تاریخ انتشار
جمعه ۲۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب : ۴۰۱۴۶۰
مدیرکل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد

کمبود فضای آموزشی حاشیه‌نشین یاسوج نگران‌کننده است

۱
۰
کمبود فضای آموزشی حاشیه‌نشین یاسوج نگران‌کننده است
کبنا ؛هادی زارع پور در جلسه‌ی رسمی شورای اسلامی شهر مادوان که در محل این شورا برگزار شد، با اشاره به کمبود فضای آموزشی استاندارد و مناسب در شهر مادوان، اظهار کرد: در 4 سال اخیر یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی که در اداره کل آموزش‌وپرورش استان داشتیم، مشکلات جدی فضای آموزشی و نامناسب مرکز شهر یاسوج و به‌ویژه در حاشیه این شهر است که در مادوان، بلهزار، مهریان، اکبرآباد، سرآبتاوه و نجف‌آباد مشکلات جدی را داریم.
زارع پور افزود: سالیانه بیش از 3 هزار دانش‌آموز از سایر شهرستان‌ها و مناطق استان به مرکز استان اضافه می‌شود، این در حالی است که فضای آموزشی استان ثابت است و با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.
وی بیان کرد:حاشیه‌نشینی را باید مدیریت کنیم که سالانه به این مناطق اضافه می‌شود و مشکلاتی را برای تمام دستگاه‌های اجرایی به وجود می‌آورد.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بابیان اینکه سال گذشته با راه‌اندازی مدرسه 12 کلاسه و مدرسه 6 کلاسه در مادوان سفلی مشکلات فضای آموزشی در این منطقه برای چند سال آینده برطرف شده است، اظهار داشت: بیشترین مشکل فضای آموزشی در مادوان علیا شهرستان بویراحمد است.
زارع پور ضمن تقدیر و تشکر از شورای شهر مادوان که زمینی در نقشه جامع تفصیلی این شهر با فضای کاربری آموزشی پیش‌بینی کردند، گفت: آموزش‌وپرورش استان مشکل تملک این فضاهای آموزشی را دارد و هیچ‌گونه ردیف بودجه خاصی برای تملک این زمین‌ها نداریم، معمولاً زمین‌ها به‌صورت رایگان در اختیار آموزش‌وپرورش قرار می‌گیرد و این سازمان برای احداث مدرسه مبادرت می‌کند.
وی بابیان اینکه برای برطرف شدن مشکلات آموزشی و فضای استیجاری نامناسب دانش‌آموزان شهر مادوان چند راهکار کوتاه‌مدت ارائه شد، عنوان کرد: فضاهای استاندارد دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج، دانشگاه علمی کاربردی، پیام نور و یا هم مدارس غیردولتی یاسوج در شیفت دوم را برای دانش‌آموزان مادوان اجاره شود، یا اینکه فضای آموزشی مادوان سفلی را در اختیار این دانش‌آموزان قرار دهیم.
زارع پور بیان داشت: اگر زمینی در اختیار آموزش‌وپرورش استان قرار گیرد، خیرین زیادی برای ساخت‌وساز مدارس حمایت می‌کنند و می‌توانیم فضای مناسبی را به دانش‌آموزان مادوان تحویل می‌دهیم.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گفت: 10 مردادماه بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.          
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
انچه بیش از همه چیز نگران کننده هست و. اموزش و پرورش استان هست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1