معیار عده‌ای از مدیران این می‌شود که با ما هستی یا نه؟ حامی ما هستی یا نه؟ فلانی را دعوت می‌کنی یا نه؟ این نوع مدیریت از حکومت عثمان به ارث رسید لازم است سیاست‌گذاری‌ها را اصلاح نمود و سیاسی‌کاری‌ها و تقسیم‌بندی‌ها را از ساحت مقدس آموزش‌وپرورش جدا نمود و نباید یک معلم از جهت مالی آن‌چنان در تنگنا باشد که مجبور باشد به خاطر معاونت و مدیریت یا دیگر سهم‌ها در مقابل این نوع مدیریت‌ها سر تعظیم فرود آورند و خود را تحقیر کند تا از مواهب برخوردار باشد معلم مقدس است و این قداست زدایی از معلم است این نوع نگاه و مدیریت توهین به علم و عالم و معلم است.
 
خطیب جمعه قلعه‌رئیسی ادامه داد: این نوع مدیریت بدهکاران به اربابان سیاسی و جناح‌های سیاسی نمی‌تواند افراد انقلابی و ولایی تربیت کند این نگاه کاسب‌کارانه و قربانی کردن معلم در جامعه است و یک چنین معلمی از چشم دانش آموزان می‌افتد و جامعه به‌عنوان منفعت‌طلب فردی و فردی جیره‌خوار جریانات سیاسی به او نگاه می‌کنند و هم نمایندگان محترم هم اربابان سیاسی هم سهم خواهان تلاش کنند ساحت مقدس تعلیم و تربیت و آموزش‌وپرورش را آلوده به این نوع مدیریت نکنند و امروز مطالبه رهبر انقلاب و مردم از نهادهای فرهنگی انقلابی گری و تفکری انقلابی و تربیت نیروهای مؤمن و انقلابی و ولایی و جهادی است در این نوع مدیریت اولویت ارزش‌ها و آرمان‌ها و تعهد و تخصص و دلسوزی است.
 
وی تأکید کرد: از استاندار محترم می‌خواهیم این نوع مدیریت را برنهادهای فرهنگی حاکم کنند اگر نوای دل‌نشین این نوع مدیریت در رأس نهادهای فرهنگی استان حاکم شود یقیناً نهادهای فرهنگی در مسیر آرمان‌ها و ارزش‌ها و امام و شهیدان و ولایت حرکت می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
تو چرا این قدر
میرزا قلی خان
Iran, Islamic Republic of
منظورتون از اربابان سیاسی کیه مثلا؟ همه چی امن و امان . ش. بگیر .ما مردم کهگیلویه همه چیمون سر جاشه شما زیاد .. تحریمیم بودجه نیست نماینده داریم پر تلاش میره با بدبختی از یه جایی پولی ورمیداره میاره . نمیدونم مشکل شما چیه که همیشه یه بحثی دارین .یعنی صاحب .این استان یکی . رو برکنار کنه
Iran, Islamic Republic of
خدا به داد مردم چاروسا برسه با این حرفهای تکراری و خسته کننده
یه نگاهی به.ن بنداز ببین چند نفر شرکت میکنند دلیلش همین سخنان. که مرتب تکرار می شود
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1