کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در خطبه‌های نماز جمعه گچساران مطرح شد

حجازی‌پور برای «زارع‌پور» و «پورالحسینی» خط و نشان کشید /این خانم را اخراج کنید هر کس که باشد

22 تير 1397 ساعت 16:53

امام جمعه گچساران گفت: هم مدیرکل آموزش و پرورش و هم رئیس آموزش و پرورش باید عذرخواهی کنند، عرض کردم خیال نکنید اینجا بیابان است اینجا مردم گچساران خون دادند مردم غیرت و شرف دارند و مردم زیر بار ذلت نمی‌روند.


حجت الاسلام سید امین الله حجازی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم  اظهار کرد: رهبرمعظم انقلاب به خاطر مشکلات معیشتی مردم و به دلیل نوسانات نامطلوب بحث سکه و ارز و نیز مواردی که دور از انتظار است، ناچارا خودشان به این مسائل ورود کردند.
وی افزود: قاعده این است که رهبر انقلاب در امور کلی خط بدهند، در کلیات خط بدهند در یک سخنرانی و با یک اشاراتی بیان کنند، مسئولان هم باید خودشان به وظایفشان عمل کنند.
حجازی تصریح کرد: اما اینکه گاهی اوقات می بینیم در موارد ریز هم مقام معظم رهبری ناچارا ورود می کنند که دلیلش را اگر بخواهیم عرض کنیم ساعت ها وقت می طلبد و بنا هم بر این نیست که ملال آور حرف بزنیم گر چه دلها خون است اما ناچار باید سوخت و ساخت.
امام جمعه گچساران  بیان کرد: اینکه یک انسان باید امور جهان اسلام را بلکه گاهی اوقات مستضعفین غیرمسلمان را هم باید توجه کنند، لذا انتظار این است درون کشور مسوولان خودشان به وظایفشان بپردازند.
وی تصریح کرد: مسائل ریز مملکت نباید وقت مقام معظم رهبری را اشغال کند، مقام معظم رهبری به رئیس جمهور محترم فرموده اند که چرا بحث سکه و ارز در بازار چنین است؟ و انتظار این است که هم خود رئیس جمهور محترم و هم هیات دولت و هم آقایانی که اختیارات مملکت را در دست دارند کمتر به مردم بی توجهی کنند و بیشتر دردهای مردم را ببینند.
خطیب جمعه گچساران در ادامه افزود: این وضع خاص دشمن است تا به نوعی به مردم القاءکند که مملکت مشکل دارد،که باید گفت مملکت مشکل اقتصادی ندارد، مشکل معادن ندارد، مشکل نفت و گاز و معادن زیرزمینی را ندارد که متاسفانه باید گفت که مشکل مدیریتی دارد.
وی گفت: متاسفانه دولتمردان این مواردی که خیلی بزرگ هستند را نمی بینند، از شخص رئیس جمهور و هیات دولت و از برخی نمایندگانی که خیلی خیلی منم منم می کنند خواهش می‌کنیم بیش از این مردم را اذیت نکنند.
حجازی در ادامه با اشاره به آغاز دهه کرامت گفت:  در دهه کرامت لازم است دقت کنیم و خدام حرم در شب میلاد علی بن موسی رضا(ع) میهمان مردم گچساران خواهند بود.
 وی افزود: روز میلاد حضرت معصومه (ع)  را روز دختر معرفی کرده اند و پیامبر(ص) فرمودند:” فرزندان بهتر و برتر دختران هستند و مقام دختران مقام بلندی است».
وی در ادامه با اشاره به هفته حج گفت: خدا را به آبروی کعبه و مسجد النبی قسم می‌دهیم که ان شاءالله حکام نالایق سعودی را از بین ببرد و بتوانیم همانگونه که به راحتی به کربلا می رویم بتوانیم به حج و مسجد النبی هم برویم.
حجازی تصریح کرد: دشمن واضح ملت ایران، اسلام و مسلمین حکام آل سعود هستند، حجاج توجه کنند که سرمایه ‌هایشان را بی‌هدف در آنجا خرج نکنند و از خرید کردن در مورادی که ضروری نیست اجتناب کنند و خریدی هم اگر دارند از داخل کشور داشته باشند.
