کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد

همایش امامزادگان و بقاع متبرکه در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

26 تير 1397 ساعت 18:35

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به مناسبت دهه کرامت همایش تجلیل از امامزادگان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.


حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: به مناسبت دهه کرامت 10 برنامه مختلف فرهنگی و مذهبی در بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
جنتی‌پور بابیان اینکه همایش بزرگداشت امامزادگان در یک بقعه شاخص در شهرستان‌ها ازجمله این برنامه‌ها است، افزود: همایش تجلیل از امامزادگان کهگیلویه و بویراحمد روز پنجشنبه 28 تیرماه در امامزاده قاسم (ع) یاسوج با سخنرانی «آیت‌الله حسینی» امام‌جمعه شهر یاسوج برگزار می‌شود که در این آئین از واقفان برتر، خادمان رضوی و هیئت‌امنا بقاع متبرکه نیز تجلیل خواهد شد.
وی تصریح کرد: همایش بزرگداشت امامزاده قاسم روز پنجشنبه ساعت 10 صبح با حضور مسئولان و خادمان اهل‌بیت عصمت و طهارت برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بابیان اینکه وجود امام زادگان ولایت مداری و فرهنگ شیعه را توسعه می‌دهد، اظهار داشت: هدف از برگزاری این برنامه‌ها معرفی جایگاه معنوی امامزادگان و نقش آن‌ها در رشد فرهنگی و دینی جامعه است.
وی بیان کرد: دشمنان به‌ویژه وهابیت برای ضربه زدن به جایگاه امام زادگان تلاش می‌کنند، و برنامه‌هایی را برای کمرنگ کردن جایگاه امام زادگان در کشور ما دارند که شبهاتی را به شکل هدفمند ایجاد می‌کنند.
وی افزود: یکی از برنامه‌های دشمنان سست کردن اعتقادات جوانان و دور کردن آن‌ها از مسجد و امام زادگان هست ، که  آگاه‌سازی جامعه نسبت به سیره و روش ائمه ضروری است.
جنتی‌پور بیان کرد: از محل اعتبارات خروجی هر امامزاده ۴۰ درصد در حوزه عمرانی، ۲۰ درصد در حوزه فعالیت فرهنگی، ۳۰ درصد در بخش هزینه نگهداری و مدیریت و همچنین ۱۰ درصد طبق قانون تحت عنوان حق تولیه به خزانه منتقل می‌شود.
جنتی‌پور عنوان کرد: تعداد 225 بقاع متبرکه در سامانه جامع استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت‌شده که این بقاع بین 3 تا هفت نفر هیئت‌امنا دارند.


کد مطلب: 401564

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401564/همایش-امامزادگان-بقاع-متبرکه-کهگیلویه-بویراحمد-برگزار-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1