تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۴۰۱۴۷۷
گزارش:

تاجگردون: عدد بزرگی بر سفر کشاورزان لیشتر گچساران گذاشته می‌شود / آزمون برای «تاج‌الدینی»

۱
۱
تاجگردون: عدد بزرگی بر سفر کشاورزان لیشتر گچساران گذاشته می‌شود / آزمون برای «تاج‌الدینی»
کبنا ؛به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد: امروز کلنگ‌زنی پروژه بزرگ آبیاری یک هزار و 200 هکتار از اراضی خسته و تشنه دشت لیشتر گچساران به زمین خورد تا نخستین آزمون سنگین تاجگردون برای تاج‌الدینی در روزهای نخست مدیریت او به بیم و امید مردم این منطقه گره بخورد.
مردمی که در سال‌های قبل نیز برای آب‌رسانی به 400 هکتار از اراضی خود امیدوار بودند اما آن پروژه به دلایلی که تاجگردون برای آن پاسخ داشت، به سرانجام نرسید و امروز نماینده کشاورزان به مسئولان ارشد این استان گفت که مردم این منطقه مارگزیده هستند هرچند این‌بار دل به سازمان جهاد کشاورزی بستند تا بلکه زمین‌های تشنه آنان سیراب شوند.
غلام‌رضا تاجگردون در این آیین گفت: هوا گرم است و انتظار مردم در این هوا کار سختی است اما کاری که قرار است اتفاق بیفتد ارزش آن را دارد و امیدوارم این طرح در یک هوای مطلوب‌تر افتتاح و تحویل مردم شود.
نماینده مردم باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی ابتدا به گلایه‌های مردم پاسخ داد و گفت: آب‌رسانی به دشت لیشتر از سد کوثر به دراز کشید و همواره مردم آن را به عنوان یک گلایه مطرح می‌کنند اما واقعیت این است که طولانی شدن این پروژه به این دلیل بود که کارکرد و سیاست دولت در استفاده از آب و اینگونه طرح‌ها تغییر کرده و این پروژه که اعتباری نداشت برای تأمین مجدد اعتبار، کار سختی در پیش داشت که امروز با زحمات بچه‌های عزیز جهاد کشاورزی شروع شده و ادامه این کار مهم تا تحویل به کشاورز، به آن‌ها سپرده شده است.
وی با قدردانی از زحمات قبلی‌ها در این پروژه، گفت: به مدیران جهاد کشاورزی خسته نباشید می‌گویم و از همه مسئولان ارشد این استان می‌خواهم که جهاد کشاورزی را در این دست از پروژه‌ها به شکل ویژه حمایت کنند.

