تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب : ۴۰۱۴۱۶
مدیرکل امور بانوان کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

اجرای 60 برنامه شاخص به مناسبت هفته عفاف و حجاب در کهگیلویه وبویراحمد

۱
۰
اجرای 60 برنامه شاخص به مناسبت هفته عفاف و حجاب در کهگیلویه وبویراحمد
کبنا ؛آذر صفایی  اظهار کرد: عفاف و حجاب به عنوان دو مفهوم بنیادین و مفهوم عمیق و اصیل باور داریم و این دو مفهوم هم نمود ظاهری و نمود باطنی در زندگی ما دارند.
 وی افزود:  مسئله عفاف و حجاب تنها مختص بانوان نیست بلکه همچنان‌که خانوم‌ها موظفند در حفظ عفاف خود کوشا باشند به مردان نیز حفظ عفاف و برخورد مناسب در جامعه توصیه شده است.
این مسوول  تصریح کرد: حجاب بهترین ارزش برای انسان است و نگاه اسلام به زن همراه با حرمت و کرامت است.
صفایی  با بیان این که فلسفه حجاب، فلسفه احترام است، ابراز کرد:  در واقع حجاب برای دوری از رفتارهای ضد اخلاقی و ضد ارزشی توصیه می‌شود.
وی  در ادامه با اشاره به اینکه عفاف مفهوم دیگری از حجاب است گفت: عفاف همانند حجاب دارای دو مفهوم است که باید در گفتار و رفتارمان  رعایت  داشته باشیم.
 صفایی عنوان کرد: دو مقوله عفاف و حجاب برای رسیدن به خوشبختی و رشد و تعالی و بالندگی یک جامعه است.
مدیرکل اموربانوان در استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:  دشمنان نظام جمهوری اسلامی برای ضربه زدن به نظام دو مقوله  عفاف و حجاب را در پیش گرفته‌اند.
 مدیرکل امور بانوان در استانداری کهگیلویه وبویراحمد اذعان کرد: نمود ظاهری حجاب در پوشش ظاهری مشاهده می شود  و نمود باطنی در آنجایی که ما باور داریم  و به صورت عملکردی به موضوع نگاه می‌شود.
وی ادامه داد: عفاف  حجاب  در رفتار، کردار و منش زندگی ما مشاهده می شود و قطعا اگر که  این نگاه به عفاف و حجاب صورت بگیرد هم سلامت  فردی و هم تعالی فردی و جمعی و خانواده و اجتماع در سطح عالی در جامعه را تضمین کرده‌ایم.
 صفایی  عنوان کرد: به مناسبت هفته عفاف و حجاب برنامه‌های شاخصی در سطح استان پیش بینی  و در واقع یک روز شمار برای این هفته  تنظیم شده که در شهرستان‌ها به نیابت از مرکز استان در حال برگزاری است  و هر روز با یک عنوان خاص  از مفاهیم و مقوله عفاف وحجاب  برنامه‌ای در یکی از دستگاه های اجرایی برگزار می شود.
 وی افزود: یکی از شاخص ترین این برنامه برگزاری همایش اجتماع بانوان شاغل در سطح ادارات شهرستان گچساران که امروز شاهد اجرای این برنامه در باشگاه فرهنگیان بوده‌ایم.
 مدیرکل امور بانوان در استانداری کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه  بیش از  60 برنامه  شاخص در حوزه عفاف و حجاب  در سطح استان در دست اجرا داریم، خاطرنشان کرد: اجرای همایش و سیمنار تحت عنوان عفاف و حجاب،کارگاه آموزشی، پیاده روی، برگزاری اجتماع بزرگ مردمی و حافظان حریم خانواده  از جمله برنامه‌های این هفته است.
تخصیص یک میلیارد تومان برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در استان
آذر صفایی اظهار کرد: ایجاد اشتغال پایدار  و توانمندسازی  زنان سرپرست خانوار یکی از اولویت‌های کار دولت است.
مدیرکل امور بانوان درکهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه برای تحکیم خانواده چاره‌ای جز توانمندسازی زنان سرپرست خانوار نداریم، گفت: مبلغ یک میلیارد تومان برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار  از سوی وزارت کشور به حوزه فنی و حرفه‌ای استان تخصیص داده شده است.
وی افزود: برای آموزش زنان سرپرست خانوار یک تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با وزارت کشور  تحت عنوان  توانمندسازی زنان سرپرست خانوار صورت گرفته است.
 این مسوول بیان کرد: هم اکنون  دوره‌های مهارت آموزی این زنان در حال انجام است.
صفایی با اشاره به متقاضیان آموزش برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ابراز کرد:  این افراد می‌توانند بدون پرداخت هرگونه هزینه در این کلاس‌ها شرکت کنند.
 مدیرکل امور بانوان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه در هر شهرستان براساس نیاز آن شهرستان آموزش از سوی فنی و حرفه‌ای به این افراد ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد:  به عنوان مثال در شهر یاسوج به حرفه دوخت لباس محلی و در گچساران به حرفه‌ای آرایشگری  آموزش و تسهیلات در اختیار این افراد قرار خواهد گرفت.
وی افزود: از رشته‌هایی که موجب اشتغال می شود، از جمله آرایش و پیرایش زنان، آموزش گریم دائم، بافندگی گلیم تابلویی، پرورش گلیم،  تهیه سبزیجات خشک، کاشت گیاهان دارویی و پرورش مرغ بومی و بوقلمون  دوزندگی کیف با چرخ ،  توردوزی و مانتو دوزی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

چادری
France
اول.خودتون رو یه ک جلو روی .بعد عفاف و حجاب. اجرا کنید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1