کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به مناسبت هفته تامین اجتماعی و در خطبه های نماز جمعه باشت بیان شد؛

به مناسبت هفته تامین اجتماعی و در خطبه های نماز جمعه باشت بیان شد؛

22 تير 1397 ساعت 21:32

خودداری برخی ادارات از ارسال لیست بیمه کارکنان به تأمین اجتماعی شهرستان باشت
رئیس سازمان تامین اجتماعی شهرستان باشت با اشاره به خدمات متنوع تأمین اجتماعی خواستار ارسال لیست بیمه شدگان برخی از نهادها و دستگاه های این شهرستان به این نهاد شد و گفت: متأسفانه علی رغم مکاتبات متعدد تا کنون شاهد همکاری برخی از ادارات نبوده ایم.


به مناسبت هفته تامین اجتماعی و در خطبه های نماز جمعه باشت بیان شد؛
خودداری برخی ادارات از ارسال لیست بیمه کارکنان به تأمین اجتماعی شهرستان باشت
رئیس سازمان تامین اجتماعی شهرستان باشت با اشاره به خدمات متنوع تأمین اجتماعی خواستار ارسال لیست بیمه شدگان برخی از نهادها و دستگاه های این شهرستان به این نهاد شد و گفت: متأسفانه علی رغم مکاتبات متعدد تا کنون شاهد همکاری برخی از ادارات نبوده ایم.
دکتر رامین بهیارفر پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه باشت با تبریک روز 25 تیرماه سالروز تأسیس تأمین اجتماعی، با اشاره به خدمات متنوع این سازمان اظهار داشت: خدمات و حمایت های سازمان تأمین اجتماعی در دو حوزه بیمه ای و درمان بیمه شدگان تحت پوشش ارائه می شود.
وی افزود: بیشترین هزینه های سازمان نیز به ترتیب به پرداخت انواع مستمری و سپس خدمات درمانی اختصاص دارد.
بهیارفر ابراز داشت: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین نهاد متولی در امور بیمه ای در کشور با روش تولید درمان مستقیم و خرید درمان امکان دسترسی برابر و گسترده ای را برای جامعه هدف فراهم کرده است.
وی ادامه داد: استفاده از خدمات درمانی در مراکز درمانی، بیمارستانها و درمانگاه های متعلق به این سازمان به صورت کاملاً رایگان است.
بهیارفر تقبل هزینه های درمانی فرد بیمه شده یا افراد تحت تکفل وی را از دیگر مزایای تأمین اجتماعی برشمرد و ابراز داشت: هزینه اقامت و رفت و برگشت بیمار و همراه وی به صورت صد در صد رایگان و از سوی تأمین اجتماعی پرداخت می شود.
رئیس سازمان تامین اجتماعی شهرستان باشت در ادامه با بیان اینکه خدمات متنوع تأمین اجتماعی در دو بخش کمک های بلند مدت و کوتاه مدت ارائه می شوند، افزود: خدمات بلند مدت تأمین اجتماعی شامل مستمری بازنشستگی، مستمری ازکارافتادگی و مستمری بازماندگان است.
بهیار فر با تشریح هر کدام از خدمات بلند مدت این سازمان ابراز داشت: در بخش مسمتری بازنشستگی مردان دارای سن 60 سال و داشتن 10 سال بیمه یا 20 سال سابقه پرداخت حق بیمه می توانند از سازمان تأمین اجتماعی حقوق بازنشستگی دریافت نمایند همچنین خانم ها نیز بعد از 42 سال سن و سابقه پرداخت 20 سال سابقه بیمه یا 55 سال و پرداخت 10 سال حق بیمه می توانند از سازمان تأمین اجتماعی مستمری بازنشستگی دریافت نمایند.
وی در تشریح قوانین و ضوابط استفاده از مستمری از کار افتادگی افراد بیمه شده این سازمان گفت: اگر بیمه شده ای در یکی از کارگاه های مشمول بیمه خدمات تأمین اجتماعی اشتغال داشته و در اثر بیماری یا حادثه ای توانایی انجام کار را نداشته باشد و توسط متخصص گواهی مبنی بر عدم توانایی انجام کار به شعبه تأمین اجتماعی ارائه دهد و با تأیید در کمیسیون پزشکی تأمین اجتماعی می تواند از مستمری تأمین اجتماعی استفاده نماید.