وی در ادامه با اشاره به روز بهزیستی و تامین اجتماعی گفت: توصیه می‌کنم که عزیزان خسته نشوید از اینکه کسی معلول و گرفتار است، اینها نعمت هستند و نعمت خدا را رد نکنید خیلی اوقات کسانی هستند که به دفتر مراجعه می کنند و گلایه می کنند و مشکلاتی دارند که کمتر به آنها توجه می شود.
خطیب جمعه گچساران در ادامه با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان افزود: شورای نگهبان دشمنان زیادی دارد و اخیرا هم دشمنان شورای نگهبان هم به نوعی کمتر شده‌اند، گلایه‌ای داریم از عزیزان شورای نگهبان که چرا دشمنان کم شده‌اند؟.
حجازی اظهار کرد: اعضای شورای نگهبان دقت کنند و درست به وظیفه عمل کنند که ملاک باید خداوند و رضای خداوند باشد و هیچ چیزی نباید انسان را از انجام ادای وظیفه اش باز دارد ولو اگر تهدید، خطر و یا تطمیع باشد و باید شورای نگهبان از این که هست زنده‌تر شود.
امام جمعه گچساران در ادامه با اشاره به هفته عفاف و حجاب گفت: رضا خان قلدر در سال ۱۳۱۴ دستور به کشف حجاب داد و در مسجد گوهرشاد، حمام خون راه انداختند و دستور داده شد که چادر باید از سرزنان بیافتد و لذا خیلی از خانم های متدین در آن دوران سالها از درب خانه هم بیرون نیامدند.
وی افزود: اخیرا هم سند ۲۰۳۰ دستور داده شد در کشورمان اعمال شود که هم دستور رضاخان قلدر و هم بحث سند ۲۰۳۰در برخی جاها دارد اعمال می‌شود ، اخیرا هم برخی‌ها می‌گویند چادر ممنوع؟!، چه کسانی می‌گویند؟ کسانی که در حکومت جمهوری اسلامی شاغلند!.
آموزش و پرورش باید عذرخوهی کنند
حجازی تصریح کرد: برای مثال  در جایی امتحان برگزار می شود و می‌گویند شرطش این است که چادر نباشد! چادر ممنوع! و قانون می گوید، چادر ممنوع؟ کدام قانون؟ که اگر این قانون باشد همان قانون رضاخانی است؟ آن قانونی که گفت چادر ممنوع، قانون رضاخان بود.
امام جمعه گچساران اظهار کرد: در حکومت جمهوری اسلامی کسی نمی‌گوید چادر ممنوع است توجیه می کنند که تقلب می‌شود که باید گفت خب در جیب مانتو هم تقلب می‌شود مانتو را هم دربیاورد! زیر روسری هم تقلب می شود و روسری را هم دربیاورد، اینها یعنی چی؟ من تعجب کردم وقتی با خانمی با اصرار گفتند چادرت را در بیاور چرا در گوش آن فرد نزد؟.
حجازی اظهار کرد: بنابراین آقای رئیس آموزش و پرورش فردا به بنده گزارش دهند و آن خانمی که با اجبار چادر از سر دختران کشید، باید حتما اخراج شود هر کسی که می‌خواهد باشد، فردا شنبه به بنده گزارش دهند.
خطیب جمعه گچساران تاکید کرد:کسی که با اجبار و به بهانه قانون این کار را انجام داده است شما نظارت کنید و دقت کنید تا کسی تقلب نکند تقلب ممنوع و با متقلب برخورد شود اما به بهانه این موضوع و در هفته عفاف و حجاب از سر دختر چادر بیرون بکشید؟! که این خانم باید بیرون برود و جایش اینجا نیست و جای دیگری برود.
وی افزود: آموزش و پرورش عذرخواهی کند، هم مدیرکل آموزش و پرورش و هم رئیس آموزش و پرورش باید عذرخوهی کنند، عرض کردم خیال نکنید اینجا بیابان است اینجا مردم گچساران خون دادند مردم غیرت و شرف دارند و مردم زیر بار ذلت نمی‌روند.


کد مطلب: 401459

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401459/حجازی-پور-زارع-پور-پورالحسینی-خط-نشان-کشید-این-خانم-اخراج-کنید-کس-باشد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1