تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب : ۴۰۱۵۱۴
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

پرداخت یک میلیارد و 934 میلیون تومان تسهیلات روستایی و عشایری در گچساران

۰
پرداخت یک میلیارد و 934 میلیون تومان تسهیلات روستایی و عشایری در گچساران
کبنا ؛ پیش از ظهر امروز نشست کارگروه  اشتغال، اشتغال فراگیر روستایی و عشایری با حضور مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرماندار  سرمایه‌گذاران و  مدیران بانک‌های عامل و مسوولان شهرستانی در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
 در این نشست پروانه نیک‌مرام اظهار کرد: سهم استان در زمینه تسهیلات روستایی و عشایری  اعتباری به مبلغ 306 میلیارد تومان است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از مجموع این مبلغ 30 درصد اعتبارات به صورت متمرکز در وزارتخانه برای اجرای طرح های ملی مانده است، گفت: 70 درصد این اعتبارات که مبلغ 214 میلیارد تومان  است برای پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری  اختصاص داده شد.
 وی با بیان اینکه طرح‌هایی که تا 6 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد در استان تصویب می‌شود، گفت: طرح‌هایی که بیش از این مبلغ اعتبار نیاز داشته باشند به وزارتخانه  ارجاع داده می‌شود.
 نیک‌مرام در ادامه با بیان اینکه از مبلغ 214 میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری مبلغ 9 میلیارد 600 میلیون تومان به شهرستان گچساران تخصیص داده شده است، عنوان کرد: بیش از 37 میلیارد تومان طرح مصوب و به بانک‌های عامل ارجاع داده شده اما پرداختی تا کنون صورت نگرفته است.
 این مسوول ابراز کرد: تعداد چهار بانک عامل به عنوان پرداخت تسهیلات روستایی  و عشایری برای ایجاد اشتغال معرفی شده  است که عملکرد برخی از آنها صفر است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در شهرستان گچساران  مبلغ 37 میلیارد تومان برای اجرای 152 طرح  تسهیلات روستایی و عشایری  تصویب شده است که تا کنون یک میلیارد و 859 میلیارد تومان پرداخت شده است.
 وی ادامه داد:با پرداخت  این تسهیلات در شهرستان گچساران موجب اشتغالزایی 652 نفر در شهرستان گچساران خواهد شد.
 نیک‌مرام ادامه داد: عملکرد شهرستان باشت در پرداخت تسهیلات روستایی وایجاد اشتغالزایی  به نسبت شهرستان گچساران مطلوب است.
این مسوول ابراز کرد: متاسفانه در شهرستان گچساران در زمینه پرداخت تسهیلات روستایی، عشایری و اشتغالزایی فراگیر اتفاق خاصی رخ نداده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر اشاره و ابراز کرد: مبلغ 29 میلیارد تومان برای ایجاد مشاغل فراگیر در شهرستان گچساران با اجرای 87 طرح و اشتغالزایی 672 نفر پیش‌بینی و تصویب  شده است.
 وی ادامه داد: تا کنون مبلغ 75 میلیون تومان در زمینه اشتغال فراگیر در شهرستان گچساران از سوی بانک‌های عامل تسهیلات پرداخت شده است.
 نیک‌مرام با بیان اینکه تعداد 8 بانک عامل برای پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر معرفی شده است، گفت: هم اکنون تعداد 15 طرح در حال تشکیل پرونده در جهت دریافت تسهیلات اشتغال فراگیر در شهرستان گچساران هستند.
ثبت 225 طرح روستایی و فراگیر در سامانه کارا در گچساران
در این نشست عبدالرحیم رحیمی اظهار کرد: در بحث اشتغال فراگیر برای شهرستان گچساران تعداد 82 طرح  برای گچساران با اعتباری به مبلغ 33 میلیارد تومان  و با اشتغالزایی 744 نفر به تصویب رسیده است.
وی ادامه داد:  از مجموع این تعداد 73 مورد طرح ایجادی و سه مورد طرح سرمایه در گردش  و تعداد 6 مورد توسعه‌ای بوده است.
 فرماندار گچساران افزود: از مجموع 82 طرح تعداد 54 طرح در دستگاه اجرایی میراث فرهنگی، 19 طرح در صنعت، معدن و تجارت و تعداد 7 طرح در جهاد کشاورزی  برای ایجاد اشتغال فراگیر در شهرستان گچساران  در دستور کار این ادارات قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه تعداد 225 مورد برای ایجاد مشاغل روستایی و فراگیر در شهرستان گچساران در سامانه کارا ثبت‌نام کرده‌اند،گفت: از مجموع این تعداد 143 مورد مشاغل روستایی و تعداد 82 مورد مشاغل فراگیر در شهرستان گچساران بوده است.
