کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جمع خبرنگاران مطرح شد

برگزاری مسابقات «فناوری و هوافضا» در یاسوج / نامه‌ی که از «خادمی» به «احمدی» رسید، اما هنوز بدون پاسخ / مسوولانی که با کار جوانان و علمی بیگانه‌اند

26 تير 1397 ساعت 13:57

رئیس کل انجمن هوا و فضای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسابقات ملی «فناوری و هوا فضا» جام پایتخت طبیعت ایران شهریورماه امسال در یاسوج مرکز استان برگزار می‌شود.


 اولین کنفرانس خبری مسابقات ملی فناوری و هوافضایی جام «پایتخت طبیعت ایران» در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد که برای اولین بار جلسه‌ای بدون حضور مسوولان ارشد استان برگزار شد و همه جوانان (کمتر از 30 سال سن) بودند.
قبل از شروع یک بحث خبری، حضور جوانان به عنوان شاکله و سازه انجمن هوافضای استان کهگیلویه و بویراحمد نظرم را جلب کرد. با معرفی خودم سر صحبت و گفت‌وگوی خبری را با «علی محمودی» رئیس انجمن هوافضای استان باز کردم در همان ابتدا او از عدم همکاری مسوولان ارشد این استان با انجمن هوافضا گلایه و اظهار کرد: گاهاً مجبوریم زمان زیادی را در راهروهای ادارات، دانشگاه‌ها و برخی دستگاه‌های دولتی تلف کنیم تا پاسخ را دریافت کنیم.
محمودی گفت: به جزء از پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد از هیچ کدام از دستگاه‌ها رضایت نداشت.
وی از من خواست این حرف‌ها را نزنم چرا که شاید در همکاری دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها عده‌ای مانع تراشی کنند.
رئیس انجمن هوافضای استان کهگیلویه و بویراحمد از نامه‌نگاری‌های خود با «سید موسی خادمی» استاندار وقت در رابطه با برگزاری مسابقات ملی «فناوری و هوافضا» خبر داد و گفت: اصلاً پاسخی به ما نداد و همچنین با استاندار جدید استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در سال 96 مکاتبه‌ای انجام دادیم در همین خصوص که تاکنون خبری از پاسخ آن نامه‌ی نیست.
محمودی گفت: اعضای انجمن هوافضای استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از نهادهای مردمی و غیردولتی است که تاکنون توانسته‌ایم 90 میلیون تومان برای برگزاری این مسابقات جذب کنیم و ما به هیچ وجه به دنبال سودآوری نیستم بلکه فقط به عنوان جوانان این دیار می‌خواهم قدمی و ولو اندک برای استان‌مان برداریم.
وی یکی از اهداف این مسابقات را معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: با حضور مهمانانی از سراسر کشور قطعاً فرصت مناسبی است تا به معرفی ظرفیت‌های استان نیز بپردازیم.
« محمودی» در ادامه افزود: این مسابقات در پنج گرایش طراحی و ساخت پهباد، سازه‌های ماکارونی، دستاوردهای پژوهشی، راکت آبی و گلایدر 18 تا 21 شهریورماه امسال برای اولین بار در استان به مدت سه روز برگزار می‌شود. همچنین یک گرایش عمومی که همه رده‌ها می‌توانند در آن شرکت کنند و پروژه‌های خود را ارائه دهند.
وی این مسابقات ملی در سه بخش دانشجویی، دانش آموزی و آزاد خواهد بود، اظهارکرد: علاقمندان می‌توانند برای شرکت در این مسابقات از 20 تیرماه تا 15 شهریورماه به این آدرس www.cup.kbstp.ir مراجعه و ثبت نام کنند.
رئیس کل انجمن هوا و فضای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: معاون وزیر ارتباطات و معاون وزیر علوم به عنوان مهمان ویژه در مراسم افتتاح این مسابقات شرکت خواهند کرد.
محمودی تصریح کرد: این مسابقات با حضور بیش از 600 نفر از سراسر کشور در دانشگاه یاسوج برگزار می‌شود.
وی ضمن گلایه از همکاری نکردن ادارات، دستگاه‌های و مراکز علمی و آموزشی استان در برپایی این مسابقات ادامه داد: پراک علم و فناوری استان در این زمینه همکاری مطلوبی با ما داشته‌اند.
رئیس کل انجمن هوا و فضای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از نفرات برگزیده طی مراسمی تجلیل به عمل می‌آید.
 به گزارش کبنا، انجمن علمی هوافضای استان كهگیلویه و بویراحمد و پارك علم و فناوری استان كهگیلویه و بویراحمد با همكاری هم ‌نخستین دوره مسابقات ملی فناوری و هوافضای جام پایتخت طبیعت ایران با اهدافی چون ترویج دانش هوافضا و فناوری های نوین ، ترغیب دانش‌پژوهان به تحقیق و فعالیت خلاقانه در این زمینه ها، تقویت مهارت انجام کار‌ گروهی، فراهم‌سازی بستری مناسب برای دانش آموزان و دانشجویان برای ارائه دستاوردهای خود و شناسایی و استعدادیابی و انتخاب طرح های برتر و استفاده از آنها در صنعت و تجاری سازی با هدف توسعه اقتصاد دانش بنیان و نیز ایجاد محیطی دوستانه در دانشگاه برای ارتباط هرچه بیشتر شرکت‌کنندگان با دانشجویان و اساتید، اقدام به برگزاری مسابقات ملی فناوری و هوافضای جام پایتخت طبیعت ایران می‌نماید.
این مسابقات در ۱۸ شهریور ماه سال 1397 و در دو بخش دانشجویی و دانش آموزی و در قالب ٥ لیگ راکت‌آبی 90 درجه، طراحی و ساخت هواسر(گلایدر)، طراحی و ساخت پهپباد(سرعت پهباد ها) ، سازه های ماكارونی(راندمان ٤٥)، دست آورد های پژوهشی(ابتكارات) برگزار می‌گردد.
بنا بر این گزارش، گاهاً برای انجام یک برنامه‌ای همانند جشنواره کوچ عشایر ساعت‌ها مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد جلسه‌ی می‌گیرند و پول بیت‌المال را با وجود برنامه‌های بدون کیفیت و هدف‌‍دار از دست می‌دهند، اما تعدادی جوان تنها با درایت و تدبیر ضمن جذب منابع ساعت‌ها اوقات فراغت جذاب و هیجان‌انگیزی را برای جوانان رقم می‌زنند که حمایت از این جوانان ضرورت دارد و البته پشتیبانی از جوانان همیشه هم حرف مسوولان ارشد کشور و استان بوده و هست.


کد مطلب: 401558

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401558/برگزاری-مسابقات-فناوری-هوافضا-یاسوج-نامه-ی-خادمی-احمدی-رسید-اما-هنوز-بدون-پاسخ-مسوولانی-کار-جوانان-علمی-بیگانه-اند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1