تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۳
کد مطلب : ۴۰۱۶۱۵
در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

پیشنهاد مدیرکل محیط زیست به استاندار / احمدی: همه رعایت کنند / 150 هکتار از جنگل‌های دنا شرقی نابود شد

۲
۰
پیشنهاد مدیرکل محیط زیست به استاندار / احمدی: همه رعایت کنند / 150 هکتار از جنگل‌های دنا شرقی نابود شد
کبنا ؛نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز به ریاست استاندار با حضور نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این نشست داود راهزادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات به وجود آمده در حامل‌های انرژی در نتیجه کمبود بارش گفت: در زمینه تامین 5 هزار مگابایت تولید برق آبی در کشور مشکل داریم و همچنین سالانه نیز 4 تا 5 هزار مگابایت افزایش مصرف داریم که با این شرایط راهی جز مدیریت مصرف با اعمال خاموشی‌های با برنامه نداریم.
وی با تاکید بر اینکه در صورت عدم مدیریت مصرف به طور حتم شاهد فروپاشی شبکه هستیم، عنوان کرد: کمبود 9 هزار مگابایت برق را باید در کشور مدیریت کنیم که به همین دلیل مصوباتی را در زمینه تغییر ساعت کار اداری و خاموشی‌های با برنامه داریم.
راهزادی ابراز کرد: طبق مصوبه‌‌ای ساعت کاری ادارات 6 شهرستان گرمسیری استان شامل کهگیلویه، گچساران، لنده، بهمئی، چرام و باشت از 6:30 تا 13:30 اعلام شده و بعد از آن اصلاحیه‌ای صورت گرفته که دو شهرستان سردسیری بویراحمد و دنا نیز مشمول این مسئله نیز هستند.
مدیرعامل شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه طبق قانون ادارات ملزم به کاهش 20 درصدی مصرف هستند، افزود: اعمال خاموشی‌ به صورت عموم نداشته‌ایم و از 4 تیرماه که مدیریت مصرف را به جد پیگیری کردیم جزو استان‌های برتر در زمینه مدیریت مصرف هستیم.
راهزادی با بیان اینکه رشد مصرفی را داریم ولی پیک را کنترل کردیم، تصریح کرد: در سال گذشته پیک روز 417 مگابایت و پیک شب 415 مگابایت بود اما در امسال پیک مصرفی روز 415 و پیک شب 412 مگابایت است.
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه پلاستیک سبب نابودی محیط زیست می‌شود، گفت: استفاده از لیوان‌های ارگانیک به جای لیوان‌های پلاستیک در دستور کار قرار گیرد و این کار از استانداری استان شروع شود.
150 هکتار از اراضی دنای شرقی در آتش نابود شده است
بسطامی با بیان اینکه بشار و دیگر رودخانه‌های استان در حال خشک شدن هستند، افزود: خشک شدن رودخانه‌ها مشکلات زیست محیطی را ایجاد می‌کنند.
وی با بیان اینکه 150 هکتار از اراضی جنگل‌های استان در منطقه دنای شرقی در روزهای اخیر طعمه حریق شد، افزود: امیدواریم مسئولان و متولیان امر حمایت بیشتری در زمینه حفاظت از مناطق حفاظت شده داشته باشند.
یاسوج در تنش آبی
در ادامه این نشست سید علی لدنی‌نژاد مدیرعامل آبفای شهری با اشاره به  تنش آبی در کشور گفت: 6 شهر یاسوج، باشت، دیشموک و مادوان در تنش آبی هستند که تنش آبی در یاسوج بیشتر است.
وی با اشاره به اینکه مردم تنش‌ آبی و مشکلات در حوزه آب و برق را جدی بگیرند، افزود: جداسازی آب شرب و آب فضای سبز موجب صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود که تاکنون استانداری، جهاد کشاورزی و صدا و سیما این اقدام ارزشمند را انجام داده‌اند.
این مسؤول بیان کرد: آب تنها حامل انرژی است که قابل ذخیره شدن است لذا دستگاه‌ها تانکر ذخیره آب داشته باشند و این موضوع را جدی بگیرند، همچنین سر شیر کاهنده آب نصب شود.
استفاده از لیوان‌های ارگانیک به جای لیوان‌های پلاستیک 
در ادامه محسن جعفری‌نژاد بسطامی مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد طبق وقت قبلی سخنان خود را به مدیریت پسماند اختصاص داد و گفت: پلاستیک موجب نابودی محیط زیست می‌شود که توصیه می‌شوند استفاده از لیوان‌های ارگانیک به جای لیوان‌های پلاستیک در دستور کار قرار گیرد و این کار از استانداری استان شروع شود.
وی با بیان اینکه بشار و دیگر رودخانه‌های استان در حال خشک شدن هستند، افزود: خشک شدن رودخانه‌ها مشکلات زیست محیطی را ایجاد می‌کنند.
این مسؤول با بیان اینکه 150 هکتار از اراضی جنگل‌های استان در منطقه دنای شرقی در آتش سوختند، گفت: امیدواریم مسؤولان استان حمایت بیشتری انجام دهند تا شاهد از بین رفتن مراتع و جنگل‌ها در سطح استان نباشیم.
اما استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها موظف هستند از محصولات ارگانیک استفاده کنند، گفت: حقابه‌های رودخانه‌های بشار و سایر رودخانه‌های استان اعلام شود تا معاون عمرانی این موضوع را پیگیری کند.
علی‌محمد احمدی بیان کرد: زمان آن رسیده که دستگاه‌ها برای جلوگیری از آتش‌سوزی در جنگل‌ها و اراضی استان چاره‌اندیشی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

یا حق
Iran, Islamic Republic of
خدا بیونسمی کی .ه که بعد چهار سال. برق استان هنی هنی عزلت نکردنه
بخدا برق استان در حال. تو رو خدا یکی به دادمو برسه
Iran, Islamic Republic of
در خبر ارسالی از عبارت مگابایت استفاده شده که واحد حجم داده می باشد و میبایست از عبارت مگاوات برای برق استفاده کرد. تصحی نمایید . با تشکر.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1