تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : ۴۰۱۴۱۴
گزارش:

کارخانه آرد کوثر به علت تخلفات بهداشتی توقیف شد/ وجود شپشک در آرد/ تخلف صنعت و معدن و سازمان غله در همکاری با کارخانه آرد کوثر

۱
۰
کارخانه آرد کوثر به علت تخلفات بهداشتی توقیف شد/ وجود شپشک در آرد/ تخلف صنعت و معدن و سازمان غله در همکاری با کارخانه آرد کوثر
کبنا ؛ کارخانه آرد، نشاسته و گلوگز یاسوج که هم اکنون با 20 درصد ظرفیت کار می‌کند خبری از تولید نشاسته و گلوکز ندارد تا جایی که حتی از تولید آرد آن نیز بی اطلاع‌‌اند وقتی که در نشست کمیته آرد و نان کهگیلویه و بویراحمد، نماینده سازمان غذا و دارو از عدم رعایت مسائل بهداشتی توسط این کارخانه و تعطیلی آن خبر می‌دهد مدیرعامل شرکت پیشگامان کشاورزی صنعت کوثر دنا اظهار بی اطلاعی می‌کند.
چگونه وقتی مدیرعامل یک شرکت از مکاتبه انجام شده اظهار بی اطلاعی می‌کند می‌توان انتظار بهبود وضعیت موجود و حتی راه اندازی بخش‌های دیگر کارخانه شامل تولید نشاسته و گلوکز را داشته باشیم.
وقتی که کارخانه‌ای با داشتن سهمیه 1000 تنی گندم نمی‌تواند گامی برای ارتقای کیفیت تولید و حتی افزایش ظرفیت خود بردارد به طور حتم نمی‌توان آینده روشنی را برای یک واحد صنعتی با چنین نگاهی متصور بود زیرا همانگونه که کارشناسان غذا و دارو می‌گویند در تمامی کارشناسی‌ها عدم رعایت مسائل بهداشتی ملموس بوده و اراده‌ای برای رفع مشکلات وجود ندارد.
متاسفانه مدیرعامل کارخانه از وضعیت کارخانه اصلاً خبر ندارد
 جلسه آرد و نان استان به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با دستور کار بررسی وضعیت کارخانه آرد و نشاسته کوثر برگزار شد و در این جلسه مصوب گردید که این کارخانه تا رفع تخلفات بهداشتی توقیف بماند.
 جعفر گوهرگانی با بیان اینکه سازمان اقتصادی کوثر اراده‌ای برای انجام پروژه‌هایش در استان کهگیلویه و بویراحمد ندارد و این استان را به رسمیت نمی‌شناسد، گفت: سیاست سازمان اقتصادی کوثر این بود که در مناطق محروم سرمایه گذاری کند و توسعه و صنعت ایجاد کند تا رضایت مستضعفان را جلب کند اما متاسفانه در استان ما علی رغم تمام همکاری‌ها هیچ اراده‌ای برای انجام کار ندارند.
 وی با اشاره به اینکه در زمینه کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز در سال 91 نمایندگان سازمان کوثر صورتجلسه امضا کرده‌اند که تا پایان همان سال در ازای دریافت سهمیه گندم، خطوط تولید نشاسته و گلوکز را راه اندازی کنند، بیان کرد: الان با گذشت چند سال از آن صورتجلسه این کارخانه سهیمه گندم را دریافت کرده اما خط تولید گلوکز را فعال نکرده است و اگر صنعت و معدن و شرکت غله با این کارخانه همکاری می‌کنند، تخلف کرده‌اند.
 معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندار در واکنش به سخنان نماینده خبازان که مشکل کیفیت آرد را ناشی از نبود نقدینگی در کارخانه می‌دانست، اظهار کرد:  سازمان اقتصادی کوثر اگر اراده کند، می‌تواند شرکت نفت گچساران را بخردپس مساله نقدینگی نیست و این سازمان اراده‌ای برای کارخانه آرد و نشاسته خود ندارد.