تاجگردون افزود: واقعیت این است که با اجرای این پروژه، عدد بزرگی به سفره کشاورزان این منطقه می‌روند؛ شما سایر استان‌ها و سایر مناطق همین استان خودمان را ببینید و حداکثر استفاده را از این فرصت‌ها ببرید.
وی با تأیید کاهش شدید آب پشت سد کوثر توضیح داد: نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم؛ ما به امید زنده هستیم و خداوند هم بخشنده و مهربان است ان‌شاالله که بارش‌های الهی بار دیگر بر این سرزمین می‌بارند.
تاجگردون تصریح کرد: ظرفیت گچساران و باشت برای تبدیل اراضی آبی به دیم حدود 16 هزار هکتار است که این ظرفیت تا سه سال دیگر تکمیل و تحول اساسی در این زمینه خواهیم داشت.
وی از تاج‌الدینی پرسید که تا چه زمانی این پروژه را تحویل می‌دهید که تاج‌الدینی پاسخ داد در صورت حمایت مالی پروژه ومشارکت خود مردم و کشاورزان تا یک سال آینده این پروژه را به اتمام می‌رسانیم؛ تاج‌گردون ادامه داد: اگرمثل کارهای قبلی‌اتان کارکنید مطمئنم کمترازیک‌سال هم آن را به اتمام می‌رسانید.
تاجگردون ضمن تأکید به همه مسئولان ذی‌ربط در شهرستان و استان برای تزریق به موقع اعتبارات به پروژه آب‌رسانی به لیشتر قول داد تا در تأمین اعتبار به جهاد کشاورزی همکاری لازم را داشته باشد.
عزیز فیلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: امروز اتفاق مهمی در یکی از دشت‌های حاصل‌خیز این استان شروع شده که از بچه‌های زحمت‌کش جهادکشاورزی و حمایت‌های نماینده مردم، قدردانی می‌کنم.
فیلی ادامه داد: بیش از پنج هزار هکتار از اراضی این دشت مستعد آبیاری تحت فشار هستند که امیدوارم فاز اول آن در سطح یک هزار و 200 هکتار کمتر از یکسال آینده افتتاح شود.
معاون عمرانی استاندار قول داد تا این پروژه را به لحاظ مالی حمایت کند.
عبدالرحیم رحیمی، فرماندار گچساران که در حوزه کشاورزی شهرستان تحت مدیریتش بارها قیچی و کلنگ‌های زیادی به خود دیده در این آیین گفت: در وضعیت بی‌آبی این روزها، شروع چنین پروژه‌هایی ازیکطرف مایه افتخار و امید هستند و از طرفی این نکته را یادآوری می‌کنند که مردم قدر آب و چنین سرمایه‌گذاری‌هایی را بدانند.
رحیمی افزود: امروز کلنگ آبیاری یک هزار و 200 هکتار از این اراضی به زمین زده شد و امیدوارم در آینده نیز فازهای بعدی و همه دشت لیشتر و دیگر دشت‌های این استان زیر آب بروند و سال‌های پربارانی در پیش داشته باشیم.
 فرماندار گچساران با بیان اینکه مشارکت مردم شرط اصلی در حمایت مالی از این پروژه است، ادامه داد: از رئیس سازمان جهاد کشاورزی و همکارانش انتظار دارم تا با تدبیر و درایت در کمترین زمان ممکن این پروژه مهم را تحویل مردم بدهند.
الیاس تاج‌الدینی نیز در این آیین گفت: چالش خشکسالی، بخش کشاورزی را با مخاطرات جدی روبرو کرده است ولی با تدبیر می‌شود این وضعیت را مدیریت و از آن عبور کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در راستای مقابله با وضعیت کم‌آبی است، تصریح کرد: توسعه باغات در اراضی شیبدار، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و اجرای روش‌های نوین آبیاری با این اهداف در حال توسعه در کشور هستند.
تاج‌الدینی افزود: در سطح کشور، 28 درصد اراضی آبی به سیستم‌های آبیاری تحت فشار تبدیل شدند و در استان کهگیلویه و بویراحمد حدود 46 درصد و در شهرستان گچساران 86 درصد اراضی آبی به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شدند که توفیق بزرگی است.
وی با بیان اینکه توسعه سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار در همه مناطق این استان در برنامه سازمان جهاد کشاورزی است، ادامه داد: امروز دنیا تولید محصولات کشاورزی را بر اساس مصرف یک قطره آب می‌سنجد که ما نیز باید قدر آب را بدانیم و به بهترین شکل از آن استفاده کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز در فاز نخست عملیات آب‌رسانی در شبکه سه و چهار و در سطح یک هزار و 200 هکتار از اراضی دهستان لیشتر آغاز شده است که اعتباری بالغ بر 22 میلیارد تومان مورد نیازاست.
تاج‌الدینی با بیان اینکه 6 میلیارد تومان ازاین اعتبارات ازمحل استانی باید تأمین شود، گفت: از مسئولان ارشد استانی و شهرستانی و نماینده مردم گچساران در مجلس انتظاردارم که برای حمایت مالی از این پروژه از هیچ حمایتی، دریغ نکنند.
وی همچنین از مردم تقاضا کرد تا اگر تعهد جهاد کشاورزی و اتمام این پروژه برای آن‌ها مهم است، سهم خود را در مشارکت مالی (15 درصد) پرداخت و نشان دهند که به اهمیت این پروژه واقف هستند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سلام اگر واقعا عزم جزم داشته باشید برای سایر مناطق از جنله دشت گز و دریلا ان موقعه است که واقعا سنگ تمام گڌاشته اید و مردم هم به شما امیدوار هستند ......ـ
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1