کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد

کمبود فضای آموزشی حاشیه‌نشین یاسوج نگران‌کننده است

22 تير 1397 ساعت 17:03

مدیرکل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: سالیانه بینش از 3 هزار دانش‌آموز از سایر شهرستان‌ها و مناطق استان به مرکز استان اضافه می‌شود، این در حالی است که فضای آموزشی استان ثابت است و با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.


هادی زارع پور در جلسه‌ی رسمی شورای اسلامی شهر مادوان که در محل این شورا برگزار شد، با اشاره به کمبود فضای آموزشی استاندارد و مناسب در شهر مادوان، اظهار کرد: در 4 سال اخیر یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی که در اداره کل آموزش‌وپرورش استان داشتیم، مشکلات جدی فضای آموزشی و نامناسب مرکز شهر یاسوج و به‌ویژه در حاشیه این شهر است که در مادوان، بلهزار، مهریان، اکبرآباد، سرآبتاوه و نجف‌آباد مشکلات جدی را داریم.
زارع پور افزود: سالیانه بیش از 3 هزار دانش‌آموز از سایر شهرستان‌ها و مناطق استان به مرکز استان اضافه می‌شود، این در حالی است که فضای آموزشی استان ثابت است و با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.
وی بیان کرد:حاشیه‌نشینی را باید مدیریت کنیم که سالانه به این مناطق اضافه می‌شود و مشکلاتی را برای تمام دستگاه‌های اجرایی به وجود می‌آورد.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بابیان اینکه سال گذشته با راه‌اندازی مدرسه 12 کلاسه و مدرسه 6 کلاسه در مادوان سفلی مشکلات فضای آموزشی در این منطقه برای چند سال آینده برطرف شده است، اظهار داشت: بیشترین مشکل فضای آموزشی در مادوان علیا شهرستان بویراحمد است.
زارع پور ضمن تقدیر و تشکر از شورای شهر مادوان که زمینی در نقشه جامع تفصیلی این شهر با فضای کاربری آموزشی پیش‌بینی کردند، گفت: آموزش‌وپرورش استان مشکل تملک این فضاهای آموزشی را دارد و هیچ‌گونه ردیف بودجه خاصی برای تملک این زمین‌ها نداریم، معمولاً زمین‌ها به‌صورت رایگان در اختیار آموزش‌وپرورش قرار می‌گیرد و این سازمان برای احداث مدرسه مبادرت می‌کند.
وی بابیان اینکه برای برطرف شدن مشکلات آموزشی و فضای استیجاری نامناسب دانش‌آموزان شهر مادوان چند راهکار کوتاه‌مدت ارائه شد، عنوان کرد: فضاهای استاندارد دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج، دانشگاه علمی کاربردی، پیام نور و یا هم مدارس غیردولتی یاسوج در شیفت دوم را برای دانش‌آموزان مادوان اجاره شود، یا اینکه فضای آموزشی مادوان سفلی را در اختیار این دانش‌آموزان قرار دهیم.
زارع پور بیان داشت: اگر زمینی در اختیار آموزش‌وپرورش استان قرار گیرد، خیرین زیادی برای ساخت‌وساز مدارس حمایت می‌کنند و می‌توانیم فضای مناسبی را به دانش‌آموزان مادوان تحویل می‌دهیم.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گفت: 10 مردادماه بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.          
 


کد مطلب: 401460

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401460/کمبود-فضای-آموزشی-حاشیه-نشین-یاسوج-نگران-کننده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1