کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست فعالان اقتصادی با رئیس دانشگاه یاسوج مطرح شد

مدیریت «هر چه آید، خوش‌ آید» در کهگیلویه و بویراحمد / افتخارش این بود که 100 نفر از قوم و خویشش را استخدام کرد

27 تير 1397 ساعت 16:45

رئیس دانشگاه یاسوج قوم‌گرایی را عامل عقب‌ماندگی کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: در این استان افتخار یک مدیر پس از انتصاب این است که توانسته ۱۰۰ نفر از قوم و خویش خود را استخدام کند و همین موضوع سبب شده است که کمبودهای ما به جای خودش باقی بماند.


 احمد عریان ظهر امروز در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد با  دانشگاه یاسوج اظهار داشت: ارتباط دانشگاه و صنعت در دنیا ارتباط دولت با دولت نیست و 90 درصد ارتباط دانشگاه با بخش خصوصی است.
وی افزود: دانشگاه یاسوج 6 هزار دانشجو در 40 رشته کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و 1900 پایان‌نامه دانشجویی دارد که اگر حتی 10 درصد این پایان‌نامه‌ها به مشکلات این استان می‌پرداخت الان ما با این حجم مشکل و محرومیت روبرو نبودیم.
رئیس دانشگاه یاسوج گفت: این دانشگاه 232 عضو هیئت علمی دارد که می‌توانند مسائل دانش بنیان را هدایت کنند و اگر از این تفکر خلاق استفاده می‌کردیم الان در وضعیت بهتری بودیم.
عریان با بیان اینکه در هیچ جای کشور ارتباط دانشگاه و صنعت به اندازه استان کهگیلویه و بویراحمد ضعیف نیست، عنوان کرد: ارتباط دانشگاه یاسوج با سازمان‌ها و نهادهای بیرون در گذشته بسیار کم بود اما در پنج ماه اخیر مقوله ارتباط دانشگاه و جامعه تغییر کرده و خیلی‌ها خواهان برگزاری نشست با دانشگاه یاسوج هستند.
وی بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود داشتن ظرفیت‌های خدادادی زیادی از جمله گیاهان دارویی و نفت و گاز هنوز هم جزء استان‌های محروم کشور محسوب می‌شود که علت آن بی‌برنامه بودن و عدم توجه به شایسته‌سالاری است.
رئیس دانشگاه یاسوج گفت: یک مدیر سیاسی استان در جلسه رسمی تجلیل از معلمان در روز معلم گفت که دانشگاه خودش پول دارد چرا به دنبال ارتباط با بخش خصوصی است؟ خودش برای پژوهش هزینه کند که باید بگوییم داشتن چنین تفکری باعث تاسف است.
عریان با بیان اینکه متاسفانه ما به نخبه‌گرایی اعتقادی نداریم، ابراز کرد: در این استان افتخار یک مدیر پس از انتصاب این است که توانسته 100 نفر از قوم و خویش خود را استخدام کند  و همین موضوع سبب شده است که کمبودهای ما به جای خودش باقی مانده  و از آن طرف نیروی اضافی بدون تخصص وارد ادارات شود.
 وی عنوان کرد: ما شایسته‌سالاری را گاهی با قوم و خویش محوری عوض می‌کنیم، ما بی‌برنامه و «هرچه آید، خوش آید» هستیم، دچار روزمرگی هستیم و بعد توقع داریم به آن جایی که می‌خواهیم برسیم.
رئیس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه باید راهکارهایی برای برگزاری کمیسیون‌های مشترک بین دانشگاه و بخش خصوصی اندیشیده شود، گفت: امکانات دانشگاه یاسوج در خدمت اتاق بازرگانی قرار می‌گیرد و آموزش‌های مختلفی که بخش خصوصی نیاز دارد را تقبل می‌کنیم.
عریان به توان علمی دانشگاه یاسوج اشاره داشت و بیان کرد: از 0.5 درصد اساتید برتر دنیا، هشت نفر در کشور ایران است که از این تعداد یک نفر در دانشگاه یاسوج به فعالیت مشغول است، این در حالی‌ است که هیچکدام از این هشت نفر در دانشگاه بزرگی مانند دانشگاه شیراز نیستند.
وی با بیان اینکه ما باید به داشته‌های خود افتخار کنیم، گفت: پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان فرزندان دانشگاه هستند و از امکانات آنها در جهت توسعه استان استفاده می‌کنیم.
رئیس دانشگاه یاسوج از پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه یاسوج از بهمن‌ماه امسال خبر داد و ابراز کرد: امیدواریم این موضوع زمینه‌ساز افزایش مراودات اساتید ما با دانشگاه‌های خارجی شود.


کد مطلب: 401587

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401587/مدیریت-آید-خوش-کهگیلویه-بویراحمد-افتخارش-این-100-نفر-قوم-خویشش-استخدام

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1