تاریخ انتشار
جمعه ۲۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۶
کد مطلب : ۴۰۱۴۶۵
در کهگیلویه و بویراحمد:

رسم‌ قوم‌گرایی در انتصابات کی برچیده می‌شود؟

سید قربانعلی موسوی شیرازی
۳
۰
رسم‌ قوم‌گرایی در انتصابات کی برچیده می‌شود؟
کبنا ؛متن ارسالی
استان کهگیلویه و بویراحمد به‌واسطه بافت عشیره ایی که دارد تشکیل شده از اقوام وقومیتهای مختلف که گاه همین قومیت چنان مثبت و پسندیده است که به داشتن آن می‌توان مباهات نمود و صفحات بی‌شماری را در مدح آن نگارش کرد مثل زمانیکه یکنفر از میان قوم به مشکلی حاد مبتلا شده وهمه تیره وتبار دست به دست هم داده و آن معضل را حل نموده‌اند، ویا گاهی چنان مورد مذمت ونکوهش قرار می‌گیرد همین قومیت گزینی که همتایش را در هیچ جای نمی‌توانی پیدا کنی و آنهم این مطلب است که چشم بر هرچه قابلیت در جوانان پیرامونت ببندی و فقط آنکه نسبت قومیتی دارد برگزینی که البته این شق مطلب بیشتر از جانب سیاسیون بزرگ استان صورت می‌گیرد و نه از جانب دیگر افراد اقوام، البته کتمان نمی‌شود کرد که عرق ملیتی وقومی بر همه چیز می‌چربد اما وقتی از منظر دین و انصاف بخواهیم قضاوت کنیم باید فقط و فقط شایسته بودن معیار باشد و نه چیز دیگری.
متاسفانه در استان ما اکثر عزل ونصب ها، چه آن زمان که سکان در دستان مدیریت اصولگرا بود و چه اکنون که کج دار مریض قسمتی از سکان به دست اصلاح طلب‌هاست.
به این دلیل میگویم قسمتی چرا که هنوز جوهر یک انتصاب خشک نشده که بنای اعتراض از جانب اصولگرایان بر می‌خیزد و آن انتصاب هنوز عملی نشده به بوته فراموشی سپرده می‌شود و عاقبت شخصی منتصب می‌شود که نه اصولگراست و نه اصلاح طلب، مخلوطی است از هر دوی این تفکر، و پر معلوم است مخلوط بودن عاقبتش چه خواهد شد، نه این است و نه آن.
اینروزها که غائله انتصابها در بورس خبری می‌باشد همه متفق القول هستند که استاندار از میان مردان سیاسی که وابستگی قومی و قبیله ایی دارند انتخاب ننماید و استان را به همان ورطه لگد مال شدن شایستگان سوق ندهد چرا که از قبل معلوم است مدیریت قومی جز به اقوام و نزدیکان خود هیچ وابستگی به دیگران نداشته و هر آنچه صلاح قوم خویش باشد انجام می‌دهد و دیگران در دایره عملکرد ایشان جایگاه تعریف شده ندارند.
و بهتر است جناب احمدی با درایتی که در ایشان سراغ دارم خط قرمز بر انتخاب مردان سیاسی قوم گرا بکشد و از میان مدیران کسی را انتخاب نماید که مردم کل استان برایش در اولویت باشد و نه عده‌ایی خاص و کارنامه خود را به اینگونه انتخاب‌ها آلوده نکند.
جناب دکتر احمدی تاکنون نشان داده که مردم در راس تصمیمات ایشان قرار دارند و دغدغه خدمت رسانی به مردم از اولویت‌های کاری ایشان است و قطعاً رضایت مردم برایش شرط است و نه بزرگان قومیت گرا.
انشاله منبعد هم چون گذشته با انتصاب افرادی موافقت خواهد کرد که کوچکترین وابستگی قومی نداشته و خدمت رسانی به مردم و نظام از اولویت‌های وی خواهد بود تا این رسم نادرست در آینده ایی نزدیک از استان محروم و مظلوم کهگیلویه و بویراحمد رخت بر بندد و به جایش شایسته سالاری و مردم داری جایگزین شود، انشاله.
----------------------------------------------------
سید قربانعلی موسوی شیرازی
روزنامه نگار و فعال فرهنگی رسانه‌ای چرام
---------------------------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند گچسارانی
Romania
. بیشتر حکم مسئول دفتری تاجگردونو داره تا استاندار
۸۶۰۷۰
Iran, Islamic Republic of
این چی میگه، تمام معاونینش از طایفه ی دولیاری و گوهرگانی ان، چون فامیلای تاجگردونن، بعد میاد چی میگه
Iran, Islamic Republic of
وقتی که نماینده ها به وظیفه خودشون بپردازند و تو کار دولت و قوه مجریه دخالت نکنند.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1