رحیمی در ادامه با اشاره به 143 مورد ایجاد مشاغل روستایی در گچساران عنوان کرد: تعداد 103 مورد در دستگاه اجرایی میراث فرهنگی، 28 مورد اشتغال روستایی زیر نظر جهاد کشاورزی و تعداد 12مورد بر عهده اداره صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.
بالاترین مقام اجرایی شهرستان گچساران  در ادامه ابراز کرد: از مجموع 143 مورد اشتغال روستایی  تعداد 129 مورد در زمینه طرح ایجادی، تعداد 5 مورد سرمایه در گردش و تعداد 9 مورد در جهت توسعه طرح مشاغل روستایی بوده است.
 فرماندار گچساران  با بیان اینکه  دستگاه‌های اجرایی برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی همت کنند، عنوان کرد: تسهیلات روستایی در جهت کشت گیاهان دارویی، احداث پروار بندی گاو، دامپروری، زنبورداری، ایجاد طرح‌های صنایع دستی از جمله قالی بافی و گلیم بافی و همچنین توسعه کارگاه‌ها پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه به تناسب طرح معرفی شده  تسهیلات پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد:  از مبلغ 18 میلیون تومان الی 3 میلیارد و 300 میلیون تومان طرح در شهرستان گچساران به تصویب رسیده است.
معرفی 40 طرح اشتغال روستایی و فراگیر در گچساران با اعتباری به مبلغ 293 میلیارد ریال به بانک‌های عامل در گچساران
در این نشست علی مرادی اظهار کرد: تعداد 100 طرح  با اعتباری به مبلغ400  میلیارد ریال از سوی جهاد کشاورزی گچساران برای ایجاد اشتغال روستایی، عشایری و فراگیر به تصویب رسیده است.
 رئیس جهاد کشاورزی گچساران گفت:  از مجموع 100 طرح هم اکنون 40 طرح با اعتباری به مبلغ 293 میلیارد ریال و با  ایجاد اشتغالزایی 301 نفر در کمیته برنامه ریزی استان تصویب و برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیربه بانک‌های عامل  در شهرستان گچساران معرفی شده‌اند.
 وی افزود: از مجموع 40 طرح معرفی شده تعداد 33 طرح روستایی  با اعتباری به مبلغ 280 میلیارد ریال و با اشتغالزایی 218 نفر به بانک‌های عامل معرفی گردیده‌اند.
 این مسوول بیان کرد: عدم همکاری بانک‌های عامل در جهت اجرای طرح‌هایی کشاورزی در روستاها موجب شده که این طرح‌ها با مشکل روبرو شوند.
رئیس جهاد کشاورزی گچساران در ادامه به اجرای طرح اشتغال فراگیر در شهرستان گچساران اشاره کرد و گفت:هم اکنون تعداد 7 طرح با اعتباری به مبلغ 13 میلیارد ریال و اشتغالزایی 20نفر به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.
مرادی در ادامه با اشاره به طرح‌های اشتغال روستایی، عشایری و فراگیر در شهرستان گچساران اشاره و عنوان کرد: احداث 6 واحد پرواربندی گوساله صنعتی با ظرفیت هزار راس، احداث چهار واحد پرواربندی گاوداری شیری صنعتی با ظرفیت 300 راس، احداث یک واحد پرورش بلدرچین صنعتی با ظرفیت 32 هزار و 700 قطعه و احداث 3 واحد پرورش شتر مرغ با ظرفیت 900 قطعه در شهرستان گچساران  از جمله طرح‌هایی است که به بانک‌ها معرفی شده‌اند.
 وی در ادامه به طرح‌های سرمایه در گردش اشاره و افزود:احداث یک واحد پرواربندی بره صنعتی به صورت سرمایه درگردش به ظرفیت 400 راس، احداث سه واحد پرواربندی گوساله صنعتی   به ظرفیت 250 راس، احداث یک واحد گاوداری شیری صنعتی به ظرفیت 50 راس و احداث یک واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت 40 هزار قطعه  به صورت سرمایه در گردش از جمله طرح هایی هستند که برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده‌اند.
 رئیس جهاد کشاورزی گچساران  در ادامه به دیگر طرح ها اشاره و خاطرنشان کرد: احداث چهار واحد گاوداری شیری سنتی با ظرفیت 72 راس، احداث یک واحد درمانگاه دامپزشکی، احداث یک باب داروخانه، احداث کلینیک گیاه پزشکی، احداث 10 واحد کشت گیاهان دارویی به متراژ 32 هکتار، احداث  2 واحد پرورش قارچ دکمه‌ای  و احداث یک واحد گلخانه به متراژ چهار هزار متر از جمله طرح‌های جهاد کشاورزی در شهرستان گچساران است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1