تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : ۴۰۱۵۵۸
در جمع خبرنگاران مطرح شد

برگزاری مسابقات «فناوری و هوافضا» در یاسوج / نامه‌ی که از «خادمی» به «احمدی» رسید، اما هنوز بدون پاسخ / مسوولانی که با کار جوانان و علمی بیگانه‌اند

۰
برگزاری مسابقات «فناوری و هوافضا» در یاسوج / نامه‌ی که از «خادمی» به «احمدی» رسید، اما هنوز بدون پاسخ / مسوولانی که با کار جوانان و علمی بیگانه‌اند
کبنا ؛ اولین کنفرانس خبری مسابقات ملی فناوری و هوافضایی جام «پایتخت طبیعت ایران» در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد که برای اولین بار جلسه‌ای بدون حضور مسوولان ارشد استان برگزار شد و همه جوانان (کمتر از 30 سال سن) بودند.
قبل از شروع یک بحث خبری، حضور جوانان به عنوان شاکله و سازه انجمن هوافضای استان کهگیلویه و بویراحمد نظرم را جلب کرد. با معرفی خودم سر صحبت و گفت‌وگوی خبری را با «علی محمودی» رئیس انجمن هوافضای استان باز کردم در همان ابتدا او از عدم همکاری مسوولان ارشد این استان با انجمن هوافضا گلایه و اظهار کرد: گاهاً مجبوریم زمان زیادی را در راهروهای ادارات، دانشگاه‌ها و برخی دستگاه‌های دولتی تلف کنیم تا پاسخ را دریافت کنیم.
محمودی گفت: به جزء از پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد از هیچ کدام از دستگاه‌ها رضایت نداشت.
وی از من خواست این حرف‌ها را نزنم چرا که شاید در همکاری دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها عده‌ای مانع تراشی کنند.
رئیس انجمن هوافضای استان کهگیلویه و بویراحمد از نامه‌نگاری‌های خود با «سید موسی خادمی» استاندار وقت در رابطه با برگزاری مسابقات ملی «فناوری و هوافضا» خبر داد و گفت: اصلاً پاسخی به ما نداد و همچنین با استاندار جدید استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در سال 96 مکاتبه‌ای انجام دادیم در همین خصوص که تاکنون خبری از پاسخ آن نامه‌ی نیست.
محمودی گفت: اعضای انجمن هوافضای استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از نهادهای مردمی و غیردولتی است که تاکنون توانسته‌ایم 90 میلیون تومان برای برگزاری این مسابقات جذب کنیم و ما به هیچ وجه به دنبال سودآوری نیستم بلکه فقط به عنوان جوانان این دیار می‌خواهم قدمی و ولو اندک برای استان‌مان برداریم.
وی یکی از اهداف این مسابقات را معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: با حضور مهمانانی از سراسر کشور قطعاً فرصت مناسبی است تا به معرفی ظرفیت‌های استان نیز بپردازیم.
« محمودی» در ادامه افزود: این مسابقات در پنج گرایش طراحی و ساخت پهباد، سازه‌های ماکارونی، دستاوردهای پژوهشی، راکت آبی و گلایدر 18 تا 21 شهریورماه امسال برای اولین بار در استان به مدت سه روز برگزار می‌شود. همچنین یک گرایش عمومی که همه رده‌ها می‌توانند در آن شرکت کنند و پروژه‌های خود را ارائه دهند.
وی این مسابقات ملی در سه بخش دانشجویی، دانش آموزی و آزاد خواهد بود، اظهارکرد: علاقمندان می‌توانند برای شرکت در این مسابقات از 20 تیرماه تا 15 شهریورماه به این آدرس www.cup.kbstp.ir مراجعه و ثبت نام کنند.
رئیس کل انجمن هوا و فضای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: معاون وزیر ارتباطات و معاون وزیر علوم به عنوان مهمان ویژه در مراسم افتتاح این مسابقات شرکت خواهند کرد.
محمودی تصریح کرد: این مسابقات با حضور بیش از 600 نفر از سراسر کشور در دانشگاه یاسوج برگزار می‌شود.
وی ضمن گلایه از همکاری نکردن ادارات، دستگاه‌های و مراکز علمی و آموزشی استان در برپایی این مسابقات ادامه داد: پراک علم و فناوری استان در این زمینه همکاری مطلوبی با ما داشته‌اند.
رئیس کل انجمن هوا و فضای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از نفرات برگزیده طی مراسمی تجلیل به عمل می‌آید.
 به گزارش کبنا، انجمن علمی هوافضای استان كهگیلویه و بویراحمد و پارك علم و فناوری استان كهگیلویه و بویراحمد با همكاری هم ‌نخستین دوره مسابقات ملی فناوری و هوافضای جام پایتخت طبیعت ایران با اهدافی چون ترویج دانش هوافضا و فناوری های نوین ، ترغیب دانش‌پژوهان به تحقیق و فعالیت خلاقانه در این زمینه ها، تقویت مهارت انجام کار‌ گروهی، فراهم‌سازی بستری مناسب برای دانش آموزان و دانشجویان برای ارائه دستاوردهای خود و شناسایی و استعدادیابی و انتخاب طرح های برتر و استفاده از آنها در صنعت و تجاری سازی با هدف توسعه اقتصاد دانش بنیان و نیز ایجاد محیطی دوستانه در دانشگاه برای ارتباط هرچه بیشتر شرکت‌کنندگان با دانشجویان و اساتید، اقدام به برگزاری مسابقات ملی فناوری و هوافضای جام پایتخت طبیعت ایران می‌نماید.
این مسابقات در ۱۸ شهریور ماه سال 1397 و در دو بخش دانشجویی و دانش آموزی و در قالب ٥ لیگ راکت‌آبی 90 درجه، طراحی و ساخت هواسر(گلایدر)، طراحی و ساخت پهپباد(سرعت پهباد ها) ، سازه های ماكارونی(راندمان ٤٥)، دست آورد های پژوهشی(ابتكارات) برگزار می‌گردد.
بنا بر این گزارش، گاهاً برای انجام یک برنامه‌ای همانند جشنواره کوچ عشایر ساعت‌ها مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد جلسه‌ی می‌گیرند و پول بیت‌المال را با وجود برنامه‌های بدون کیفیت و هدف‌‍دار از دست می‌دهند، اما تعدادی جوان تنها با درایت و تدبیر ضمن جذب منابع ساعت‌ها اوقات فراغت جذاب و هیجان‌انگیزی را برای جوانان رقم می‌زنند که حمایت از این جوانان ضرورت دارد و البته پشتیبانی از جوانان همیشه هم حرف مسوولان ارشد کشور و استان بوده و هست.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1