رئیس سازمان تامین اجتماعی شهرستان باشت در توضیح مستمری بازماندگان نیز گفت: اگر بیمه شده ای پس از یک سال سابقه بیمه بنا به دلایلی فوت نماید بازماندگان وی می توانند به سازمان تأمین اجتماعی مراجعه و از مستمری بازماندگان استفاده نمایند.
بهیار فر بیمه کارگران ساختمانی، بیمه دامداران سنتی، بیمه باغداران و کشاورزان، بیمه رانندگان ، بیمه خادمین مساجد و حسینیه ها، بیمه هنرمندان، بیمه نانوایی ها، نجاری ها ، جوشکاری ها، کارگاه های بلوک زنیو تولیدی را مشمول بیمه های کمک دولت دانست و از مردم خواست تا با مراجعه به شعبه تأمین اجتماعی و سیر مراحل قانونی اقدام به قرار گرفتن تحت پوشش هر یک ازاین بیمه ها نمایند.
وی استفاده از این بیمه ها را منوط به تأیید سازمان هایمتولی گروه بیمه شده دانست و افزود: به عنوان مثال در بحث بیمه کارگران ساختمانی باید گواهی صلاحیت کارگری از فنی و حرفه ای به تأمین اجتماعی صادر شود و در این صورت بیمه شده می تواند از خدمات تأمین اجتماعی با نرخ دولتی استفاده نماید.
بهیارفر، بیمه دامداران سنتی را منوط به داشتن دفترچه دام ازا داره دامپزشکی، باغداری و کشاورزی را نیازمند تأیید و معرفی از اداره جهاد کشاورزی، بیمه رانندگان را داشتن دفترچه و کارت هوشمند رانندگی، بیمه خادمین مساجد و حسینیه ها را داشتن معرفی نامه از اداره کل اوقاف و امور خیریه، بیمه هنرمندان را نیازمند معرفی نامه از صندوق اعتباری هنرمندان دانست.
رئیس سازمان تامین اجتماعی شهرستان باشت ابراز داشت: بیمه مشاغل آزاد، بیمه اختیاری، بیمه زنان خانه دار، کارفرمایان کارگاه های صنفی نیز در شعبه باشت ارائه می گردد و به طور کلی این شعبه آمادگی دارد تا با پوشش 100 درصدی، اقدام به تحت پوشش قرار دادن مراجعه کنندگان نماید.
بهیارفر از کسب رتبه نخست شعبه تأمین اجتماعی باشت در سال 96 در استان خبر داد و افزود: بعد از گذشت 17 سال از استقرار این شعبه در شهرستان باشت موفق به این افتخار شدیم که جای تقدیر از امام جمعه، فرماندار و مجموعه همکاران در تأمین اجتماعی باشت دارد.
وی بخشودگی بخشی از بدهی شهرداری باشت و تعیین تکلیف بدهی این نهاد خدمت رسان به تأمین اجتماعی باشت را با کمک و تعامل اعضای شورای شهر از دستاوردهای این سازمان در سال 96 اعلام کرد و ادامه داد: از مجموع 1 میلیارد و 216 میلیون تومان بدهی شهرداری به تأمین اجتماعی، 385 میلیون تومان شامل بخشودگی و مابقی نیز به صورت اقساط در موعد مقرر پرداخت شد که از همکاری شهردار باشت کمال تشکر را داریم.
رئیس سازمان تامین اجتماعی شهرستان باشت با بیان اینکه با بررسی های صورت گرفته در برخی روستاها کمتر از 5 درصد بیمه شده هست، خواستار اقدام روستائیان جهت استفاده از خدمات بیمه ای تأمین اجتماعی شد.
بهیارفر با ابراز گلایه مندی از عدم ارسال لیست بیمه پرسنل برخی ادارات به شعبه باشت، ابراز داشت: متأسفانه پس از گذشت 17 سال از استقرار این شعبه در باشت شاهد عدم همکاری برخی ادارات و پیمانکاران جهت صدور لیست بیمه کارکنان خود به این شعبه هستیم که علی رغم مکاتبات متعدد و درخواست های مکرر این مهم میسر نشده است.
وی در پایان از همکاری های امام جمعه و فرماندار باشت و مدیرکل تأمین اجتماعی استان تقدیر به کمال نمود.
خبرنگار فتح الله پوران پور
 
 
 


کد مطلب: 401464

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401464/مناسبت-هفته-تامین-اجتماعی-خطبه-های-نماز-جمعه-باشت-بیان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1