کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

متن ارسالی:

مدیری که آموزش و پرورش گچساران را متحول کرد

 محمدنبی علی‌پور

25 تير 1397 ساعت 23:06

داشتن طرح و برنامه شامل برنامه روزانه، کار هفتگی، ماهانه و سالانه، تشکیل جلسات متعدد در درون اداره و درون مدارس و تشکیل شوراهای متعدد آموزشی وپرورشی، بهداشتی و ورزشی، شوراهای عفاف و حجاب.


متن ارسالی

مدیریت فرآیند محور یا مدیریت کیفیت جامع در آموزش و پرورش گچساران درچهارسال گذشته توسط جناب  آقای پورالحسینی بسیاری از صاحب نظران، دنیای امروز را دنیای مدیران آگاه می‌دانند و علم مدیریت را در شمار یکی از پیچیده‌ترین رشته‌های علوم انسانی به حساب می اورند.
 زیرا به کمک مدیران توانمند و اگاه به اصول نظریه‌ها وسبک های مدیریتی و افزایش مهارتهای انسانی، ادراکی وفنی می‌توان چهره‌ی سازمانها را دگرگون ساخت، از بین این مدیریت‌ها مدیریت آموزشی از دشوارترین، پراهمیت‌ترین وحساس ترین انواع مدیریت در سازمانهای عمومی و دولتی است.
درمدیریت کمال مطلوب این است که بالاترین بهره از کارگرفته شود، با این مقدمه به مهمترین دستاوردها وعملکرد سازمانی مدیریت جناب اقای پورالحسینی در چهارسال گذشته دراموزش وپرورش گچساران خواهم پرداخت.
1- برنامه ریزی، شامل اهداف وتدارکات، فعالیت‌ها و امکانات و وسایل برای تحقق اهداف درون سازمانی یا اهداف کلی که شامل کیفت بخشی به فضاهای فیزیکی مدارس وتجهیزات انها در چهارسال گذشته، ساخت و نوسازی و تجهیز مدارس به وسایل سرمایشی و گرمایشی، رنگ امیزی و آسفالت محوطه‌ها، نصب دوربین‌های مداربسته و تاسیس کلاسهای هوشمند وبکارگیری وسایل صوتی و تصویری، راه اندازی کارگاه‌های آموزشی ثابت و سیار در بیشتر مدارس شهر و روستا، تحهیز آزمایشگاه‌ها وخریداری وسایل مجهز و بروز ازمایشگاهی مهیا نمودن امکانات بهداشتی و همچنین نصب چمن‌های مصنوعی و تجهیزات ورزشی در همه‌ی رشته‌ها.
2-داشتن طرح و برنامه شامل برنامه روزانه، کار هفتگی، ماهانه و سالانه، تشکیل جلسات متعدد در درون اداره و درون مدارس و تشکیل شوراهای متعدد آموزشی وپرورشی، بهداشتی و ورزشی، شوراهای عفاف و حجاب.
 3-سازماندهی شامل نظم وترتیب دادن به کار وفعالیت، تقسیم و تفکیک انها به افراد، سازماندهی هرساله‌ی نیروهای اداری وتقسیم کار آنها، سازماندهی معلمان ابتدایی و متوسطه‌ی اول ودوم، مدیریت مسائل مالی و اداری.
 4-هدایت ورهبری شامل فراگرد اثرگذاری و نفوذ در رفتار اعضا اداره برای یاری و هدایت آنان در انجام وظایف وفعالیت های انها، قطعاً مدیریت ایشان اثرگذاری بر نیروهای اداری و اموزشی و پرورشی داشته ویک چهره‌ی کاریزماتیک دارد که با برقرای ارتباط مناسب با همکاران شامل ملاقات‌های عمومی و راه اندازی میز خدمت در اداره و حل مشکلات معلمان ودانش اموزان واولیا وسایر ارباب رجوع که خود خدمتی بی نظیر است.
5-نظارت وکنترل، البته نظارت و کنترل مدیری مثل ایشان از نوع مچ گیری نیست بلکه در راستای این است که آیا هدف‌های سازمان تحت مدیریتش تحقق پیدا کرده یا نه، مدیریتی اینده نگر و نهضت مشارکتی که هر معلم خود را دران سهیم می‌داند و بجای بازرسی ((کمک متقابل)) مشورت کردن باهم، طرح ریزی به کمک هم جهت بهتر کردن وضع تعلیم وتربیت است با این وجود آقای پورالحسینی دارای یک اقتدار حرفه‌ای با توجه به تجارب ارزشمندش که خدمت درتمامی مقاطع تحصیلی، تدریس و مدیریت در مدارس خارج ازکشور، چندین سال کار در وزارت و سازمان یا اداره کل اموزش و پرورش استان را داراست، ایشان دارای اقتدار اخلاقی و اقتدارعلمی و سواد عملی و مدارک معتبر در زمینه‌ی فن اوری واطلاعات و دارای علمی بروز هستند سعه‌ی صدر، حسن خلق، متانت رفتار، بهره گیری ازتجربیات ارزشمند دیگران و متخصصان سایر کشورها با توجه به مطالعه‌ی روزانه و مهارت‌های فنی گوناگون را داراست.
به هرحال اگر کمی انصاف به خرج دهیم، ایشان مدیری تحول گرا و عملگرا هستند که نتیجه‌ی مدیریت ایشان در چهار سال گذشته به وضوح قابل دیدن و درک کردن هستند و اگر بخواهیم موفقیت‌ها و افتخارات ایشان را بنویسیم مثنوی هفتاد من کاغذ شود و از حوصله‌ی خوانندگان این مقاله خارج است و یا شاید در ده مقاله هم نتوان به افتخارات ومقام های کسب شده اشاره نمود.
قطعاً انسانهایی با این شایستگی وتوانمندی را باید قدر دانست وشان ومنزلت انان را ارج نهاد زیرا که مشکل جامعه‌ی امروزی ما به دست همین انسانها ومدیران توانمند حل خواهد شد و زیربنای توسعه‌ی پنج کشور در دنیا همانند کره جنوبی، ژاپن، سنگاپور، هنگ کنگ و دانمارک توجه به اموزش وپرورش و وجود مدیران تحول گرا و عملگرا در آموزش و پرورش این کشورها بوده که امروزه جز پنج کشور اول دنیا قرار گرفته‌اند و به تبع پیشرفت آموزشی کشورشان را به توسعه و پیشرفتی پایدار رسانده‌اند.
--------------------------
 محمدنبی علی‌پور
-------------------------


کد مطلب: 401550

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401550/مدیری-آموزش-پرورش-گچساران-متحول

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1