کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

مدیرانی که به جلسات اداری چرام اهمتی نمی‌دهد / سن اعتیاد به نوجوانان رسیده است

28 تير 1397 ساعت 1:09

شورای پیشگیری از مواد مخدر شهرستان چرام به ریاست داریوش پاداش معاون سیاسی فرماندار برگزار شد.


نشست شورای پیشگیری از مواد مخدر از محدود جلساتی است که باید مدیر دستگاههای دولتی شخصاً حضور داشته باشند اما متاسفانه شورای شهرستان چرام اینبار مثل بعضی از جلسات بدون حضور مدیران برگزار گردید، در چنین جلساتی مصوباتی شکل می‌گیرد که بالاترین رده هر دستگاه باید پای آنرا امضاء نماید تا قابلیت اجرایی داشته باشد و حضور معاون و یا کارشناس غیر مسئول نمی‌تواند این مصوبات را اجرایی نماید. 
 شورای مواد مخدر شهرستان چرام با حضور پاداش معاون سیاسی و امنیتی فرماندار، افسردیر بخشدار مرکزی و تعدادی مدیران و معاونین دستگاهها در روز چهارشنبه (27 تیرماه) برگزار گردید در این جلسه ابتدا ادارات نقطه نظرات خودرا در مورد چگونگی ساماندهی مشکل اعتیاد جوانان ونو جوانان بیان داشتند.
ابتدا بخشایی مدیر ورزش و جوانان عنوان کرد: امروزه جوانان به سمت مواد مخدر صنعتی روی آورده‌اند، جوان معتاد بیمار است و آسیب دیده، آن‌ها به علت عدم تمکن مالی وبرای خرید مواد به تخریب اماکن روی می‌آورند، بهتر است نیروی انتظامی در ساعات نیمه‌های شب بیشتر مراقب اماکن باشند تا از گزند تخریب دور بمانند. 
در ادامه کارشناس شهرداری چنین ابراز کرد که آگاهی دهی به خانواده‌ها باید صورت بگیرد، از پایگاههای مردمی بیشتر استفاده شود. 
مدیر ارشاد در این خصوص چنین عنوان بیان کرد که باید اول بیماری را شناخت، بدون شناخت بیماری وبیمار نمی‌توان به درمان آن اقدام نمود. 
افسردیر بخشدار مرکزی یکی دیگر از مدیران حاضر در جلسه بود که به ایراد سخن پرداخت و گفت: معتاد بیمار است، بازداشت ولی مشکل را حل نمی‌کند، اعتبارها را در زمینه آگاهی بخشی باید هزینه کرد.
وی به اهمیت کمسیون مواد مخدر واهمیت آن اشاره و اظهار کرد:  یکی از جلساتی که اهمیت ملی و کشوری دارد همین شورای مواد مخدر شهرستان است، باید از جانب ادارات کارشناسی که آگاهی کامل دارد در این جلسه حضور یابد وبا اطلاعات جلسه قبل اقدام به سخن گفتن نماید. 
 
افسردیر به اهمیت آگاهی بخشی مردم و میزان تاثیر آن گریزی زد و بیان کرد: تا زمانیکه مردم را وارد این بحث نکنیم ریشه کن نخواهد شد، در شهر همجوار ما در هفته یک جوان بر اثر سو مصرف مواد تلف می‌شد اما وقتی خانواده‌ها نسبت به اهمیت و مضرات مواد مخدر آشنایی پیدا کردند خودکشی‌ها ومرگ میرهای حاصل از مواد کمتر شده است، همه باید بدانند وشرکت کنند، خودمان را دست کم نگیریم، مایک شهرستان هستیم، شان جلسات را رعایت کنیم، خبرنگاران می‌توانند شوخی‌های مارا منعکس کنند. 
 
در پایان جلسه پاداش معاون سیاسی وامنیتی فرماندار چرام اظهار داشت: همه ما فکر می‌کنیم تنها نیروی انتظامی باید نسبت به مواد مخدر عمل کند ویا مسئولیت دارد، زندان مشکل اعتیاد را حل نخواهد کرد، متولی جلسه که بهزیستی است باید مدیر حضور می‌داشت تا پای مصوبات را امضا کند، متاسفانه متولیان از انسانهای نجات یافته حمایت و پشتیبانی نمی‌کنند، سراغ داریم افرادی را که ترک اعتیاد کرده اما نه بهزیستی ونه کمیته امداد هیچگونه کمکی به آنها نکرده‌اند، کسی که از این بیماری نجات می‌یابد کمک کنیم تا انگیزشی برای نجان ده نفر شود.
 
«پاداش» به پایین آمدن سن اعتیاد اشاره کرد و گفت: سن اعتیاد به نوجوان دوازده و سیزده ساله رسیده، آنهم موادی که ما بخواب هم نمی‌بینیم، باید آگاهی بخشی را از مقاطع ابتدای ومتوسط اول ودوم شروع کرد، با همایش‌ها در طول سال برای خانواده‌ها  ، در خصوص داروخانه‌ها بیشتر دقت شود تا دارو در اختیار هرکسی نگذارند. 
 ---------------------------------------------
خبر از سید قربانعلی موسوی شیرازی
---------------------------------------------
 


کد مطلب: 401599

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401599/مدیرانی-جلسات-اداری-چرام-اهمتی-نمی-دهد-سن-اعتیاد-نوجوانان-رسیده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1