تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب : ۴۰۱۵۱۱

آب شرب روستاهای کهگیلویه و بویراحمد سالم است

۰
آب شرب روستاهای کهگیلویه و بویراحمد سالم است
کبنا ؛فیض‌الله پاسره از راه‌اندازی مجهزترین آزمایشگاه فنی و استاندارد در شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و خاطرنشان کرد: به‌تمامی مشترکین روستایی در این استان قول می‌دهم که آب شرب مورد مصرف آنان سالم و عاری از هرگونه آلودگی است.
 
وی گفت: 127 منبع چاه و 113 چشمه منابع تأمین آب روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که روزانه کار کلرزنی و کلر سنجی آن‌ها انجام و موردبررسی قرار می‌گیرد.
 
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه کلرزنی برخی از منابع تأمین آب روستاهای این استان در خود محل تأمین آب با فرایند الکترولیز نمک طعام انجام می‌شود، تصریح کرد: درگذشته این شیوه به‌صورت سنتی انجام می‌گرفت که خطرات خاص خود را داشت.
 
پاسره از گندزدایی منابع آبی روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد به شیوه دستی و دستگاهی خبر داد و اظهار داشت: کار گندزدایی مجتمع‌های آبی با دستگاه‌های فنی انجام می‌شود.
 
وی افزود: کلر سنجی منابع تأمین آب روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد روزانه توسط پیمانکار انجام و از قرص DPD برای کلر سنجی استفاده می‌شود.
 
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد، استاندارد کلر " ماند " در شبکه‌های آب‌رسانی را بین 2 تا هشت‌دهم PPM عنوان و یادآور شد:‌ در تمامی ساعات شبانه‌روزی نظارت‌های لازم برای سالم‌سازی آب شرب روستائیان این استان صورت می‌گیرد.
 
پاسره با تأکید بر سالم بودن آب شرب روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: روستائیان خیالشان از سالم بودن آب شرب مصرفی‌شان راحت و مطمئن باشند تمامی اصول بهداشتی برای آب شرب مصرفی آنان رعایت می‌شود.
 
وی با اشاره به کلرزنی مستمر منابع آب روستایی در این استان، ادامه داد: 60 هزار اشتراک آب روستایی در هزار و هفت روستای استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که 80 درصد جمعیت روستایی استان در همین روستاها سکونت دارند.
 
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ازلحاظ کیفیت اطمینان آب شرب مصرفی روستائیان این استان، روزانه در تمامی روستاها با " کیت‌های کلر سنج " کلر باقی‌مانده در شبکه‌های آب موردسنجش قرارگرفته و به تائید مراکز بهداشتی روستا و دهستان‌ها می‌رسد.
 
پاسره تأکید کرد که ماهیانه، آزمایش‌های میکروبی برای اطمینان از نبود آلودگی میکروبی انجام می‌گیرد و البته آزمایش‌ها شیمیایی نیز به فراخور نیاز انجام خواهد گرفت.
 
وی افزود: هرساله در 2 نوبت هر شش ماه یک‌بار نیز مخازن ذخیره آب روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد لایه روبی شده و به تائید مراکز بهداشتی می‌رسد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1