کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد مطرح کرد

لزوم بررسی وضعيت كلرزنی منابع آب شرب در روستاهای بویراحمد

20 تير 1397 ساعت 20:24

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد از برگزاری کمیته بیماری‌های منتقله از آب و غذا با حضور مسئولین واحدهای این مرکز، خبر داد.


 محسن مرادی افزود: از آنجائیکه شیوع بیماری‌های روده ای در فصل تابستان افراد مختلف جامعه را تهدید می‌کند، بنابراین اهمیت به این موضوع از لحاظ بهداشتی بسیار حساس است.
 وی اذعان داشت: بررسی منابع و مخازن آب روستاها به خصوص روستاهای چین، لوداب، آبمورد، مارگون و دمچنار از لحاظ بهداشتی و کلرزنی این منابع و مخازن، از مهم‌ترین مصوبات این کمیته بود.
 وی با اشاره به اینکه بررسی شکستگی‌های احتمالی لوله‌های آب شرب در دستور کار این کمیته قرار گرفت، عنوان کرد: مقرر شد بیماریابی به صورت فعال توسط تیم سلامت مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد در مناطق مختلف این شهرستان، صورت گیرد.
 مرادی ادامه داد: از آنجایی که بهداشت فردی و آموزش بهداشت عمومی و ضدعفونی کردن صحیح میوه جات و سبزیجات از اهمیت بالایی برخوردار است، مصوب شد کارشناسان بهداشت و بهورزان در این زمینه آموزش‌های لازم را جهت عموم، ارائه نمایند.
 وی یادآور شد: برگزاری کارگاه آموزشی «توانمندسازی طغیان» جهت کارکنان شاغل در مراکز بهداشتی و درمانی لوداب، چین، آبمورد، دمچنار و مارگون، از دیگر مصوبات این کمیته بود.
 کمیته بیماری‌های منتقله از آب و غذا با حضور سرپرست و مسئولین واحدهای مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد و با همت واحد مدیریت بحران و کاهش خطر بلایا این مرکز، برگزار شد.


کد مطلب: 401427

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401427/لزوم-بررسی-وضعيت-كلرزنی-منابع-آب-شرب-روستاهای-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1