کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فرمانده انتظامی گچساران خبر داد

دستگیری باند کلاهبردار تلفنی در گچساران+جزییات

28 تير 1397 ساعت 14:05

فرمانده انتظامی شهرستان گچساران از انهدام یک باند کلاهبردار تلفنی خبر داد و گفت: متهمین از طریق تماس تلفنی اقدام به کلاهبرداری می کردند


فرمانده انتظامی شهرستان گچساران از انهدام یک باند کلاهبردار تلفنی خبر داد و گفت: متهمین از طریق تماس تلفنی اقدام به کلاهبرداری می کردند.
 به گزارش کبنانیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ سید محمد موسوی گفت: در پی تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری تلفنی شناسایی و دستگیری کلاهبردار یا کلاهبرداران در اختیار این پلیس قرار گرفت.
وی بیان داشت: مالباختگان پس از حضور در پلیس آگاهی شهرستان در اظهاراتشان به ماموران، گفتند: که شخصی از طریق تماس تلفنی بیان نمود که از رادیو جوان تماس گرفته‌ایم و شما برنده سفر به عتبات عالیات شده‌اید و برای دریافت وجه و جایزه خود به اولین دستگاه خودپرداز مراجعه کنید و پس از مراجعه به خود پرداز با شگردهای خاصی موفق به خالی کردن حساب شاکیان می‌شدند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: با آغاز تحقیقات مقدماتی، پرونده ها مشابه دیگری نیز به این پلیس توسط مراجع محترم قضایی ارجاع که پس از خالی کردن حساب کیس‌ها دیگر پاسخگوی تلفنشان نبودند.
موسوی در توضیح نحوه‌ی شناسایی متهمان پرونده، گفت: با توجه به اینکه مبالغ واریزی مالباختگان به حساب‌های مختلفی واریز شده بود، ۳۴ پرونده تشکیل و پس از هماهنگی لازم با مقام محترم قضایی یک گروه زبده از کاراگاهان پلیس آگاهی مسئول رسیدگی به صورت خاص و ویژه شدند.
وی گفت: که در نهایت از طریق بررسی حساب‌های بانکی و انجام یک سری اقدامات پلیسی و کارشناسانه و مکاتبه با سایر استان ‌ا گروهی از مامورین پلیس آگاهی شهرستان گچساران به استان آذربایجان غربی اعزام و با همکاری پلیس آگاهی شهرستان ارومیه موفق به شناسایی و دستگیری ۲ نفر از متهمین شدند.
موسوی افزود: به شهرستان گچساران انتقال که در بازجویی‌های اولیه تاکنون به ۵ فقره کلاهبرداری تلفنی در شهرستان گچساران اعتراف که متهمین به همراه پرونده متشکله در اختیار مراجع قضایی قرار و روانه زندان شدند.
 موسوی در خاتمه بیان کرد:  این باند تاکنون اعتراف به کلاهبرداری بالغ بر بیش از ۵۰ میلیارد ریال در سطح کشور و ۶ میلیارد ریال در شهرستان گچساران کردند و تحقیقات جهت دستگیری سایر باند ادامه دارد و از مردم خواست تا به راحتی فریب این چنین کلاهبرداری‌های تلفنی را نخورند و اطلاعات بانکی خود را در اختیار افراد غیره مجاز و غریبه قرار ندهند.
 


کد مطلب: 401607

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401607/دستگیری-باند-کلاهبردار-تلفنی-گچساران-جزییات

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1