 گوهرگانی با تاکید بر اینکه برداشت من این است که متاسفانه مدیرعامل کارخانه از وضعیت کارخانه اصلاً خبر ندارد، خطاب به مدیرعامل این کارخانه گفت: شما نشان دادید که اصلاً از وضعیت کارخانه خبر ندارید، بعد چطور می‌خواهید سلامت مردم را تضمین کنید.
 وی با استناد به گزارشات تخلفات بهداشتی این کارخانه عنوان کرد: اینجا دیگر بحث بهداشت و سلامت مردم مطرح است و دانشگاه علوم پزشکی باید بعد از تکرار تخلفات این کارخانه را پلمب می‌کرد ما حداقل باید سلامت نانی که مردم با هزار مشقت تهیه می‌کنند را تضمین کنیم.
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مساله کارخانه آرد و نشاسته کوثر یکبار برای همیشه باید تمام شود، گفت: فعلاً تا رفع مشکلات بهداشتی این کارخانه باید توقیف بماند و سهمیه گندم آن به کارخانه آرد بشارگستر باقری اختصاص یابد و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت نیز با مسئولان سازمان اقتصادی کوثر ظرف یکماه جلسه‌ای ترتیب دهد و اگر عزم آنها بر فروش کارخانه و نه راه اندازی خطوط گلوکز و نشاسته است، سهمیه این کارخانه قطع می‌شود.
 گزارش‌های بهداشتی و 7 تخلف؛ سهمیه آرد کارخانه آرد و نشاسته یاسوج به دلیل عدم رعایت بهداشتی قطع شد
 مدیرنظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این جلسه از تخلفات عدیده بهداشتی کارخانه خبر داد و گفت: از شهریورماه سال گذشته تاکنون در بازدیدهای 22 شهریور، 30 شهریور، 2 مهرماه، 6 آبان، 25 آذر، 2 دی و 9 تیرماه سالجاری کارخانه آرد و نشاسته کوثر دارای آلودگی از نظر بهداشتی بوده است.
 فریدون مومن افزود: این آلودگی‌ها شامل عدم رعایت نظافت سالن، عدم رعایت بهداشت، عدم رعایت بهداشت سالن تولید، عدم ایمن سازی و وجود شپشک بوده است که هم اکنون به سازمان غله نامه زده‌ایم که به این کارخانه گندم ندهد و خط تولید آن به علت همین مسائل بهداشتی توقیف است.
 نماینده خبازان و نانواداران شهرستان بویراحمد نیز که در جلسه حضور داشت از کیفیت آرد تولیدی کارخانه آرد و نشاسته کوثر به شدت گلایه کرد و گفت: کیفیت آرد این کارخانه در مقابل آرد باقری بسیار پایین است و ما همیشه از این موضوع گلایه داریم.
 اسماعیل رحمانی با بیان اینکه آرد تولیدی کارخانه آرد و نشاسته کوثر دوره خواب ندارد، افزود: مسئولان این کارخانه منتظر می‌مانند تا پول را از واحد خبازی تحویل بگیرند و گندم بخرند و گندم را نیز همان روز آسیاب می‌کنند و به نانوا تحویل می‌دهند که همین باعث بی کیفیتی نان می‌شود.

این کارخانه نه برای خودشان سودآوری دارد و نه برای استان
 داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز با اشاره به اینکه در استان کارخانه آرد داریم و اصراری بر تولید آرد توسط کارخانه آرد و نشاسته کوثر نداریم، گفت: خواسته ما فعال شدن خط تولید نشاسته و گلوکز است که اگر سازمان اقتصادی کوثر برنامه‌ای برای این موضوع نداشته باشد، این کارخانه نه برای خودشان سودآوری دارد و نه برای استان.
