کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد

شعر و داستان منطقه‌ای؛ ترویج هنر اسلامی است

23 تير 1397 ساعت 12:20

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هدف از برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای شعر و داستان در استان کهگیلویه و بویراحمد برای نشر و ترویج فرهنگ اسلامی و تولید هنر فاخر منطبق بر این فرهنگ است.


رضا دهبانی‌پور در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی در حوزه شعر در سطح استان برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره شعر «بلاد شاپور» اول سال فروردین ٩٧ که یک برنامه بسیار ارزشمند بود در کاروانسرای قدیمی شهر دهدشت برگزار شد.
دهبانی‌پور افزود: همچنین شعر وار، شعر منطقه‌ای که در بهمئی، شعر «زاگرس» شعر ملی که در یاسوج برگزار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بابیان اینکه برنامه‌های متنوعی در بخش داستان برگزار شد، گفت: جشنواره داستان «سقلاتون» در گچساران و داستان «متیل» در یاسوج برگزار شد.
دهبانی‌پور افزود: همچنین سال گذشته سوگواره تعزیه در مناطق گچساران و لنده که استعداد تعزیه داشتند، برگزار شد.
وی تصریح کرد: سوگواره «مشک تشنه» در ایام محرم و شعر در «سوگ آفتاب» که به مناسبت رحلت حضرت امام خمینی (ره) که قبلاً این جشنواره را استانی برگزار، اما امسال آن را منطقه‌ای در شهر یاسوج برگزار کردیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارگاه شعر در سی‌سخت، کارگاه داستان در یاسوج، کارگاه «فن بیان»، کارگاه آموزشی خبرنگاران برای ارتقاء سطح دانش آنان و سایر کارگاه‌های را برای تقویت عرصه‌های فرهنگی و هنری برگزار کردیم.
دهبانی‌پور اظهار داشت: هدف از برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای شعر و داستان در استان کهگیلویه و بویراحمد برای نشر و ترویج فرهنگ اسلامی و تولید هنر فاخر منطبق بر این فرهنگ است.


کد مطلب: 401480

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401480/شعر-داستان-منطقه-ای-ترویج-هنر-اسلامی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1