کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فرماندار بویراحمد:

60 روستای بویراحمد هدف گردشگری می‌شود

26 تير 1397 ساعت 13:35

۶۰ روستای هدف گردشگری در شهرستان بویراحمد از این ظرفیت می‌توانند برخوردار باشد که با مشارکت بخشداران و دهیاران می‌توان در توسعه روستایی گام های بلندی برداشت.


فرماندار بویراحمد در جلسه تبیین و اجرای یکی از بندهای ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه کشور که ظهور امروز در محل فرمانداری بویراحمد برگزار شد با اشاره به توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی گفت: کاهش شکاف بین جمعیت روستایی و شهرنشین، ایجاد معیشت پایدار در روستاها، قطع روند رو به رشد مهاجرت روستاییان به شهرها، تقویت روستاها و عدم حاشیه نشینی در بخش‌های مختلف شهری مهم ترین عواملی است که دولت را بر آن داشته تا طرح تحول برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی را در روستاها ارائه نماید.
شاهرخ کناری از تشکیل شورای راهبردی در این حوزه خبر داد و گفت: ۶۰ روستای هدف گردشگری در شهرستان بویراحمد از این ظرفیت می‌توانند برخوردار باشد که با مشارکت بخشداران و دهیاران می‌توان در توسعه روستایی گام های بلندی برداشت.
فرماندار بویراحمد با اشاره به اینکه چه روستاهایی می‌توانند از این طرح برخوردار باشند گفت: جمعیت بالای ۲۰ خانوار، نرخ بیکاری در روستا، داشتن ظرفیت و پتانسیل های مختلف گردشگری و صنعتی در روستاها از مهم‌ترین ویژگی‌های است که در مطالعات اولیه روستاهای هدف مد نظر قرار خواهد گرفت.
فرماندار بویراحمد با تاکید بر شناسایی نقاط ضعف و قوت روستاها توسط بخشداران و دهیاران عنوان کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت رونق اشتغال و توسعه پایدار در روستاها با محوریت مردم روستا از مزایای این طرح خواهد بود.


کد مطلب: 401557

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401557/60-روستای-بویراحمد-هدف-گردشگری-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1