 وی افزود: براساس گزارشاتی که داده‌اند بخشی از ماشین آلات کارخانه را از بین برده‌اند و در بازدیدی هم که ما داشتیم جای چند کانتر خالی بود این کانترها را به جاهای دیگری انتقال داده‌اند و خودشان می‌گفتند که دو کانتر را به اصفهان فرستاده‌ایم و برنگشته است.
 رئیس سازمان، صنعت، معدن و تجارت استان به اشاره به سابقه کارخانه آرد و نشاسته کوثر اظهار کرد: این کارخانه از سال 84 تعطیل بود و در سال 91 مجموعه مدیریت استان تصمیم گرفت آن را فعال کند که سهمیه‌ای را به عنوان امتیاز به سازمان اقتصادی کوثر دادند و در قبال آن قرار بود این کارخانه بخش‌های نشاسته و گلوکز را فعال کند که انجام نشده است.
 
اول هفته می‌آیم یاسوج آخر هفته می‌روم تهران
 مدیرعامل شرکت پیشگامان کشاورزی و صنعت کوثردنا که کارخانه آرد و نشاسته کوثر یاسوج زیرمجموعه آن است با اشاره به اینکه اول هفته به یاسوج می‌آیم اما تهران ساکن هستم گفت: تصمیم سازمان اقتصادی کوثر فروش کارخانه است و من هم در آذرماه سال گذشته برای انجام امور مربوط به فروش اینجا آمدم و مزایده‌ای نیز در این راستا منشتر شد اما مشتری‌ای نیامد.
 اکبری افزود: برخی از دستگاه‌های ما مستهلک شده است و بیش از 15 میلیارد هزینه تعویض آنهاست ضمن اینکه تولید گلوکز با گندم صرفه اقتصادی ندارد.
مدیرعامل شرکت پیشگامان کشاورزی صنعت کوثر دنا گفت: برج 9 سال گذشته با هدف انجام کارهای نهایی فروش کارخانه به یاسوج آمدم و آن را به مزایده گذاشتیم ولی مشتری نیامد و هلدینگ گفتند طرح بنویسید و هم اکنون نیز مشغول نوشتن طرح هستم.
اکبری با اشاره به اینکه سهمیه گندم این کارخانه 1200 تن بوده که به محض ورود من 200 تن آن را کم کردند، اظهار داشت:  تولید آرد 7 درصد برای ما سخت است و با همین شرایط 70 درصد این کارخانه 7 درصد است.
وی با بیان اینکه کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج 27 کارگر رسمی و 12 نفر نیز قراردادی دارد، عنوان کرد: اگر کارخانه دیگری کاگران این کارخانه را مشغول کنند حرفی برای قطع سهمیه گندم نداریم.
ایزدپناه یکی دیگر از نمایندگان بنیاد اقتصادی کوثر در این نشست رک و صریح گفت که دلیل عدم همکاری بنیاد اقتصادی کوثر در این استان به سیاسی کاری‌ها برمی‌گردد.
وی خیلی صریح گفت: بنیاد در جاهایی که سیاسی کاری وجود دارد به هیچ وجه سرمایه‌گذاری نمی‌کند و تنها در مناطقی کار می‌کند که مسؤولان به دور از سیاسی کاری همراهی و همکاری کنند.
نمایندگان بنیاد اقتصادی کوثر به چند مورد از عدم همکاری‌ها اشاره کردند و گفتند قرار بود برای اجرای 2 طرح در منطقه گرمسیری استان با آن‌ها همکاری شود که همکاری لازم را انجام ندادند.
در صورتی فرآوری نشاسته و گلوکز کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج راه اندازی  نشود و قرار باشد مسائل بهداشتی را نیز رعایت نکنند و در صورت تعطیلی کارگران آن در کارخانه دیگری مشغول بکار شوند پس نبود این کارخانه بهتر از بودنش است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
.مسعولین اگر این مطالب واقعیت داشته باظد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1